Verlaagd zadel

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Geronimo

Verlaagd zadel

Ongelezen bericht door Geronimo »

Beste, hoe herken je het verschil tss een gewoon zadel en een verlaagd zadel voor een R850RT.
Ik had bij de aankoop een verlaagd zadel zitten maar dit was niet te berijden, na een half uur kreeg ik pijn in de onderrug en aan het achterwerk omdat ik op de plastic zat :x
Enfin een 2° hands origineel "verlaagd" zadel gekocht bij een dealer maar dit is echt te hoog voor mij, ik denk dat hij mij een gewoon heeft verkocht ipv een verlaagd.
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 506
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Verlaagd zadel

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Kijk even naar de afstand, ,hoogteverschil begin duo tov bestuurderszadel. Bij een normaal zadel is dat uit het hoofd ongeveer 6cm en bij een verlaagd zadel 11cm.

Ik heb een origineel verwarmd en verlaagd zadel te koop, dus mocht je geïntereseerd zijn, laat het dan maar weten.
Beemerke

Re: Verlaagd zadel

Ongelezen bericht door Beemerke »

Gisteren eindelijk een 1150 RT gekocht, geïmporteerd uit Duitsland in het Biarritz Blau.
Op de weg echt fantastisch, alleen bij het stoppen kom ik niet met de voeten aan de vloer. Ondanks het feit dat het zadel in de laagste stand staat lukt het niet.
Dus, zou een verlaagd zadel kunnen helpen of zijn er nog andere oplossingen te bedenken, neem aan dat je met 49 niet meer groeit. ( ben 1,76 )
Laatst gewijzigd door Beemerke op 26 aug 2010, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Verlaagd zadel

Ongelezen bericht door Walter »

Beemerke schreef:Gisteren eindelijk een 1150 RT gekocht
off topic; gefeliciteerd met je -1150-
Heb meteen je avatar aangepast.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
vioma

Re: Verlaagd zadel

Ongelezen bericht door vioma »

neem aan dat je met 49 niet meer groeit. ( ben 1,76 )
Jawel hoor in de breedte ;)

Kijk eens op de site van Wunderlich die hebben een prima zittend laag zadel.
Beemerke

Re: Verlaagd zadel

Ongelezen bericht door Beemerke »

Afvallen, dan waai ik dadelijk van mijn motor. Maar heb hem net gisteren gekocht en nu al een Wundrlich zadel van € 479,00 kopen, zijn er geen andere oplossingen. Wil toch niet zeggen dat er alleen lange mensen op een 1150 RT rijden ?
Geronimo

Re: Verlaagd zadel

Ongelezen bericht door Geronimo »

Bizar, ik ben maar 1.69 en kan met beide tippen goed aan de grond maar zou toch liever iets meer steun hebben.
Ik rij met een R850RT van 2003.
1282889320NDSC_1561A.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3300
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Verlaagd zadel

Ongelezen bericht door HansD »

Geronimo schreef:Bizar, ik ben maar 1.69 en kan met beide tippen goed aan de grond maar zou toch liever iets meer steun hebben.
Ik rij met een R850RT van 2003.
1282889320NDSC_1561A.jpg
Allereerst, staat je vering achter in de laagste stand? (nee, dan zou ik dat eerst doen)
De motor komt dan wel meer "omhoog" te staan (voor hoger dan achter) waardoor de wegligging minder kan worden (minder strak, zoekerig).
Daarnaast zitten er rubberdoppen onder je zadel die je kunt inkorten (afzagen of schuren). Er is niet heel veel ruimte, maar een paar millimeters maakt vaak veel verschil.
Mocht dit nog niet genoeg zijn dan kun je bij Hyperpro of Kenny vragen wat een ingekorte achterveer kost. (heb je meteen een beter wegligging).
Nog een mogelijkheid is om naar een zadelmaker te gaan. Die vervangen vaak voor een redelijk bedrag je zadelschuim en kunnen ook de pasvorm en uiterlijk van je zadel veranderen. Vaak geven ze geen prijzen via email of web site omdat elke aanpassing maatwerk is, dus langsgaan en een praatje maken.
Rayz in Den Haag is zo'n zaak, maar er zijn er meer. Zoek maar eens op "zadel", of "Rayz" hier op het forum....
http://rayz.nl/
http://www.tijgerleathers.nl/
http://www.advangilsmotors.nl/b/accesso ... zadels.htm
http://www.artistiek.be/zadelstoffeer.asp
http://www.hermesstoffeerderij.nl/motoren.htm

Hans
Gebruikersavatar
speek
Berichten: 155
Lid geworden op: 11 jun 2010, 16:09
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Re: Verlaagd zadel

Ongelezen bericht door speek »

Dit 'probleem' heb ik ook (1.70m met korte pootjes).
Mijn R1200RT is af-fabriek al verlaagd en ook nog de laagste zitting en nog steeds kan ik mijn beide voeten niet tegelijkertijd plat op de grond zetten.

Lach niet (zelfs niet glimlachen...): ik ben naar de schoenmaker gegaan en heb 1.5cm hoge zooltjes onder mijn motorlaars laten zetten.
Voor mij een prima oplossing.
It's never too late to have a happy childhood.
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”