Verdomde regengootjes
Verdomde regengootjes
Het gebeurde niet met een BMW maar het kan iedereen gebeuren. Het verhaal speelde nu alweer 17 jaar geleden.
Een prachtige dag, ik heb net mijn eerste motor en vol trots ging ik met een vriend op pad door Zuid-Limburg.
Na een mooie rit kwamen we terecht in het altijd drukke Valkenburg. Het plan werd opgevat om een terrasje te pikken en op deze manier de motor te showen aan de mooi weer drinkers.
Ik stuurde de Honda Magna 750 cc de stoep op om heb tussen 2 boompjes te parkeren. Helaas haalde ik de bocht niet en moest ik de motor iets terug laten lopen. Ik draaide het stuur tot aan de aanslag en liet hem terug rollen. Dit ging heel erg goed, tenminste totdat het achterwiel in het regengootje terecht kwam. Je voelt hem al aankomen. Het volle gewicht klapte naar een kant en ik kon hem niet meer houden. Daar lag mijn grote trots op de klinkers. Een voorbijganger hielp om het gevaarte weer rechtop te krijgen en ik heb plaatsgenomen op het terras. Het liefst had ik mijn helm opgehouden zodat niemand mij zou herkennen, maar het was zo warm dat ik dit idee maar heb laten varen.
De koffie smaakte wrang die dag :shock: :shock: :shock:
Een prachtige dag, ik heb net mijn eerste motor en vol trots ging ik met een vriend op pad door Zuid-Limburg.
Na een mooie rit kwamen we terecht in het altijd drukke Valkenburg. Het plan werd opgevat om een terrasje te pikken en op deze manier de motor te showen aan de mooi weer drinkers.
Ik stuurde de Honda Magna 750 cc de stoep op om heb tussen 2 boompjes te parkeren. Helaas haalde ik de bocht niet en moest ik de motor iets terug laten lopen. Ik draaide het stuur tot aan de aanslag en liet hem terug rollen. Dit ging heel erg goed, tenminste totdat het achterwiel in het regengootje terecht kwam. Je voelt hem al aankomen. Het volle gewicht klapte naar een kant en ik kon hem niet meer houden. Daar lag mijn grote trots op de klinkers. Een voorbijganger hielp om het gevaarte weer rechtop te krijgen en ik heb plaatsgenomen op het terras. Het liefst had ik mijn helm opgehouden zodat niemand mij zou herkennen, maar het was zo warm dat ik dit idee maar heb laten varen.
De koffie smaakte wrang die dag :shock: :shock: :shock:
Re: Verdomde regengootjes
Zoiets overkwam me zojuist nog...
Voor m'n huis wil ik de motor keren en al achteruit rollend, stuur uiterst naar rechts gedraaid, loopt de achterband half op de (lage) stoeprand en de goot. Zo kantelt de hele motor naar links. Het gebeurt heel langzaam maar toch voel ik dat ik hem niet recht kan houden ( mijn naam is niet A. Gesink :lol: ) en laat hem langzaam op z'n kant komen. Daarna hem met een flinke vloek weer rechtop gezet. Dit keren is een dagelijks terugkerend ritueel als ik thuis kom. Ik weet dat die rand link is en toch overkomt het me vandaag dus....
Voor m'n huis wil ik de motor keren en al achteruit rollend, stuur uiterst naar rechts gedraaid, loopt de achterband half op de (lage) stoeprand en de goot. Zo kantelt de hele motor naar links. Het gebeurt heel langzaam maar toch voel ik dat ik hem niet recht kan houden ( mijn naam is niet A. Gesink :lol: ) en laat hem langzaam op z'n kant komen. Daarna hem met een flinke vloek weer rechtop gezet. Dit keren is een dagelijks terugkerend ritueel als ik thuis kom. Ik weet dat die rand link is en toch overkomt het me vandaag dus....
Re: Verdomde regengootjes
Niet prettig voor jou, maar blij dat ik niet de enige ben die dit gebeurdPaul cr schreef:Zoiets overkwam me zojuist nog...
Voor m'n huis wil ik de motor keren en al achteruit rollend, stuur uiterst naar rechts gedraaid, loopt de achterband half op de (lage) stoeprand en de goot. Zo kantelt de hele motor naar links. Het gebeurt heel langzaam maar toch voel ik dat ik hem niet recht kan houden ( mijn naam is niet A. Gesink :lol: ) en laat hem langzaam op z'n kant komen. Daarna hem met een flinke vloek weer rechtop gezet. Dit keren is een dagelijks terugkerend ritueel als ik thuis kom. Ik weet dat die rand link is en toch overkomt het me vandaag dus....
- JOS WRSM
- Forumoprichter en -beheerder
- Berichten: 4367
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: momenteel motorloos
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Verdomde regengootjes
Geloof me, dat gebeurt ons ALLEMAAL wel es. Zelfs uw forumbeheerder . . . . Dat heet nu OMVALLEN.
Twee weken geleden nog. Niet in een regengootje, maar gewoon bij nagenoeg stilstand en een iets onhandige stuurbeweging. Heeeel langzaam ging ie op z'n kant.
Gauw dr af en heel langzaam op z'n zij leggen zonder de illusie te hebben om em weer overend te krijgen. Als ie eenmaal ligt rustig de zaak weer op z'n 2 wielen zetten. Gelukkig had ik m'n helm nog op. Tijd om het kenteken af te plakken was er niet . . . . Wel veel lachige toeschouwers. . . . die uiteindelijk wel meehielpen toen ze uitgelachen waren . . . . Tjsa wat wil je in het centrum van Amsterdam . . . :lol:
Twee weken geleden nog. Niet in een regengootje, maar gewoon bij nagenoeg stilstand en een iets onhandige stuurbeweging. Heeeel langzaam ging ie op z'n kant.
Gauw dr af en heel langzaam op z'n zij leggen zonder de illusie te hebben om em weer overend te krijgen. Als ie eenmaal ligt rustig de zaak weer op z'n 2 wielen zetten. Gelukkig had ik m'n helm nog op. Tijd om het kenteken af te plakken was er niet . . . . Wel veel lachige toeschouwers. . . . die uiteindelijk wel meehielpen toen ze uitgelachen waren . . . . Tjsa wat wil je in het centrum van Amsterdam . . . :lol:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: Verdomde regengootjes
Volgens mij is dit bij iedereen wel eens gebeurd die in zo een situatie beland is.
Mij gebeurde het eens in Luxemburg op een kruising bovenop een heuvel.
Ik stop zet mijn voet neer en die zet ik dus in grind wat ze op het asfalt hadden neergelegd.
Voet glijd weg en de motor valt om, heel netjes en niet te snel maar wel 3500 euro schade, bovenkuip en onderkuip.
Of je vergeet ineens je voorremschijfslot eraf te halen.
Zit je op de motor met je vrouw en rij je rustig weg tot je klonk hoort en opzij valt.
En dit gebeurd gewoon na 30 jaar motorrijden.
Je ziet het je word ouder en wijzer maar soms vergeet je wat.
Of je koopt gewoon een motorhoes van parachutestof en dan komt er een storm met veel windkracht en de shute word echt een shute en je motor ligt ineens om voor je deur.
Gelukkig gaf de verzekering aan dat de windstoten te hoog waren en dit onder stormschade valt waardoor je eigen risico gevrijwaard blijft.
Dus dit gebeurd ons allemaal wel eens, met of zonder hulp.
Richard
Mij gebeurde het eens in Luxemburg op een kruising bovenop een heuvel.
Ik stop zet mijn voet neer en die zet ik dus in grind wat ze op het asfalt hadden neergelegd.
Voet glijd weg en de motor valt om, heel netjes en niet te snel maar wel 3500 euro schade, bovenkuip en onderkuip.
Of je vergeet ineens je voorremschijfslot eraf te halen.
Zit je op de motor met je vrouw en rij je rustig weg tot je klonk hoort en opzij valt.
En dit gebeurd gewoon na 30 jaar motorrijden.
Je ziet het je word ouder en wijzer maar soms vergeet je wat.
Of je koopt gewoon een motorhoes van parachutestof en dan komt er een storm met veel windkracht en de shute word echt een shute en je motor ligt ineens om voor je deur.
Gelukkig gaf de verzekering aan dat de windstoten te hoog waren en dit onder stormschade valt waardoor je eigen risico gevrijwaard blijft.
Dus dit gebeurd ons allemaal wel eens, met of zonder hulp.
Richard
Re: Verdomde regengootjes
Dan ga ik hier een stilstaand-omvallen-clubrecord neerzetten:
4x :
1 x met een CBR1000. Waarvan 1x recht voor de showroom van Motoport Zelhem.....succes verzekerd natuurlijk _002
2x met de ZZR1100. Tijdens opbokken en ook een keer bij het stoplicht. Ik denk m'n voet aan de grond te zetten, sta ik aan de rand van het asfalt en gaat die voet diep de berm in....de zzr erachteraan natuurlijk
1x met de RT. Hierboven al beschreven.
Conclusie kan dus zijn dat ik maar 'ns moet overstappen op een lichtere motor. Maar ik kan hem nog altijd zelf overeind zetten en neem ik deze ongein voor lief.
Wie bied meer ?!? :lol:
4x :
1 x met een CBR1000. Waarvan 1x recht voor de showroom van Motoport Zelhem.....succes verzekerd natuurlijk _002
2x met de ZZR1100. Tijdens opbokken en ook een keer bij het stoplicht. Ik denk m'n voet aan de grond te zetten, sta ik aan de rand van het asfalt en gaat die voet diep de berm in....de zzr erachteraan natuurlijk
1x met de RT. Hierboven al beschreven.
Conclusie kan dus zijn dat ik maar 'ns moet overstappen op een lichtere motor. Maar ik kan hem nog altijd zelf overeind zetten en neem ik deze ongein voor lief.
Wie bied meer ?!? :lol:
- aartjw
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 19 mar 2010, 19:19
- Type: R1200RT
- Bijz: BMW Navigator VI
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: R'dam
Re: Verdomde regengootjes
Je zou ook eens aan zijwieltjes kunnen denkenPaul cr schreef:Dan ga ik hier een stilstaand-omvallen-clubrecord neerzetten:
Conclusie kan dus zijn dat ik maar 'ns moet overstappen op een lichtere motor. Maar ik kan hem nog altijd zelf overeind zetten en neem ik deze ongein voor lief.
Wie bied meer ?!? :lol:
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Re: Verdomde regengootjes
_003aartjw schreef:Je zou ook eens aan zijwieltjes kunnen denken
Re: Verdomde regengootjes
Kijk, dit soort verhalen, hoe vervelend ook op dat moment zijn wel weer leuk om achteraf eens hartelijk om te lachen
Je staat met je 4x in ieder geval met stip op nummer 1 !!!
Proficiat.
Luc
Je staat met je 4x in ieder geval met stip op nummer 1 !!!
Proficiat.
Luc
Re: Verdomde regengootjes
Ach ja... In 2005 had ik m'n K75RT nèt twee weken (na 30 motorloze jaren) toen ik een inschattingsfout maakte vanwege een koekblik met z'n richtingaanwijzer naar rechts aan... dat dus tòch rechtdoor reed. Héél licht afremmen bij een véél te lage snelheid. De motor gleed langzaam tegen de straat terwijl de collega's stonden te lachen _003.
En toen in november 2005 de storm de motor aan de hoes optilde en op z'n kant legde (beemerrichard vertelde ook zoiets)... gelukkig inderdaad stormschade volgens de verzekeringsmaatschappij...
En in november 2009 op de (nota bene op de dag dat ik 'm opgehaald had ), even proberen hoe de korte draai gaat... niet dus! Op een parkeerplaats lag-ie ineens op 't asfalt, ik kon nog nèt afstappen!
Een motor-instructeur van het KLPD zei me ooit eens: "Er zijn twee soorten motorrijders: tot het eerste soort behoren zij die al eens gevallen zijn, tot het tweede soort behoren zij die nog niet tot het eerste soort behoren...".
M.a.w. het hoort er gewoon bij!
Eric
En toen in november 2005 de storm de motor aan de hoes optilde en op z'n kant legde (beemerrichard vertelde ook zoiets)... gelukkig inderdaad stormschade volgens de verzekeringsmaatschappij...
En in november 2009 op de (nota bene op de dag dat ik 'm opgehaald had ), even proberen hoe de korte draai gaat... niet dus! Op een parkeerplaats lag-ie ineens op 't asfalt, ik kon nog nèt afstappen!
Een motor-instructeur van het KLPD zei me ooit eens: "Er zijn twee soorten motorrijders: tot het eerste soort behoren zij die al eens gevallen zijn, tot het tweede soort behoren zij die nog niet tot het eerste soort behoren...".
M.a.w. het hoort er gewoon bij!
Eric
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Verdomde regengootjes
Misschien iets voor de techneuten om te bouwen;
Een electrisch bediende jiffy die bij snelheid onder de ,pakweg, 2 km/h en een bepaalde hellingshoek uit komt, aan de rechter kant ook zo'n ding, op een vergelijkbare manier als die zwitserse bmw-motor-met-cabine en zijn zijwieltjes. Gaat het te langzaam én is de hellingshoek meer dan 3 à 4 graden: jiffy's uit et voila! . Als dat goed werkt kun je voortaan gewoon afstappen zonder een standaard uit te hoeven zetten, naar rechts en naar links wat je wilt,we fantaseren nog even verder, see ya!
Een electrisch bediende jiffy die bij snelheid onder de ,pakweg, 2 km/h en een bepaalde hellingshoek uit komt, aan de rechter kant ook zo'n ding, op een vergelijkbare manier als die zwitserse bmw-motor-met-cabine en zijn zijwieltjes. Gaat het te langzaam én is de hellingshoek meer dan 3 à 4 graden: jiffy's uit et voila! . Als dat goed werkt kun je voortaan gewoon afstappen zonder een standaard uit te hoeven zetten, naar rechts en naar links wat je wilt,we fantaseren nog even verder, see ya!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Gambit2011
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28 apr 2010, 01:00
- Type: R1100RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ede
- Locatie: Ede
Re: Verdomde regengootjes
Paul cr schreef:Dan ga ik hier een stilstaand-omvallen-clubrecord neerzetten:
4x :
1 x met een CBR1000. Waarvan 1x recht voor de showroom van Motoport Zelhem.....succes verzekerd natuurlijk _002
2x met de ZZR1100. Tijdens opbokken en ook een keer bij het stoplicht. Ik denk m'n voet aan de grond te zetten, sta ik aan de rand van het asfalt en gaat die voet diep de berm in....de zzr erachteraan natuurlijk
1x met de RT. Hierboven al beschreven.
Conclusie kan dus zijn dat ik maar 'ns moet overstappen op een lichtere motor. Maar ik kan hem nog altijd zelf overeind zetten en neem ik deze ongein voor lief.
Wie bied meer ?!? :lol:
Ik ben bang dat we dan op een gedeelde eerste plek staan, ik heb namelijk de BMW K 1100 LT van een vriend meerdere malen laten omvallen omdat ik deze niet op eigen houtje op de middenbok kreeg.
Tanken bij het tankstation was al een drama .
Gelukkig allemaal goed gekomen.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Motorhistorie:
Suzuki Intruder vs 700 (1986) van 05-05-2004 t/m heden
BMW R 1100 RT (1996) van 07-08-2009 t/m 19-07-2017
Triumph Sprint ST 1050 (2010) van 19-07-2017 t/m heden
Motorhistorie:
Suzuki Intruder vs 700 (1986) van 05-05-2004 t/m heden
BMW R 1100 RT (1996) van 07-08-2009 t/m 19-07-2017
Triumph Sprint ST 1050 (2010) van 19-07-2017 t/m heden
Re: Verdomde regengootjes
Gefeliciteerd !
De motor van een ander laten omvallen, da's extra punten waard ! Dus wat mij betreft sta jij nu op de eerste plaats (....pfffff eindelijk :lol: )
De motor van een ander laten omvallen, da's extra punten waard ! Dus wat mij betreft sta jij nu op de eerste plaats (....pfffff eindelijk :lol: )
Re: Verdomde regengootjes
Tja ook ik bewhoor tot de klub.......... Had mijn eerste motor, strond voor een kruising en wilde linksaf. van Links kwam een auto die mij zag en ging stoppen dacht ik........................... ik wilde optrekken, ik wilde insturen en zag in mijn ooghoek de blauwe mazda toch doorrijden............ ik schork en hield de motor (Honda Deauville) niet meer. Legde hem netjes neer en stond er bij en keek er naar...... :roll:
Heel het kantoor lag dubbel van het lachen want het was de eerste keer dat ik met de motor naar werk kwam
Heel het kantoor lag dubbel van het lachen want het was de eerste keer dat ik met de motor naar werk kwam
Re: Verdomde regengootjes
Tja, leedvermaak blijft het mooiste vermaakOpahak schreef:Tja ook ik bewhoor tot de klub.......... Had mijn eerste motor, strond voor een kruising en wilde linksaf. van Links kwam een auto die mij zag en ging stoppen dacht ik........................... ik wilde optrekken, ik wilde insturen en zag in mijn ooghoek de blauwe mazda toch doorrijden............ ik schork en hield de motor (Honda Deauville) niet meer. Legde hem netjes neer en stond er bij en keek er naar...... :roll:
Heel het kantoor lag dubbel van het lachen want het was de eerste keer dat ik met de motor naar werk kwam
Al zul je zelf wel gelachen hebben als een boer met kiespijn
Re: Verdomde regengootjes
Hier ook een lid van het gilde...
Na mijn werk op mijn K100RT direct door naar de wijncursus. Alles braaf uitgespuugd die avond. Stap op, rijd de motor van de stoep en terwijl mijn voorwiel in het parkeervak staat en het achterwiel nog op de stoep, komt er uit de straat met een noodgang een 'petje' de hoek omgezet. Rem, voet aan de grond. Maar die laatste was nu dus relatief ver weg... Met behulp van de zwaartekracht alsnog de voet aan de grond, evenals (net nieuwe) koffer (krak), valbeugel (gelukkig) en spiegel (ook krak). Snel met medecursisten het kreng rechtop gezet (want het zwaartepunt ligt nog steeds te hoog zo), kort geinspecteerd in het donker en rap naar huis... Ik heb de helm niet afgezet!
Na mijn werk op mijn K100RT direct door naar de wijncursus. Alles braaf uitgespuugd die avond. Stap op, rijd de motor van de stoep en terwijl mijn voorwiel in het parkeervak staat en het achterwiel nog op de stoep, komt er uit de straat met een noodgang een 'petje' de hoek omgezet. Rem, voet aan de grond. Maar die laatste was nu dus relatief ver weg... Met behulp van de zwaartekracht alsnog de voet aan de grond, evenals (net nieuwe) koffer (krak), valbeugel (gelukkig) en spiegel (ook krak). Snel met medecursisten het kreng rechtop gezet (want het zwaartepunt ligt nog steeds te hoog zo), kort geinspecteerd in het donker en rap naar huis... Ik heb de helm niet afgezet!