Gaan ze het dan eindelijk begrijpen?

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Erikh

Re: Gaan ze het dan eindelijk begrijpen?

Ongelezen bericht door Erikh »

Bekend modelletje motor. ;)
Inspector Gadget

Re: Gaan ze het dan eindelijk begrijpen?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb (door mijn werk) al enige tijd contact met enkele van deze motorridders, en volgens mijn informatie is het de politiek die eindelijk deze ruimte schept.

Want die weginspecteurs op de motor zijn er al een tijdje, eerst was het nog als proef in een aantal regio's, en nu, eindelijk, het groene licht van de politiek.

Het begrip was er dus al lang, jammer genoeg de politieke wil (lees: waarschijnlijk geld) nu pas.
Dave

Re: Gaan ze het dan eindelijk begrijpen?

Ongelezen bericht door Dave »

Als de politiek dan ook -eindelijk- gaat snappen dat motorrijders:

- een oplossing voor het fileprobleem zijn en dus niet hoger belast hoeven te worden voor het gebruik van het -voornamelijk in de randstad- zo schaarse :?: asfalt,
- in 2 van de 3 gevallen niet zelf verantwoordelijk is voor hun ongevallen en dus niet hoger belast hoeft te worden om de gezondheidskosten te dekken,
- in slechts 2% (meen ik) van de ongevallen technisch onverantwoordelijk is geweest en dus een motor APK geldklopperij van branche organisaties is,
- kwetsbare verkeersdeelnemers zijn en onderplanken bij vangrails nog meer worden toegepast,

dan komt het misschien nog wel goed in Europa...

Mocht iemand het niet in de gaten hebben, ik ben lid van de MAG en ik raad iedereen aan daar ook lid van te worden om -bijvoorbeeld- bovenstaande punten uit te leggen in Den Haag, maar ook in Brussel :!:
Beamietoo

Re: Gaan ze het dan eindelijk begrijpen?

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Hopelijk gaan ze inspecteren of ze 1,20m baan voor alle motorrijders op de snelwegen kunnen strepen !

gr,
Kenny
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Gaan ze het dan eindelijk begrijpen?

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Goed idee, Kenny _004

En laten ze gelijk de belijning tussen spitsstrook en gewone rijbaan aanpassen. Daar zit nu vaak een 'omgekeerde' streep tussen, dus een hele lange lijn met korte onderbreking, terwijl het normaal een korte streep is met lange onderbreking.
Deze lijn ligt wél precies op de plaats waar wij bij file dus geacht worden te rijden, tussen de twee meest links gelegen banen !

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Beamietoo

Re: Gaan ze het dan eindelijk begrijpen?

Ongelezen bericht door Beamietoo »

AGVerheij schreef:Goed idee, Kenny _004

En laten ze gelijk de belijning tussen spitsstrook en gewone rijbaan aanpassen. Daar zit nu vaak een 'omgekeerde' streep tussen, dus een hele lange lijn met korte onderbreking, terwijl het normaal een korte streep is met lange onderbreking.
Deze lijn ligt wél precies op de plaats waar wij bij file dus geacht worden te rijden, tussen de twee meest links gelegen banen !

[groet], Gerbert
Mee eens!

Misschien als er leden zijn met lidmaatschap bij de KNMV kunnen door hen onze ideeen overgebracht en aangekaart worden.

gr,
Kenny
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Gaan ze het dan eindelijk begrijpen?

Ongelezen bericht door Baird »

Lid van de MAG én de KNMV, laatstgenoemde doet niet zoveel voor de gewone motorrijder wel voor de sporter.

Aparte streepjes voor de motorrijders is al een oud idee maar stuit altijd op weerstand, je zou de ene groep toch eens bevoordelen boven de andere, dat kan niet in het Holland van de Hollanders!!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Beamietoo

Re: Gaan ze het dan eindelijk begrijpen?

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Baird schreef:Lid van de MAG én de KNMV, laatstgenoemde doet niet zoveel voor de gewone motorrijder wel voor de sporter.

Aparte streepjes voor de motorrijders is al een oud idee maar stuit altijd op weerstand, je zou de ene groep toch eens bevoordelen boven de andere, dat kan niet in het Holland van de Hollanders!!
Ooit hadden wij carpool stroken. Idee was ingevoerd met goede bedoelingen maar tja 2- 4 mannen die tijden met elkaar af moesten spreken waarbij 3 liggen te snurken of de sokken waren niet goed gewassen was niet een succes geworden. Ik denk dat het bij motorrijdende Nederland heel anders zit. Je blijf doen hoe je het altijd doen alleen met meer comfort en veiligheid. Ik ben ook van mening dat velen zullen zelfs uit de auto stappen (op zonnige dagen). Resultaat is file vermindering en hopelijk minder ongevallen. Is dat dan niet win-win en wat de meerderheid toch willen?
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Gaan ze het dan eindelijk begrijpen?

Ongelezen bericht door Baird »

Kenny, je hebt helemaal gelijk, maar zodra de ene groep gekozen is en hun handlangers een levenslang contract hebben met super-ontslag-bescherming zijn ze ineens vergeten voor wie ze het doen en wie hier in dit land uiteindelijk de rekeningen betalen! Ik word hier soms zoooooo verdrietig van!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Gaan ze het dan eindelijk begrijpen?

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Aparte streepjes voor de motorrijders is al een oud idee maar stuit altijd op weerstand, je zou de ene groep toch eens bevoordelen boven de andere, dat kan niet in het Holland van de Hollanders!!
Hmm, ik hoef helemaal geen aparte streepjes !
Waar ik moeite mee heb is de afwijkende belijning tussen reguliere- en spitsstrook. Hier zit zoveel wit in dat je daar als motorrijder bij een beetje regen (en dus file _003 ) volgens mij last van gaat krijgen. Ik wil juist tussen alle stroken dezelfde belijning.

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Beamietoo

Re: Gaan ze het dan eindelijk begrijpen?

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Baird schreef:Kenny, je hebt helemaal gelijk, maar zodra de ene groep gekozen is en hun handlangers een levenslang contract hebben met super-ontslag-bescherming zijn ze ineens vergeten voor wie ze het doen en wie hier in dit land uiteindelijk de rekeningen betalen! Ik word hier soms zoooooo verdrietig van!
Ach de politici zijn overal hetzelfde en het veranderd met verkiezingen en nieuwe kabineten nauwelijks. :roll:
Tegenwoordig stem ik op het partij voor de dieren omdat de partijen voor de mensen welke dan ook zijn bijna allemaal hetzelfde geworden.
Mijn verontschuldiging om eventjes misbruik van ons gezellige forum te maken maar af en toe moet ik mijn ei kwijt. _003

Ik voel me nu beter and zal ik het voortaan bij onze geliefde hobby houden _004
Opahak

Re: Gaan ze het dan eindelijk begrijpen?

Ongelezen bericht door Opahak »

ksimon schreef:
Baird schreef:Kenny, je hebt helemaal gelijk, maar zodra de ene groep gekozen is en hun handlangers een levenslang contract hebben met super-ontslag-bescherming zijn ze ineens vergeten voor wie ze het doen en wie hier in dit land uiteindelijk de rekeningen betalen! Ik word hier soms zoooooo verdrietig van!
Ach de politici zijn overal hetzelfde en het veranderd met verkiezingen en nieuwe kabineten nauwelijks. :roll:
Tegenwoordig stem ik op het partij voor de dieren omdat de partijen voor de mensen welke dan ook zijn bijna allemaal hetzelfde geworden.
Mijn verontschuldiging om eventjes misbruik van ons gezellige forum te maken maar af en toe moet ik mijn ei kwijt. _003

Ik voel me nu beter and zal ik het voortaan bij onze geliefde hobby houden _004

Als je het wword politiek opzoekt in het woordenboek dan staat er "volksverlakkerij" _003

Maar goed, terug naar ons geliefde vervoermiddel :)
Gesloten

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”