Fit blijven? Een enquete.

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Beamietoo

Fit blijven? Een enquete.

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Motorrijd(s)ers varen beter als de lichamelijk spierkracht en flexibiliteit op peil is. Uiteraard is je plezier groter op de motor als je geen pijn krijgt tijdens of naar een dag toeren. Ik heb het niet over problemen met de zadel of andere technische euvels. Zelfs ben ik 53 jaar en mijn onderhouds schema is 2-3 keer in de week per workout 30 minuten cardio fitness aan de cross trainer en 30 minuten spierkracht oefeningen op 7 diverse gewichtsapparaten om de snaren een beetje strak te blijven houden. Ik rijd pijnloos een hele dag door maar soms tijdens een toer hoor ik wat over spiertpijn van andere mederijders.

Nou dan hier is mijn vraag aan alleen de mensen die de 45ste verjaardag hebben gehad. Wat doen jullie aan fitness? Ervaar jij pijn van een dag op de motor? Zo ja, waar zit het? Wat doe je daaraan? Ik been geen medicus of physio, alleen benieuwd over hoe het met ons gaat.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr.,
Kenny
Gebruikersavatar
EuropeRider
Berichten: 255
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:57
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Locatie: Umbria
Contacteer:

Re: Fit blijven? Een enquete.

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Helemaal niks :(
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Fit blijven? Een enquete.

Ongelezen bericht door Walter »

Ach wat zal ik zeggen...
Ben natuurlijk nog jong... en onderhoud mijn lichaam goed.

Train sinds mijn 20e fanatiek bodybuilding wat de laatste jaren een flinke fitness is geworden.
Ik hoef niet meer zo nodig met 4 % vet op het podium.
3 a 4x per week een workout van ongeveer 1 uur.
Conditie = redelijk
Spierkwaliteit = goed
Vetpercentage = 18 %
Gewicht = 107/108 kg.

Elke dag mijn multi-vitamientjes, eiwitten, enzymen en anti-oxidanten.
Alleen het roken zou minder mogen....

Ik geloof niet dat ik hiermee helemaal een doorsnee forumlid ben...
Heb ook niet echt last als ik in een weekendje 1000 km onder de kont heb.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Fit blijven? Een enquete.

Ongelezen bericht door dhr »

Mijn ervaring is dat spierkracht niet het belangrijkste op de motor, tenzij je RT op de grond ligt ;)
Mentale fitheid speelt veel meer een rol. En bij een intensief dagje motorrijden of je ontspannen (zeker de armen maar ook de benen) op de bok zit :!:
Zelf doe ik niet aan sport, het zou wel moeten maar komt er niet van. Ik stap af en toe op de cross trainer maar als oud waterpolo'er is dat niet genoeg.
En sinds ik al een half jaar niet rook is het op het gebied van de kilo's ook niet meer helemaal jofel. Maar piepen en hijgen doe ik niet meer :D
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4371
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fit blijven? Een enquete.

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik ben niet zo'n sportfanaat en de laatste tijd kom ik ook niet zoveel aan echte beweging toe. Toch houd ik het lang vol op m'n Beemer. Afgelopen jaar heb ik een dagrit van 570 km's gemaakt zonder klachten. Vermoeid; Ja. Pijntjes in rug, benen of armen: Nee. Dat was wel anders toen ik nog een Kawa Vulcan 1500 had. Na 3 uur rijden was ik al echt gebroken.
Ik vind deBeemer van een goed ergonomische gehalte. :idea:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
BravehaRT

Re: Fit blijven? Een enquete.

Ongelezen bericht door BravehaRT »

Na vele jaren veel te veel van het goede leven te hebben genoten werd ik eind 2007 even getackeld. Suiker veel te hoog.
Je komt in het medische circuit terecht en 1 van de eerste dingen die je te horen krijgt is afvallen en bewegen.
IK heb het gelijk maar rigoreus aangepakt en niet zonder resultaat mag ik (gelukkig) zeggen.
Ik doe nu 5 x per week een half uur cardio op de crosstrainer, loop 1 x per week 10 km hard en bezoek daarnaast ook nog twee keer de sportschool.
Ik ben heel veel kilo's (ca 40) lichter en voel me weer helemaal top. Suiker is ook weer ok.
Was een goed excuus voor een nieuwe motoroutfit :;

Gr. Willem
Beamietoo

Re: Fit blijven? Een enquete.

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Willem,

Ga zo maar door !
Ik ben benieuwd of dat metamorfose een verschil voor jou op de motorrit maakt?
Had je voorheen problemen die nu verdwenen zijn of is alles min of meer hetzelde gebleven?

Gr,
Kenny
BMW-Harm

Re: Fit blijven? Een enquete.

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

Tja, mijn vrouw is ambassadrice van "30 minuten bewegen" http://www.30minutenbewegen.nl/...dus ik loop/zwem/fiets behoorlijk :; :D
BravehaRT

Re: Fit blijven? Een enquete.

Ongelezen bericht door BravehaRT »

Ik had eigenlijk nooit echt klachten tijdens het motorrijden dus wat dat betreft is er niet veel veranderd.
Alles gaat nu natuurlijk nu wel veel soepeler en de motor rijdt wat pittiger omdat hij minder gewicht hoeft te verplaatsen.
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Fit blijven? Een enquete.

Ongelezen bericht door BeemerBert »

BravehaRT schreef:Ik had eigenlijk nooit echt klachten tijdens het motorrijden dus wat dat betreft is er niet veel veranderd.
Alles gaat nu natuurlijk nu wel veel soepeler en de motor rijdt wat pittiger omdat hij minder gewicht hoeft te verplaatsen.
Dat is ook een manier van Tuning dus :D
Voor je gevoel meer PK's en een betere stroomlijn 8-)
Gesloten

Terug naar “RT Café”