Aantal lampjes in dashboardverlichting R1100RT

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Dave

Aantal lampjes in dashboardverlichting R1100RT

Ongelezen bericht door Dave »

Wie o wie kan mij vertellen hoeveel lampjes er van ieder type in de dashboardverlichting zitten? Ik wil ze dit weekend gaan vervangen (heb de dash er nu toch af liggen) en zou het zonde vinden er zaterdag middag achter te komen dat ik 1 lampje tekort kom...

Ik ben er in ieder geval achter dat het gaat om de volgende types (leve de reprom):
- 12V 1,7W
- 14V 3W
Maar hoeveel van elk??? Dat zetten ze er dan niet bij... _001
JildeRT

Re: Aantal lampjes in dashboardverlichting R1100RT

Ongelezen bericht door JildeRT »

Hallo Dave,

Afgelopen week heb ik de lampjes van toerenteller en kilometerteller vervangen: elk twee (daar heb ik ook een stukje van gepost met wat foto's). Het horen 12V 1,7Watt T6,5 lampjes te zijn; deze had Motorplaza in Groningen niet, maar wel de 3W versie. In mijn garage in het donker ziet dat er goed uit.
Onder de tellers zitten ook diverse lampjes; aantal weet ik niet, maar elke signaleerfunctie heeft natuurlijk een lampjel; ik tel 9 lampjes maar lamptype voor de signaleringslampjes weet ik niet; ikzelf werd niet vrolijk van de bereikbaarheid en de kabeltjes. De bedrading bij de tellers was al erg krap. Wellicht moet je wat tieraps (o.i.d.) losmaken om meer ruimte te krijgen.

Succes!

JildeRT
Dave

Re: Aantal lampjes in dashboardverlichting R1100RT

Ongelezen bericht door Dave »

Gezien de bereikbaarheid van de lampjes, het feit dat ik de kilometertellerkabel intussen had gemonteerd en dat ik dinsdag op de motor weg moest heb ik afgelopen maandag de zaak maar weer 'dicht' geschroefd. Dus zonder de lampjes te vervangen, vooralsnog. Er komt vast nog wel eens een gelegenheid als ik het plastic er (gedeeltelijk) af heb... Dan meld ik ook direct het aantal en type lampjes dat nodig is.
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”