Aanrijding Politiefiets Sassenheim

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Keeze
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 sep 2010, 15:21
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Oosterhout nb
Locatie: Oosterhout nb

Aanrijding Politiefiets Sassenheim

Ongelezen bericht door Keeze »

Uit de Teyding:

Afbeelding

Klik hier voor het complete artikel

Kees
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Aanrijding Politiefiets Sassenheim

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Wow.....dat is een flinke klap geweest.... :O . Vooral op de laatste foto is goed te zien dat de diender in kwestie een behoorlijk eind van de auto tegen de grond is gekomen....Hopelijk gaat 't inmiddels een stuk beter met hem/haar.... :$

Zou 't geen leuk gebaar zijn om ook hem / haar namens ons forum een bloemetje te sturen?? Ook al is hij / zij hoogstwaarschijnlijk geen lid.....d'r zullen vast wel forumleden zijn uit 'blauw' die er achter kunnen komen waar hij/ zij ligt....
Mike Philippens

Re: Aanrijding Politiefiets Sassenheim

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Zó bizar dat iemand een voertuig over het hoofd ziet dat je tegemoet komt bij het afslaan... En in feite zie je hier ook weer dat zo'n geel hesje of wat dan ook totaal niet helpt om beter gezien te worden als iemand gewoon niet (goed) kijkt. Het helpt je om op te vallen als iemand kijkt, maar dan zien ze je zonder ook wel. Je ziet ook wel eens dat mensen pas geen kijken als ze met de handeling bezig zijn. Dan is het natuurlijk al te laat.
P@1200RT

Re: Aanrijding Politiefiets Sassenheim

Ongelezen bericht door P@1200RT »

Berrybeer schreef:Wow.....dat is een flinke klap geweest.... :O . Vooral op de laatste foto is goed te zien dat de diender in kwestie een behoorlijk eind van de auto tegen de grond is gekomen....Hopelijk gaat 't inmiddels een stuk beter met hem/haar.... :$

Zou 't geen leuk gebaar zijn om ook hem / haar namens ons forum een bloemetje te sturen?? Ook al is hij / zij hoogstwaarschijnlijk geen lid.....d'r zullen vast wel forumleden zijn uit 'blauw' die er achter kunnen komen waar hij/ zij ligt....
Lijkt mij een prima idee, ik denk dat ik toch ook maar Goldmember moet worden voor dit soort initiatieven. Tijd voor actie van mijn kant, overschrijving komt eraan. :!:

De motor is behoorlijk beschadigd aan de linker kant. Ik hoop dat de agent zijn/haar linkerbeen snel heeft opgetrokken, anders ziet dat er niet zo lekker uit. :( En inderdaad, als een politieagent al niet opvalt in het verkeer, wat verwachten wij dan van reflecterende stickers en vestjes (al hoop ik dat het helpt). Een ongeluk blijft in een klein hoekje zitten, en we moeten het echt hebben van ons eigen inzicht/verstand, je weet nooit wie de andere bestuurder is.

P@ _004
Mike Philippens

Re: Aanrijding Politiefiets Sassenheim

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

P@1200RT schreef:En inderdaad, als een politieagent al niet opvalt in het verkeer, wat verwachten wij dan van reflecterende stickers en vestjes (al hoop ik dat het helpt).
Het helpt uiteraard wel om je zichtbaarheid te vergroten, net als een auto mét verlichting eerder gezien wordt als een auto zonder, vooral bij slecht weer (en in het donker...duh!). Ik denk ook dat die grote witte BMW van mij opvalt, vooral met die grote vent erop ;) Maar dit ongeluk toont aan dat voor mensen die niet opletten niets helpt. Op dit soort situaties kun je ook helemaal niet anticiperen. Je kunt moeilijk bij elke afslag stil gaan staan als je ziet dat een tegemoetkomende auto af wil slaan. Hier zie je een vergelijkbaar ongeval van Sylvia Stuurman. Zij heeft een behoorlijke tijd moeten revalideren. Gelukkig rijdt ze weer!

Ik zeg altijd maar dat in dit soort situaties je 'luck-o-meter' op 0 staat...jammer genoeg zit ie niet op mijn dashboard, want dan kan ik tijdig stoppen...
Gebruikersavatar
aartjw
Berichten: 234
Lid geworden op: 19 mar 2010, 19:19
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Re: Aanrijding Politiefiets Sassenheim

Ongelezen bericht door aartjw »

Tja, misschien wel een weinig vleiende reactie van mijn kant, maar hoe dom kun je zijn om een jou tegemoet komende politiemotor over het hoofd te zien? _003
Ik hoop dat de agent er een beetje redelijk vanaf is gekomen :O :( maar gezien de foto's denk ik dat hij (of zij) voorlopig ff uit de running is. _002 Ik denk idd dat het leuk is voor de agent om van het forum een bloempje oid uit de lief-en-leed pot te krijgen.
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Gebruikersavatar
Keeze
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 sep 2010, 15:21
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Oosterhout nb
Locatie: Oosterhout nb

Re: Aanrijding Politiefiets Sassenheim

Ongelezen bericht door Keeze »

aartjw schreef:Tja, misschien wel een weinig vleiende reactie van mijn kant, maar hoe dom kun je zijn om een jou tegemoet komende politiemotor over het hoofd te zien? _003
Tja, ik ken deze situatie. De politiemotor kwam vanuit het noorden. Als je vanuit het zuiden komt kijk je aan de noord-zijde van het kruispunt tegen een voetgangersoversteekplaats die beveiligd is met hekken en borden.

Afbeelding

Let hierbij op dat de camera een stuk hoger geplaatst is dan de bestuurder van de auto.
Hieruit blijkt inderdaad dat dat ongeluk toch wel in een heel klein hoekje zit.

Kees
Mike Philippens

Re: Aanrijding Politiefiets Sassenheim

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Niet echt een onoverzichtelijke situatie. Het valt me op dat veel mensen als ze iets niet goed kunnen zien door een obstakel (hekje,bord,laaghangende zon of een tomtom voor hun neus) ze gewoon maar doorrijden en dan later claimen dat ze er niets aan konden doen... Als je niet goed kunt zien wat er aan komt, is dat een extra reden om even goed te kijken, toch?
Gebruikersavatar
Keeze
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 sep 2010, 15:21
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Oosterhout nb
Locatie: Oosterhout nb

Re: Aanrijding Politiefiets Sassenheim

Ongelezen bericht door Keeze »

Mike Philippens schreef:Als je niet goed kunt zien wat er aan komt, is dat een extra reden om even goed te kijken, toch?
Volledig mee eens. Maar in veel gevallen zit er nogal eens boter op het hoofd van de wegbeheerder ook. Met name dit punt gebeurt nogal eens wat.

Kees
Mike Philippens

Re: Aanrijding Politiefiets Sassenheim

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Er is ook een fenomeen waarbij mensen (teveel) gefocussed zijn op dingen in de verte en dan iets volledig missen dat vlak voor hun neus gebeurt. Bij deze situatie zou je kunnen bedenken dat die oversteekplaats (teveel) aandacht trekt waardoor iemand niet ziet dat er iets aan komt. Het lijkt zo onmogelijk om een kruising over te steken en zo'n opvallend voertuig gewoon niet te zien. Hij komt nota bene uit je kijkrichting aan.

Lijkt het nou zo, of is de linker cylinderkop gewoon finaal afgebroken? Ik zie daar niets meer zitten, maar dat kan ook kom door de rommel. Het was een beste klap dan.
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”