De ramenwasser met hoogwerker

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Feiteijk had ik mij voorgenomen nooit in deze rubriek te willen staan. Helaas moest het er toch van komen.

Mijn motor staat op het werk onder een soort brug/glazen overkapping op een motor parkeerplaats. Vandaag kwam de glazenwasser met zijn hoogwerker om de ramen te lappen. Een waterslang is achter mijn motor blijven hangen en heeft 'm omver geworpen. Ze hebben 'm weer op twee wielen geplaatst en een briefje achter gelaten.

Kwam dus bij mijn motor aan en ik denk, wat staat die raar. Daarna werd het snel duidelijk, want de glazenwassers kwamen al aanlopen. Schade: diepe kras over de breedte van de ruit en afgebroken ophanging rechtsonder. De ruit is tegen het fietsenhok aan gekomen. Spiegelophanging verbogen, uitlaat verbogen en dikke kras, krassen op topkoffer, linker knipperlicht en achterlicht kapot. Waar zou ik nog meer op moeten letten?

De spiegel heb ik met tape vastgezet en de ruit heb ik gefixeerd met een blokje hout en tyrips. Volgende week komt de schade expert.

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Dikke pech, maar toch netjes van de glazenwassers _004 . . . . voor het zelfde geld . . . .
Wellicht alleen zichtbare schade ?? het lijkt me sterk dat er meer stuk is. Rij anders ff lang je dealer . . . :idea:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
DVR1200RT

Re: De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

Wat ontzettend balen voor je Ralph!!
Maarrrehhh, je voornemen om zelf nooit in deze rubriek te staan is wel op geniale wijze gehoord _004
Je bent waarsschijnlijk 1 van de weinigen die het lukt om zonder spierpijn in deze rubriek te staan ;)
Voor ik het draadje opende, schrok ik toch echt even :(

Ik wens je een voorspoedige schadeafwikkeling en zou dat zeer zeker bij je favoriete dealer laten gebeuren.
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Ik ben inderdaad blij dat ik zelf niet op zat. Mijn BMW-dealer gaat de schade repareren, gisteren was ik even langs geweest.
Zou het mogelijk zijn om die ruit van de 1200RT(2010) op mijn 1200RT(2008) te zetten. Het systeem moet toch worden vervangen. Dat zou nog eens aardig zijn :D

Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door han62 »

Een ruit van de 2008 past ook op de 2010 dus andersom zou dus ook moeten kunnen

Met vr gr
han
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door HansD »

Inderdaad, heeel erg balen. Zonde van je mooie fiets.
Helaas valt dit soort dingen vaak tegen, dus even goed naar laten kijken...
Hopenlijk heb je geluk bij een ongeluk --- mooi nieuw scherm bijvoorbeeld...
Hans
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

De motor is weer gemaakt. Het frame achter de kuip moest worden vervangen en de nodige zaken aan de linker zijde van de fiets. Heb alleen de uitlaat en topkoffer gelaten voor wat het is. Omdat de ruit ook was beschadig heb ik deze laten vervangen door het 2010 model. Ook het hele systeem (ruit aansturing+ophanging) is nu van 2010 model. Zwabert niet meer! Heb er nu wat km mee gemaakt en bevalt me goed.
Big RT Smile
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
perry

Re: De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door perry »

Hé Ralph,

Goed te horen dat je machine weer is gemaakt.
Nou hopen dat je nooit meer in deze rubliek komt.

Groetjes Perry
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

perry schreef:Hé Ralph,

Goed te horen dat je machine weer is gemaakt.
Nou hopen dat je nooit meer in deze rubliek komt.

Groetjes Perry
Ik beloof mij best te doen Big RT Smile
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
lange Jaap

Re: De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door lange Jaap »

Heeft toch nog een tijd geduurd voor de motor weer in orde is, mooi dat hij weer helemaal goed is.
Nog veel rijplezier!

groet, Jaap
**AC**

Re: De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door **AC** »

Ralph Romein schreef: Omdat de ruit ook was beschadig heb ik deze laten vervangen door het 2010 model. Ook het hele systeem (ruit aansturing+ophanging) is nu van 2010 model. Zwabert niet meer! Heb er nu wat km mee gemaakt en bevalt me goed.
Big RT Smile
Is deze ruit nu groter dan je vorige model?

Gr. Milan
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

**AC** schreef:
Ralph Romein schreef: Omdat de ruit ook was beschadig heb ik deze laten vervangen door het 2010 model. Ook het hele systeem (ruit aansturing+ophanging) is nu van 2010 model. Zwabert niet meer! Heb er nu wat km mee gemaakt en bevalt me goed.
Big RT Smile
Is deze ruit nu groter dan je vorige model?

Gr. Milan
Hoi Milan,

Ik heb de vorige niet opgemeten maar ik hoor het graag omdat ik zelf ook nieuwsgierig naar ben. De nieuwe is 62cm. De vorm is echter anders en dat maakt uit. De ruit is platter (minder bol) aan de bovenkant. Samen met het feit dat de er nu 2 "oren" aan zitten is het aanzienlijk stiller aan boord. De zijkant van m'n helm en schouwers worden uit de wind gehouden. De ophanging van de ruit is ook van het 2010 model. Is inderdaad stabieler, dus minder klapperen.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Erteetje

Re: De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ralph Romein schreef:
**AC** schreef:
Ralph Romein schreef: Omdat de ruit ook was beschadig heb ik deze laten vervangen door het 2010 model. Ook het hele systeem (ruit aansturing+ophanging) is nu van 2010 model. Zwabert niet meer! Heb er nu wat km mee gemaakt en bevalt me goed.
Big RT Smile
Is deze ruit nu groter dan je vorige model?

Gr. Milan
Hoi Milan,

Ik heb de vorige niet opgemeten maar ik hoor het graag omdat ik zelf ook nieuwsgierig naar ben. De nieuwe is 62cm. De vorm is echter anders en dat maakt uit. De ruit is platter (minder bol) aan de bovenkant. Samen met het feit dat de er nu 2 "oren" aan zitten is het aanzienlijk stiller aan boord. De zijkant van m'n helm en schouwers worden uit de wind gehouden. De ophanging van de ruit is ook van het 2010 model. Is inderdaad stabieler, dus minder klapperen.
Jij hebt de complete ophanging van de ruit vervangen, maar kan dat ook op de originele bevestiging van het 2009 model??
Ik hoor namelijk alleen maar positieve geluiden over de 2010 ruit en ben hard aan het denken deze ook te monteren.

Groet
Luc
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door han62 »

Een ruit van 2008-2009 past ook op model 2010 dus andersom ook. daar hoef je het mechaniek niet voor aan te passen.
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: De ramenwasser met hoogwerker

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Jij hebt de complete ophanging van de ruit vervangen, maar kan dat ook op de originele bevestiging van het 2009 model??
Ik hoor namelijk alleen maar positieve geluiden over de 2010 ruit en ben hard aan het denken deze ook te monteren.

Groet
Luc
Luc, je kan de ruit vervangen zonder iets aan de ophanging te veranderen. Zo is het bij mij ook gegaan. Ophanging is orgineel en ik heb een 2010 ruit gemonteerd. Dit ter info.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”