draadloossysteem BMW

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
blauwebeemer
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2009, 15:25
Type: R1200RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Gent
Locatie: Gent Oost-vlaanderen

draadloossysteem BMW

Ongelezen bericht door blauwebeemer »

Zijn er mensen met ervaring met het systeem bleutooth van bmw, het is erg prijzig, maar volgens verschillende meningen der vlamingen uiterst goed en het uitzicht oogt ook iets. In Belgie kost het 425€ per helm + plaatsings kosten van 40€. ik heb al verschillende jaren een verso van baer, ook tevreden, de bedrading begint me iets tegen te steken.
Groeten Martin
Erteetje

Re: draadloossysteem BMW

Ongelezen bericht door Erteetje »

Het BMW systeem lijkt erg op het N-com systeem van Nolan dat heel erg goed voldoet en bovendien vele malen goedkoper is.

Luc
avierstraete

Re: draadloossysteem BMW

Ongelezen bericht door avierstraete »

Beste Martin,

Ik heb dit systeem nu ruim 2 jaar en ben er erg tevreden over. Ik gebruik het voor GPS, Zumo 550, Telefoon en medepasagier. Is inderdaad geen goedkoop systeem, maar wel erg goed.

Mvg,
Aloys
Gebruikersavatar
Ares
Berichten: 166
Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe
Locatie: Westerbork

draadloossysteem BMW

Ongelezen bericht door Ares »

Hallo Martin,

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik gebruik het BT systeem nu goed een jaar naar tevredenheid. Ik vindt het regelen van het volume van de verschillende gekoppelde apparaten niet altijd goed. Mn het volume van muziek (zowel via navigator als rechtstreeks via mp3) vind ik te zachtjes. Ik weet niet hoe dat bij andere systemen is. Aan de andere kant gezien de afmetingen die je hebt in de helm is het best goed. En de weergave is in stereo, ook wel prettig als je muziek luistert.
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: draadloossysteem BMW

Ongelezen bericht door jaybmw »

Kga morgen mijn helm weer ophalen en betalen.. _002 voor het bmw bleutoothsysteem.Had ook aan de scala solo gedacht maar om met dubbelzijdige tape e.d. te werken lijkt me niet zo bedrijfszeker.De bevestiging van de uitwendige unit dus.Heb een systeem 6,en qua afwerking is het bmw-systeem gewoon heel strak.Kga voor het eerst met de bmw-navi (zumo 660) aan het werk en eis alleen duidelijke weergave van navi-instructies,en heel misschien eens een tel-gesprek.Motorrijden betekent voor mij geen muziek,gezemel van duo of medebikers dus al met al een dure keuze gezien de mogenlijkheden van het systeem.Maar ik wil gewoon kwaliteit en een nette look zonder een tussen de helmrand ingepropte unit en lange microfoonsteun.De keuze is reuze en persoonlijk,en voor iedere portemonnee... Ik heb na veel wikken toch het originele (VEEL TE DURE !) systeem gekozen. Nu nog testen of alles o.k. is en werkt.

Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Erteetje

Re: draadloossysteem BMW

Ongelezen bericht door Erteetje »

jaybmw schreef:Kga morgen mijn helm weer ophalen en betalen.. _002 voor het bmw bleutoothsysteem.Had ook aan de scala solo gedacht maar om met dubbelzijdige tape e.d. te werken lijkt me niet zo bedrijfszeker.De bevestiging van de uitwendige unit dus.Heb een systeem 6,en qua afwerking is het bmw-systeem gewoon heel strak.Kga voor het eerst met de bmw-navi (zumo 660) aan het werk en eis alleen duidelijke weergave van navi-instructies,en heel misschien eens een tel-gesprek.Motorrijden betekent voor mij geen muziek,gezemel van duo of medebikers dus al met al een dure keuze gezien de mogenlijkheden van het systeem.Maar ik wil gewoon kwaliteit en een nette look zonder een tussen de helmrand ingepropte unit en lange microfoonsteun.De keuze is reuze en persoonlijk,en voor iedere portemonnee... Ik heb na veel wikken toch het originele (VEEL TE DURE !) systeem gekozen. Nu nog testen of alles o.k. is en werkt.

Grtn Jeroen.
Dat veel te dure is dus de rede dat ik gekozen heb voor Nolan N-Com. Net zo strak en goed maar veel goedkoper!

Luc
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 507
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: draadloossysteem BMW

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Rij als sinds het uitgekomen is met een Nolan N-com systeem en ben hier uiterst tevreden over.
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: draadloossysteem BMW

Ongelezen bericht door jaybmw »

Klopt! Maar ik had mijn helm al gekocht een tijd terug,en later de zumo 660.Inderdaad is de nolan-combi heel mooi! Mijn motormaat heeft pas een -1150- gekocht en voor zijn vriendin en hem een nolan incl bt-set.Bevalt hem prima,en tzt als ik een andere helm nodig heb zou ik ook eens gaan proefrijden met zo'n set.Vooralsnog net de helm gepaird met de nokia en navigatie,en het geluid is goed.De test op de weg moet nog volgen,heb net de steun voor de navigatie besteld bij bike p&r in Drunen.Al met al zo'n dikke 1600 :O euro kwijt voor alle delen,dwz helm,navi,steun,bleutoothset enz... Maar dan is het wel af! Hobby mag geld kosten,en gelukkig wist ik via Berrybeer een nwe navi voor 200 euro minder,nieuw in de doos.Dat scheelt weer een beetje zal ik maar zeggen...

Groeten Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”