Blijf met je poten van andermans spullen af!

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
No-Harm
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 feb 2011, 22:16
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede
Locatie: Enschede

Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door No-Harm »

En toen ging het fout! :twisted:

sorry voor de wat agressief klinkende titel, maar zo voel je je als je op zondagochtend 9 uur uit je bed wordt gebeld door de politie die je verteld dat je motor door een vandalist onder handen genomen is. "meneer, heeft u een motor" zei de vrouwelijke agente tegen me terwijl ik helemaal overdonderd de slaap uit m'n ogen probeerde te wrijven. "uhhh, ja, ik heb een motor, maar wat is er dan?" Ik had meteen door dat er iets mis was. "schrik niet" zei ze "uw motor ligt nu halverwege de oprit.
Schreef ik een paar maanden geleden nog hoe trots ik was op m'n eerste motor, nu stond ik in m'n badjas, op blote voeten en met m'n handen in m'n haar te kijken naar een BMW R 1150 RT die niet van mij lijkt te zijn...dit kan niet, die van mij was puntgaaf...nergens een krasje....maar het kon dus toch...daar lag ie, mijn trots....helemaal aan diggelen.

beide spiegels kapot, kleppendeksel beschadigt, kofferdeksel kapot, de beugel, die de koffer op z'n plek houdt als je de hendel dicht doet, afgebroken en een boel lakschade.

M'n oude buurvrouwtje had gezien hoe iemand mijn droom van de middenbok had getrokken om 'm vervolgens gewoon te laten vallen, ze had meteen de politie gebeld en die waren er ook redelijk snel, maar toen was de vogel al gevlogen. De buurvrouw verontschuldigde zich nog dat ze niet meer had gedaan dan alleen de politie bellen, maar ja, wat moet zo'n vrouwtje nou beginnen...kan het haar niet kwalijk nemen toch. Wel wist ze hoe de spreekwoordelijke vogel eruit zag, hij was van een bepaald ras en had een muts op gehad. Het kan niet, en het mag niet maar tóch denk je op zo'n moment "zie je wel, het is er weer zo één". En waarom?? jalousi? of gewoon om het kapot maken? Wat een ongelovelijke Oia
Het is goed dat ik het niet heb zien gebeuren, anders hadden ze me waarschijnlijk voor heel lang opgesloten _003 . Mensen....blijft met je poten van het eigendom van een ander af! hoe moeilijk kan dat zijn!?!?

de zondag was, zoals we dat in twente zeggen, goed naar de kloot'n. na de scherven bij elkaar geraapt te hebben heb ik voorichtig de schade eens opgenomen, en hoewel het verre van mooi is had het erger gekunt. Het blok is nog heel, hij loopt nog en lekt geen olie. inmiddels heb ik de spiegels al vervangen en ben ik begonnen met het schuren, plamuren en lakken van de koffer en de spiegelhuizen.

en uhm....als ie weer klaar is ga ik meteen door met m'n volgende project. Het verbreden van de poort zodat ie achterthuis kan staan, en 10.000volt op de deurklink, en een camera systeem, en o ja...een doberman pinscher voorals ie die 10.000volt toch overleeft heeft... ik draaf een beetje door nu, maar dat zal de opgekropte woede wel zijn...

hopenlijk hadden jullie een beter weekend.

groet'n, Harm.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Da's mooi.. Oia Oia Oia Harm, kan me jouw gevoel volledig voorstellen..Het was wel het eerste wat ik deed alvorens mijn -1150- te kopen...kijken of ie achter door mijn tuinpoort kon....kzet de mijne voor geen goud aan de straat.. _003 . Kun je bij je verzekeringsagent niet informeren of je ook met een motor een beroep kunt doen op het algemeen schadefonds? Bij auto's kan dat wel..zeker met de politieverklaring lijkt mij dat niet bij voorbaat kansloos....In ieder geval wens ik je veel succes..
ReinierS

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door ReinierS »

Trieste figuren,..ik zeg, 3,5 uur dienstverlening.....en weer vrijlaten :twisted: :twisted: :twisted:
[welkom]
Laatst gewijzigd door ReinierS op 22 mar 2011, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door Walter »

potverdorie, daar gaat je trots.
Hoop dat de verzekering de schade dekt... zo niet sterkte met het zelf herstellen...
Hopelijk wordt ie weer fraai zodat je er weer van kan genieten...
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

ik kan alleen maar zeggen: "Blijf met je poten van andermans spullen af!"
We zullen dat soort eikels wel nooit begrijpen! En dan moord en brand schreeuwen als je een vinger naar hen uitsteekt....
Het is voor jou extra zuur, sterkte en succes met het herstel!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
Eddy
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 nov 2010, 21:34
Type: R1200RT
Bijz: Ostgrau metallic mat
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Doesburg
Locatie: Doesburg

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door Eddy »

Harm,

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je jezelf voelt. ik ben net slachtoffer geworden van skimmen van mijn bankpasje. Poos geleden heb ik iemand op zijn gezicht geslagen omdat hij mijn tomtom aan het stelen was en ik hem op heterdaad betrapt hebt. Hij is wel gevlucht en mischien is dat ook wel beter voor hem want ik schrok van mezelf zo ben ik niet maar op zo'n moment sta ik niet voor mezelf in.
En ja helaas dat ik het zeggen moet zonder gelijk een oordeel te vellen de dader was licht getint.
Politie heeft nog wel gezegd dat ik mijn tomtom niet achter mijn ruit moest laten zitten en dat ik ook niet slaan mag._003
Verdere uitleg niet noodzakelijk denk ik. Ik heb alleen gevraagd hoe het mogelijk is dat zo'n knaapje op dat tijdstip uberhaubt tijd heeft om dit te kunnen doen hij moet aan het werk zijn of op school zitten !! De lamzak !!!
Maar op jou verhaal terug te komen ik zou uit mijn vel barsten . Het onmachtige gevoel en het ongeloof wat iemand toch bezielt om zoiets te doen.
Blijf inderdaad met de poten van andermans spullen af.
Straffen hoger maken waarom niet ? _001 Iemand die niets verkeerd doet hoeft zich ook niet druk te maken maar degene die de fout in gaat zonder pardon hoog straffen .

Harm veel sterkte en ik hoop dat ze de dader krijgen.

Grtz Eddy
Het leven is zo mooi daar kun je nog géén 1/2 uur dood voor zijn.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Oia Aaargh, dat is echt Oia !!
Iets waar ik ook nog steeds een beetje bang voor ben, mijn motor staat voor mijn huis geparkeerd - dus op de openbare weg. Ik heb namelijk geen voortuin en ook geen achterom, dus de keuze was snel gemaakt. Wel hangt-ie aan een ketting met degelijk muuranker, en onder een hoes.

Ik snap de lol niet van het slopen van andermans spullen, maar blijkbaar vinden veel jongeren het wel leuk om bushokjes, treinen en dus ook motoren moedwillig te beschadigen.
Sterkte met het herstel !

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Mototaz

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door Mototaz »

Jemig wat een idioten Oia Oia Oia Oia Oia Oia

Zoals je zelf al zegt, ze moeten van je spullen afblijven, mijn pas was trouwens laatst ook geskimmed en dan voel je je ook machteloos...
gelukkig kreeg ik wel het geld van de bank vergoed maar toch...
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Helaas staat die van mij voor mijn deur op straat. Kan niet eens op de stoep omdat die te smal is. Oude volksbuurt.
Heb er gelukkig in mijn buurt weinig last van omdat mijn straat goed oplet en de vriendjes bij de Hells Angels in de buurt ook zorgen dat dit niet zomaar gebeurd. Buiten het feit dat mocht ik bemerken dat iemand mijn fiets mee wil nemen zonder mijn toestemming hij/zij de volgende verjaardag denk ik niet zal gaan vieren.
Bij ons in de buurt is het zo dat als je mijn huis binnenkomt zonder vragen je niet heel buiten komt.
Ik weet je mag geen eigen rechter spelen.
Maar mijn grondgebied is heilig grondgebied en daar gelden andere regels.
Ik zeg altijd maar zo "ik bezorg jou geen problemen dus bezorg ze mij ook niet"
Toine

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door Toine »

Je zou voor minder gekke dingen gaan doen... Hopelijk is de schade snel hersteld en kan je terug de baan op met je oogappel.

Toen ik mijn nieuwe RT gekocht heb, heb ik voor de veiligheid besloten om een omniumverzekering af te sluiten. Het kost jaarlijks heel wat geld, maar als er is een pipo mijn machine te lijf gaat ben ik ten minste zeker dat de verzekering het nodige doet.
Jammer dat je jezelf voor zo'n mensen moet indekken met dure verzekeringen, maar zo is het nu eenmaal...
Beamietoo

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Het gaat niet over geld en schade in de eerste instantie. Het gaat om het principe dat mensen kunnen zo respectloos zijn.
Natuurlijk komt het wel goed maar de herinnering is een blijvend geestelijke schade.
gr,
Kenny
Erteetje

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door Erteetje »

Als ik je verhaal lees merk ik dat ik zelf pisnijdig wordt !!!
Wat mij betreft heb ik een uitgesproken mening over dit soort criminelen. Ze lappen de regels en fatsoensnormen aan hun laars en wat mij betreft verspelen ze zelf hiermee ook het recht op normale eerlijke behandeling. Maar dat is de pest van de nederlandse samenleving. Als je een vinger uitsteekt naar een crimineel, ben jij degene die fout is en opgepakt wordt. Hoe gek kan een land met toch al teveel regeltjes zijn???

Ik kan hier nog lang en breed over kletsen, maar daar wordt ik zelf niet vrolijk van.
Kan maar een ding zeggen: als ik iemand betrap die zijn vingers uitsteekt naar mijn motor die breek ik alle botten in benen en handen zodat ie zich zijn leven lang herinnert wat ie gedaan heeft en dat ie mij is tegen gekomen !!!

Luc
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik heb Harm al even bereikt middels een PB'tje . . . . Want het is natuurlijk waardeloos wat er is gebeurd . . .

Maar sommige reacties in dit topic zijn erg overtrokken.
Er is namelijk niemand vermoord of erger . . . :idea:
Ik wil de uitdrukkingen niet herhalen . . . want ze zijn ronduit ongepast.
Betrokkenen heb ik hierover aangeschreven en hun berichten eigenhandig 'bijgesteld'.
Ik begrijp het allemaal best hoor . . . maar er zijn grenzen, mijne heren . . . :!:

[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
No-Harm
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 feb 2011, 22:16
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede
Locatie: Enschede

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door No-Harm »

Bedankt voor jullie reacties en medeleven,

ook bedankt voor de tips mbt verzekeringen ed. ik ben inmiddels met de verzekering om tafel of er mogelijkheden tot uitkering zijn.

inmiddels is m'n RT alweer bijna in oorspronkelijke staat dus kan er bijna de weg weer mee op. Hopenlijk overkomt het jullie nooit...

[groet] , Harm.
Reinier L

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door Reinier L »

Beste Harm,

Onwijs balen! Is je windscherm nog intact? Zo niet mag je die ik op het forum te koop heb staan voor niets hebben als doekje voor het bloeden.
Groet Reinier L.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Blijf met je poten van andermans spullen af!

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

THAT'S WHERE FRIEND ARE FOR . . . . _004
Reinier L schreef:Beste Harm,

Onwijs balen! Is je windscherm nog intact? Zo niet mag je die ik op het forum te koop heb staan voor niets hebben als doekje voor het bloeden.
Groet Reinier L.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”