Beantwoord: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Terr

Beantwoord: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door Terr »

Halloo,
Ik wil een extra remlichtindicatie plaatsen onderaan mijn nummerplaat. Heeft hier iemand ervaring mee? Ik heb het volgende type gevonden op http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=55804.
En heeft iemand een idee waar ik zoiets "dichter bij huis" bestellen kan, nu komt er nog een 17$ verzendkosten bij...

Alvast bedankt voor jullie reaktie,

groetjes van een trouwe RT rijder
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Terr,

Welkom op het RT-forum .
Mag ik je voorstellen om, voordat je vragen gaat stellen, eerst eens gebruik te maken van de zoekoptie? (rechtsboven)
Je zult meestal al behandelde topics vinden die wellicht een antwoord geven op je vraag.

Zo staan er enkele te koop: viewtopic.php?f=7&t=3286&hilit=led+remlicht

veel succes en plezier met het RT-forum en je -1200-

Terr schreef:Halloo,
Ik wil een extra remlichtindicatie plaatsen onderaan mijn nummerplaat. Heeft hier iemand ervaring mee? Ik heb het volgende type gevonden op http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=55804.
En heeft iemand een idee waar ik zoiets "dichter bij huis" bestellen kan, nu komt er nog een 17$ verzendkosten bij...

Alvast bedankt voor jullie reaktie,

groetjes van een trouwe RT rijder
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Inspector Gadget

Re: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik weet niet of je bij het rtreffen2011 bent, maar dan kan je deze zien, die heb ik op mijn motor zitten! _005 _004

Helaas inderdaad alleen in de US verkrijgbaar, want het is een BMW Motorrad USA product.
In mijn zoektocht ben ik buiten de US geen leverancier tegengekomen.

Naast het feit dat AS Cycles alleen aan US-ingezetenen verkoopt (helaas), moet je ook rekening houden met invoerrechten. ;)
bertus

Re: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door bertus »

Hallo Dutchmidiman,

Ik heb een gecombineerd led achter- remlicht extra geplaats van Touratech artikelnr. 040-0034, vorig jaar € 73,00. onder mijn bagagerekje. De draad zo lang gemaakt zodat ik deze ook eventueel op een topkoffer kan monteren.
In de achterlicht unit op de draadschuifjes ( welke je op de fitting schuift) een extra dubbel schuifje gezet en
klaar is Kees. Kan zo weer verwijderd worden zonder knippen .e.d.
Bovenste is achterlicht, onderste remlicht. Geeft prachtig mooi duidelijk licht zeker het remlicht.
Zondag gratis te zien in Ketelhaven. Big RT Smile

Afbeelding
Zie hier de foto van het geheel.

Groeten Bertus.
Inspector Gadget

Re: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik wil het in ieder geval (nog een keer) zien, want ik heb die Touratech versie een keer (kortstondig, weliswaar) in het echie gezien, en dat viel mij (persoonlijk) wat tegen.
Omdat de LED's (natuurlijk) rechtuit stralen, leek het wel of je toch behoorlijk recht tegenover moest zitten/staan om het goed zichtbaar te hebben.

Dan kan ik eventueel mijn mening herzien. ;)
Terr

Re: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door Terr »

Ik weer...

Na enig speurwerk op het internet heb ik deze site gevonden: http://www.hyperlites.com/
Er is een verdeler in Mariekerke bij Gent en die heeft ook een website: http://moto2000.be/
Ik ben er naartoe gereden omdat mijn RT'tje toch ingereden dient te worden en heb me meteen flashlights aangeschaft
Remlicht kit: 2 LED modules + flasher + aansluitschema
Bij het remmen gaan de LED's een aantal seconden flashen, waarna ze continue branden zolang de rem wordt aangehouden.
Je kan best eerst even telefoneren om te vragen wat hij nog in stock heeft want ik had de laatste set...

mvg, Terr
Paul cr

Re: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door Paul cr »

Ik heb laatst zelf wat Ledjes gebakken. Gecombineerd rem en achterlicht. Niet echt best vlgs mij, maar het is een begin: ik ben beter zichtbaar van achteren. Ik ben wel benieuwd a.s. zondag naar de verlichting van diverse leden dan kan ik de mijne wat verbeteren. Wat DMM al schrijft: zichtbaarheid onder een hoek, is iets wat nu vlgs mij zeer slecht is bij mij. Het leuke is dat zelf knutselen (bijna) niets kost.
Ik zal ff een fotootje proberen te maken.
Paul cr

Re: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door Paul cr »

Met m'n gsmetje:
2x 3 ledjes spelen voor achterlicht en daar komen 2x 3 ledjes bij tijdens remmen. Deze branden 2 keer zo fel. Ik heb ze vrij diep onder de richtingaanwijzers gemonteerd.

Afbeelding
Inspector Gadget

Re: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je kunt wel die "beperking" van leds (= het rechtuit stralen) wel oplossen door een "diffuser" te gebruiken.
Een beetje elektronicawinkel die leds verkoopt, heeft vaak ook wel behuizingen of voorzet-raampjes om dergelijke problemen op te lossen.
Voorzetraampjes zoals die gebruikt worden tbv segment displays, bijvoorbeeld.
Maar er zijn ook lensjes (ook in opklik-versie) die je bij gangbare leds erop kunt klikken om wat meer verspreiding te verkrijgen.

Normale leds hebben een openingshoek van slechts 25 graden (!!), felle leds meestal 80 ~ 110 graden en high powerleds kan je tot wel 180 graden krijgen (want die werken meestal met voorzet of ingebouwde lensjes e.d.).

Als je met leds aan de gang gaat, vraag om felle leds. Of high power leds, maar daar heb je vaak ook stuurelektronica (stroom- en spanningsbegrenzing) bij nodig, wat het duurder en complexer maakt.

Of je moet kiezen voor de alles-in-1 oplossing, maar dat is best wel duur, en weinig interesse naar, bemerkte ik bij mijn advertentie. ;)

Een mogelijke kosteneffectieve oplossing is een 3e remlicht van een auto te nemen.
Ik adviseer geen AutoStyle ;) maar de wat betere merken zoals Hella e.d.
Paul cr

Re: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door Paul cr »

Ik heb deze behoorlijk moeten "knijpen" omdat ze anders veel te fel zijn. Via mijn werk gebruiken we allerlei types voor diverse projecten. Lumileds met lenzen zitten daar ook bij. Diffusermateriaal is een goed idee. Ik wil ook nog wat aan m'n voorverlichting toevoegen.
Inspector Gadget

Re: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Lumileds is een divisie van Philips, en die hebben een hele reeks aan leds. ;) _005 _004

De Luxeon-familie zijn de meer bekende (w.o. signaalverlichting) en de SignalSure kom je veel tegen bij ...yep...moderne auto's.
Maar dat zijn vaak wel generaties die stuurelektronica nodig hebben.
En vaak ook koeling e.d.
Inspector Gadget

Re: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

In aanloop naar het rtreffen2011 heb ik de derde (led)remlicht :O gemonteerd.
Wel een beetje quick-n-dirty, maar het zei mij vergeven. ;)

Bijgaand de foto's.
Overdag genomen, en nog had de camera last van overbelichting, led's kunnen je camera doen dichtslaan.
Vandaar dat ik iets met de hoogte vanwaar ik de foto's nam, heb moeten aanpassen.

De led-verlichting beschreven van boven naar beneden;
- Op de topkoffer-rek BMW USA Motorrad LED verlichting (dimlicht & remlicht)
- LedWIC 3 (remlicht)
- RoadRocketeer Brake! BK0105 & BK0112 (dimlicht, remlicht & kentekenverlichting)

Ik heb de LedWIC 3 zo aangesloten dat op eventueel verzoek het permanent aan omgezet kan worden naar 1 van de overige 14 knipperpatronen.
Maar in mijn optiek is dat vragen om ongewenste aandacht, althans dat is mijn mening.

1e foto is alleen dimlicht, 2e foto hieronder is de remverlichting. (klik om in te zoomen)
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Terr schreef:Ik weer...

Na enig speurwerk op het internet heb ik deze site gevonden: http://www.hyperlites.com/
Er is een verdeler in Mariekerke bij Gent en die heeft ook een website: http://moto2000.be/
Ik ben er naartoe gereden omdat mijn RT'tje toch ingereden dient te worden en heb me meteen flashlights aangeschaft
Remlicht kit: 2 LED modules + flasher + aansluitschema
Bij het remmen gaan de LED's een aantal seconden flashen, waarna ze continue branden zolang de rem wordt aangehouden.
Je kan best eerst even telefoneren om te vragen wat hij nog in stock heeft want ik had de laatste set...

mvg, Terr
Hoi Terr,

Hoe heb je hem aangesloten? Geen last met de canbus?

Mvg
Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
fotobiker

Re: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door fotobiker »

Ik heb die set van Touratech ook gemonteerd, en het is de beste koop die ik heb gedaan (afgezien van mijn motor).
Persoonlijk rijd ik vaak 's avonds over provinciale wegen, en nu weet ik zeker dat ze mij goed zien van achter, en nog beter als ik rem!
Inspector Gadget

Re: Extra LED-remlicht bijplaatsen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb de Touratech set van zeer nabij bekeken, en ik persoonlijk vond ze heel erg tegenvallen.
Ik schrok eigenlijk wel een beetje, vindt dat voor die prijs je toch echt iets beters mag verwachten.
Als je er recht achter rijdt valt het nog wel mee, maar 50 cm naar links of rechts, en je ziet al een flink stuk minder van die verlichting.
Plat gezegd, het zijn 5 mm leds in een fraaie houder, er is niets gedaan om te zorgen voor een goede lichtspreiding.

Maar goed, het zal in ieder geval iets helpen om je zichtbaarder te maken.
Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog. ;)

Dus helaas kan ik mijn eerdere mening niet herzien, voor wat het waard is. :roll:
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”