Motor ongeluk in Hank

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
BeamerPol
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 mei 2010, 21:24
Type: Overig R-serie
Bijz: Garmin ZUMO 660,
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Hank
Locatie: Hank

Motor ongeluk in Hank

Ongelezen bericht door BeamerPol »

Geachte lezers,

Zie ook het artikel onder mijn verhaal.

We weten dat we allemaal kwetsbaar zijn, maar laten we toch goed uitkijken. Ook ik rijd regelmatig te hard. Maar als je een motorrijder op de grond ziet liggen die wordt gereanimeerd en die naderhand is overleden zet je wel aan het denken. Het gaat om een 51 jarige motorrijder dus een beetje "onze" leeftijd.

De kruising betreft een afrit van de A27 met een provinciale 80 km weg, veel verkeer met 2 bushaltes van en naar Utrecht / Breda en een truckstop zeer dichtbij.

De automobilist verwijt ik niets, want het kan ons allemaal gebeuren. Het is de onoverzichtelijkheid van de kruising !!!

Ik heb het kruispunt al aangemeld bij de MAG !!

Laten we genieten van het rijden maar wel aan de veilige kant.

Mvg Paul van Stekelenburg


Motorrijder omgekomen bij ongeluk op afrit A27 bij Hank
Publicatie: vrijdag 22 april 2011 - 18:15 | Auteur: Nick Renders

Foto: Jeroen Stuve - Mainstay Media Breda

HANK - Een motorrijder is vrijdagmiddag overleden toen hij botste met een auto onderaan de afrit Hank op de A27. De motorrijder was op slag dood. Het ongeluk gebeurde rond kwart over vijf op de Jachtsloot, net na de afslag.

De traumahelikopter was wel opgeroepen, maar hoefde niet meer te komen.

Vanaf snelweg
De motorrijder werd aangereden door een 46-jarige automobilist uit Papendrecht. Die kwam vanaf de A27 en nam de afslag Hank. Onder aan de afrit reed de automobilist tegen de motorrijder. De motorrijder kwam vanuit de richting Dussen over de Jachtlaan en wilde kennelijk in de richting van Hank rijden.

Afrit afgesloten
De afrit was een tijd afgesloten en er stond een file van enkele kilometers voor de afrit. Verkeersongevallenanalisten hebben een onderzoek ingesteld naar de toedracht van de aanrijding. De automobilist is door de politie verhoord en door de ambulancebroeders nagekeken. Hij raakte niet gewond.
Driving on the safe side of the edge, is my thing.
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Motor ongeluk in Hank

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

BeamerPol schreef:Geachte lezers,



De automobilist verwijt ik niets, want het kan ons allemaal gebeuren. Het is de onoverzichtelijkheid van de kruising !!!

Mvg Paul van Stekelenburg

Nadat ik het artikel heb gelezen kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de automobilist toch wel iets te "verwijten" valt.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Mike Philippens

Re: Motor ongeluk in Hank

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ik snap iets niet. Als de situatie onoverzichtelijk is, is dat een extra reden om goed te kijken. Ik bedoel, als je hier staat, zie je in de eerste plaats haaientanden voor je, dus moet je even kijken of er verkeer aankomt. Dus tenzij de motorrijder met 275kmh aan kwam rijden, had de automobilist 'm makkelijk kunnen zien - als ie keek tenminste. Maar in principe is de automobilist fout. Pas als je zou kunnen aantonen dat de motorrijder erg veel te hard reeds, zodat ie niet gezien had kunnen worden, gaat de schuld (misschien) wel over naar hem.

Het is net als de laaghangende zon. Dat kun je ook niet als excuus gebruiken om dan maar verblind een kruising over te steken. Als je het niet kunt zien, moet je zorgen dat je extra uitkijkt.

Maar goed...we weten niet alle details over de toedracht.
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Motor ongeluk in Hank

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Mike Philippens schreef:Ik snap iets niet. Als de situatie onoverzichtelijk is, is dat een extra reden om goed te kijken. Ik bedoel, als je hier staat, zie je in de eerste plaats haaientanden voor je, dus moet je even kijken of er verkeer aankomt. Dus tenzij de motorrijder met 275kmh aan kwam rijden, had de automobilist 'm makkelijk kunnen zien - als ie keek tenminste. Maar in principe is de automobilist fout. Pas als je zou kunnen aantonen dat de motorrijder erg veel te hard reeds, zodat ie niet gezien had kunnen worden, gaat de schuld (misschien) wel over naar hem.

Het is net als de laaghangende zon. Dat kun je ook niet als excuus gebruiken om dan maar verblind een kruising over te steken. Als je het niet kunt zien, moet je zorgen dat je extra uitkijkt.

Maar goed...we weten niet alle details over de toedracht.
Zo te zien valt hem heel wat te verwijten.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Mike Philippens

Re: Motor ongeluk in Hank

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Hazeldonk schreef:Zo te zien valt hem heel wat te verwijten.
Zo op het eerste gezicht wel, maar we kennen de exacte toedracht niet. Als de motorrijder laten we zeggen met 275 aan kwam rijden, had de automobilist geen idee dat er iets aan kwam. Zonder alle details te kennen is dat best lastig. Maar verkeerstechnisch gezien is ie zo fout als een Duitser...de motorrijder reed op een voorrangsweg, dus de automobilist moet stoppen. In principe is zelfs de snelheid irrelevant, maar zou een verzachtende omtandigheid kunnen zijn.
Ton1959

Re: Motor ongeluk in Hank

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het is achteraf altijd gemakkelijker praten natuurlijk. Als we allemaal heel eerlijk zijn maken we natuurlijk allemaal fouten. En als je dan de pech hebt dat een ander te laat je fout opmerkt heb je een ongeluk hoogstwaarschijnlijk. Niemand is blij als hij of zij zoiets meemaakt en een ongeluk zit in een klein hoekje. Achteraf kan je allerlei dingen zeggen of denken maar het is natuurlijk niet zo eenvoudig en het brengt die persoon niet terug. Wettelijk fout zitten is natuurlijk meestal vrij eenvoudig vastgesteld maar totdat je alles weet denk ik dat het verwijten van iemand hier toch niet altijd op zijn plaats is.
Ik heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt zelf maar ik denk dat het iets is wat je jezelf niet snel snel zal vergeven. Ik vond het al erg toen ik ooit een keer een fietser schampte met de auto. Die man had een aantal blauwe plekken en veel schrammen maar geloof me ik hield er een behoorlijk rot gevoel aan over. Maar zoiets kan ook anders aflopen. Vaak is een cm meer net een heel ander verhaal. Neemt niet weg dat er altijd mensen zijn die slecht rijden en vaak ongelukken veroorzaken en dan is het natuurlijk heel anders. Ik raakte toen alleen de fietser maar met het zijkantje van mijn nummerbord en dat kan ook voor een motorrijder in een ongunstig geval fataal zijn. Daarom oordeel ik niet te snel over ongelukken zeker niet als ik er zelf niet bij was.

Ton
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Motor ongeluk in Hank

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Mike Philippens schreef:
Hazeldonk schreef:Zo te zien valt hem heel wat te verwijten.
Zo op het eerste gezicht wel, maar we kennen de exacte toedracht niet. Als de motorrijder laten we zeggen met 275 aan kwam rijden, had de automobilist geen idee dat er iets aan kwam. Zonder alle details te kennen is dat best lastig. Maar verkeerstechnisch gezien is ie zo fout als een Duitser...de motorrijder reed op een voorrangsweg, dus de automobilist moet stoppen. In principe is zelfs de snelheid irrelevant, maar zou een verzachtende omtandigheid kunnen zijn.
Ik beweer ook niet dat de motorrijder helemaal zonder schuld aan het ongeval is, maar in eerste aanleg werd gesteld dat er "begrip" voor de bestuurder van de auto was en dat hij mogelijk geen schuld zou hebben. Daar heb ik op gereageerd omdat ik zo ie zo geen begrip heb voor een automobilist die een voorrangsweg oprijdt waardoor iemand anders (hoeft geen motorrijder te zijn) letsel en/of schade oploopt. Je hebt je dan gewoonweg niet voorzichtig genoeg gedragen want als je dat wel doet ontstaat er helemaal geen letsel en/of schade!

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”