Afscheid

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
BeeeMWee

Afscheid

Ongelezen bericht door BeeeMWee »

Beste RT-vrienden,

Zoals sommige van jullie weten ben ik eind vorig jaar op lage snelheid (nagenoeg stapvoets) in een bocht op wat ijs gestuit. Resultaat: wekenlang thuis met gescheurde enkelbanden (godzijdank had de motor helemaal niets dankzij het stapvoets rijden). In deze tijd heb ik veel nagedacht, ook over wat het resultaat had kunnen zijn als dit met hoge snelheid was gebeurt. Ik wil niet zeggen dat ik bang ben om motor te rijden, maar ik ben wel HEEL voorzichtig geworden. Mede vanwege het feit dat als alles goed gaat ik volgende maand voor de eerste keer vader word. Ik moet er niet aan denken dat me iets ernstigs zou overkomen en ik daardoor mijn vrouw en kind alleen zou achterlaten. Misschien is dit doemdenken, maar het is in mijn ogen wel een realistische mogelijkheid. Dit alles bij elkaar heeft me doen besluiten om (voorlopig) te stoppen met de motor :( . Misschien dat ik in de toekomst wel weer aan de motor ga, het bloed kruipt tenslotte waar het niet gaan kan. Maar voorlopig denk ik dat dit op dit moment voor mij de juiste beslissing is (en ook voor de gemoedsrust van mijn vrouw).

Ik blijf natuurlijk wel dit forum volgen, want motorrijden zit me nu eenmaal in m'n bloed.

ik wens jullie allemaal heel veel leuke, fijne maar vooral veilige kilometers.

Groet,
Ramon
Gebruikersavatar
Ed Spijker
Berichten: 174
Lid geworden op: 20 nov 2008, 15:29
Type: R1100RT
Locatie: Deventer

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Hoi Ramon dat zijn geen leuke berichten maar ik begrijp het wel net als jij ben ik ook al een paar keer onderuit gegaan een keer zelf op hoge snelheid op de snelweg ik zie het zelf meer als pech is gebeurd en hoop er van te leren maar het thuisfront is wel altijd zenuwachtig als ik weg ga voor een ritje Ik hoop dat je over een tijdje weer motor ga rijden
Groet Ed
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
EuropeRider
Berichten: 255
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:57
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Locatie: Umbria
Contacteer:

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik ben destijds gestopt met roken... om dergelijke redenen :-)

Dat motorrijden komt wel weer goed, ook al duurt het 35 jaar zoals bij mij :lol:

Je moet doen waar iedereen zich goed bij voelt en niks anders!!

Groetjes,
Francois
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hoi Ramon,
Een ongeluk(je) is inderdaad zo gebeurd, dat heb je immers aan den lijve ondervonden. Ik vraag me soms ook wel eens af of dit het allemaal wel waard is en wellicht ben ik binnenkort weer aan de beurt. Je hebt een goede beslissing genomen om (even) te stoppen, want ik merk dat je je nu niet zeker voelt. Hou ons op je hoogte van je a.s. vaderschap.

grtz
Jos WRSM

Op een motor zit maar 1 airbag en dat ben je zelf.




BeeeMWee schreef:Beste RT-vrienden,

Zoals sommige van jullie weten ben ik eind vorig jaar op lage snelheid (nagenoeg stapvoets) in een bocht op wat ijs gestuit. Resultaat: wekenlang thuis met gescheurde enkelbanden (godzijdank had de motor helemaal niets dankzij het stapvoets rijden). In deze tijd heb ik veel nagedacht, ook over wat het resultaat had kunnen zijn als dit met hoge snelheid was gebeurt. Ik wil niet zeggen dat ik bang ben om motor te rijden, maar ik ben wel HEEL voorzichtig geworden. Mede vanwege het feit dat als alles goed gaat ik volgende maand voor de eerste keer vader word. Ik moet er niet aan denken dat me iets ernstigs zou overkomen en ik daardoor mijn vrouw en kind alleen zou achterlaten. Misschien is dit doemdenken, maar het is in mijn ogen wel een realistische mogelijkheid. Dit alles bij elkaar heeft me doen besluiten om (voorlopig) te stoppen met de motor :( . Misschien dat ik in de toekomst wel weer aan de motor ga, het bloed kruipt tenslotte waar het niet gaan kan. Maar voorlopig denk ik dat dit op dit moment voor mij de juiste beslissing is (en ook voor de gemoedsrust van mijn vrouw).

Ik blijf natuurlijk wel dit forum volgen, want motorrijden zit me nu eenmaal in m'n bloed.

ik wens jullie allemaal heel veel leuke, fijne maar vooral veilige kilometers.

Groet,
Ramon
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
motorpappa

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door motorpappa »

Voor mijzelf heeft motorrijden nooit een groter risico ingehouden als autorijden, over straat lopen, "leven"
Maar ik respecteer ieders beslissing omdat het voor hem (haar) anders kan voelen.
Ik wens je sterkte en straks heel veel plezier bij het vaderschap.
Groeten Micha
marcanon

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door marcanon »

Ramon,

het is jammer dat een mooie hobby verloren gaat. Ik snap dat je na zo'n onschuldige crash toch wat twijfels krijgt als je dan zolang uit de running bent, maar wie weet kruip je er binnenkort toch
op. Het bloed kruipt immers.............


gr marco
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door dhr »

Beste Ramon,

Was het het een erg moeilijke beslissing?
Ik snap dat je keuzes maakt (moet maken) en elke fase in het leven heeft zijn eigen keuzes. Ook deze volgende fase, een gezin, die nu voor jullie aanbreekt.
Een fase die weer heel anders is en zijn eigen mooie en andere dingen (en soms ook lastige) met zich meebrengt. Goed om je daarop te concentreren en er vol voor te gaan, dat is het bealngrijkste!
Ga genieten samen met je vrouw van de periode die nu komt.
En als die motor blijft boeien komt ie wel weer een keer. Je bent nog lang geen 50 ;)

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
RuudRT

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

Sommige beslissingen blijven moeilijk, het belangrijkste is dat je met je hele gevoel achter deze beslissing staat en dat is het enigste dat telt.
Heel dapper van je dat je deze beslissing genomen hebt, ga samen genieten van alles wat nu komen gaat voordat je het weet zijn ze alweer groot. :;

Succes en veel plezier de komende tijd samen.

groeten Ruud
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door HansD »

RuudRT schreef:Hoi,

Sommige beslissingen blijven moeilijk, het belangrijkste is dat je met je hele gevoel achter deze beslissing staat en dat is het enigste dat telt.
Heel dapper van je dat je deze beslissing genomen hebt, ga samen genieten van alles wat nu komen gaat voordat je het weet zijn ze alweer groot. :;

Succes en veel plezier de komende tijd samen.

groeten Ruud
..en ook leuk dat je dat hier gewoon komt melden. Klasse! (zegt ook iets over dit forum , denk ik)
Veel geluk met je gezinnetje.
Hans
BeeeMWee

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door BeeeMWee »

Bedankt voor alle reakties. Doet me goed. En natuurlijk meld ik zoiets hier. Dit forum voelt toch als een soort van tweede familie (ook al heb ik niemand van jullie nog ontmoet). Dit compliment wil ik jullie, maar vooral Jos, toch maken. De manier waarop met elkaar wordt omgegaan is echt fantastisch: ongedwongen, zonder vooroordelen en vooral proberen elkaar te helpen. Hiervoor hulde.

@ Kees:
Nee. De beslissing was niet heel erg moeilijk. Voor mij in ieder geval niet. Het was voor mij gewoon één + één. Tuurlijk moet ik één van m'n hobbies opgeven, maar ik ga er ook iets heel moois (als het goed is :; ) voor terugkrijgen. En als je het op die manier bekijkt valt de keuze wel mee. Ik las trouwens je verhaal.... tjonge wat een pech! Haast ongelooflijk dat je er zo goed vanaf bent gekomen. (overbodige) Tip van een collega-ongelukker: ga zo snel mogelijk weer rijden. Ik heb noodgedwongen zo'n 8 weken niet gereden en het heeft me twee dagen gekost om weer een beetje een vertrouwd gevoel te krijgen op de motor.

Groet,
Ramon
Frans

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door Frans »

Hoi Ramon,

Mooi klote (plat gezegd), maar zoals Jos het zegt, verstandige beslissing!
Ik heb zelf ook 2 kleine kinderen, (2jr en 4jr) en ik zou er niet aan moeten denken om ze te moeten missen.

Misschien kom je er over een tijdje nog op terug?

Veel succes de komende tijd, en veel plezier met je kindje.

Gr frans
BaHoi

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door BaHoi »

Hoi Ramon,
Voordat mijn dochter geboren is, had ik een schitterende zwarte Jeep Wrangler 4.0 6-cilinder. Heb daar 8 jaar met heel veel plezier mee gereden. Maar mijn vrouw kon met haar dikke buik niet meer in die auto klimmen. Bovendien was het een "grijs kenteken" auto, dus met een kind op komst zou dat toch niet meer gaan. Heb met tranen in de ogen afstand gedaan van die auto en een "gewone" auto gekocht.
Maar ik kan je vertellen, toen de kleine meid eenmaal geboren was, dacht ik niet meer aan die auto. Al mijn aandacht ging uit naar dat kleine meisje. En zo zal het jou ook vergaan. Tot de dag komt dat je kind al wat ouder is, en het bloed toch kruipt waar het niet gaan kan. Mijn dochter is inmiddels bijna 10, ik heb geen Jeep meer aangeschaft, maar het is een RT geworden, met ook maar 2 zitplaatsen :; .

Ga lekker genieten van alles wat er de komende tijd gaat gebeuren, en dat motorrijden... ach, dat komt wel weer!!

Groeten, Antoine
Gebruikersavatar
peijsj
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
Type: R1100RT
Locatie: Asten Heusden

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door peijsj »

Beste Ramon,

Verstandige beslissing. Heb zelf ook een aantal jaren bewust niet gereden totdat de kinderen wat ouder werden.Het gekriebel om op een motor te stappen begon op een gegeven moment weer vanzelf en leidde tot een aankoop op een moment dat ik (en mijn vrouw hoewel ze er zelf niets van moet hebben)er ook weer helmaal achter stond.
Je moet, denk ik, het leven en de hobbies maar laten komen (en gaan) zoals ze komen (en gaan).

Veel geluk met je gezin en wellicht tot ziens.
groet
Jan
frederik

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door frederik »

Om dezelfde redenen ben ik destijds gestopt met roken ... en toen begon ik met motorrijden.

Als je bang wordt bij motorrijden, stop je beter. Een verstandige beslissing.

En als de baby te lang zal wenen, dan komt de goesting voor motorrijden wel weeresnel terug.

Mvg,

Frederik
Beamietoo

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Zeker een moedig en verstandig beslissing om een timeout te nemen.
Hopelijk zien wij jou weer terug als je er weer klaar voor ben !

Gr,
Kenny
100dkm

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door 100dkm »

Motorrijden zit nu eenmaal in mn bloed.????? en dan toch stoppen ???? _001 _001
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Afscheid

Ongelezen bericht door han62 »

Zo heeft iedereen zij redenen om iets wel of niet meer te doen of juist wel. Je kan je ook voornemen om niet meer in de winter te rijden dan is de kans op gladheid toch en stuk minder. want in deze tijd door rijden dat blijft opletten al ben je nog zo'n goede chauffeur. Nog meer opletten dan met normaal droog weer al spelen er dan weer andere factoren mee waaronder je medeweggebruikers.

Wij hebben lang geleden ook een zwaar motorongeluk gehad waarvan de afloop geruime tijd onzeker was. het zag er niet naar uit dat ik ooit nog zou motorrijden maar dat is toch sneller gegaan dan iedereen ook ikzelf had gedacht. Er speelde voor mij wel mee dat het niet mijn schuld was. Al heb je daar niks aan als je toch het loodje legt.

In mijn vrienden/kennissenkring zijn er inmiddels al aardig wat weggvallen en geen enkele door een motorongeval. Er zijn er bij die hebben nooit motor gereden de 1 loopt op het troitoir en een automobilist ramt ze fataal een valt gewoon en valt verkeerd weg weer een ander een ongeneeslijke ziekte, en dan nog 1 op de fiets staat bij een kruispunt vrachtauto slaat rechtsaf heel langzaam zij staat in de dode hoek en gebeurd of gewoon door een hartstilstand. Dus je weet niet wat er voor je is weggelegd. Maar je hebt gelijk je moet doen wat je gevoel je ingeeft en niets doen waar je niet achter staat.

In ieder gaval sterkte met je besluit.
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”