Hid Bi-xenon plaatsen r1100rt 1999

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
fernand

Hid Bi-xenon plaatsen r1100rt 1999

Ongelezen bericht door fernand »

Hallo,wie kan mij in het kort uitleggen hoe ik een xenon lamp(set)installeer op mijne rt,met ev foto's erbij,kan ik er gemakkelijk aan zonder de kuip te demonteren,waar moet ik op letten,waar geraak ik de bekabeling kwijt ???(heb de set al in mijn bezit,hid bi-xenon h4)maar durf er niet aan beginnen zonder wat uitleg,ik hoor het wel,alvast bedankt !!!!!!!!!!! _001 -1100-
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Hid Bi-xenon plaatsen r1100rt 1999

Ongelezen bericht door Baird »

Tenzij je gynaecoloog bent zullen de kuipdelen er af moeten. Voor het gemak mag ook het dashboard er af. In het algemeen stelt het verwijderen van de beplating niet zo heel veel voor, moet je een keer gedaan hebben. Kom eens naar een TechDag dan kun je dat zelf beoefenen.( nog niet ingepland).

Bij een RT is het aanbrengen van de verlichting een makkelijk klusje, er is zoveel ruimte achter het dashboard dat je het hele spul mooi droog kunt wegwerken. Met koffietijd en een sigaartje meegerekend is het in een middag geregeld.

Je kunt ook met Vioma een afspraak maken voor een onderhoudsbeurt en het dan meteen laten inbouwen, is bij jou redelijk in de buurt en zijn prijzen zijn alleszins redelijk.

succes, Bert
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
sanderh

Re: Hid Bi-xenon plaatsen r1100rt 1999

Ongelezen bericht door sanderh »

Kuip hoeft er niet perse van af, je moet wel een kabel trekken naar je accu, maar dat kan met bijvoorbeeld een stukje hulp gereedschap als een veer oid waarmee je hem onder de tank door kan trekken. Wel opletten waar hij langs loopt en niet beknelt oid kan raken. Wellicht dat enigszins geduld hierbij een rol speelt :D .

Dashboard, d.w.z. het zwarte gedeelte rondom de tellers moet er wel even af. Hiervoor moet je de spiegels er even aftrekken en dan alle boutjes losdraaien, dat spreekt voor zich. De bedrading aan de kant van de schakelaars kan je laten zitten, de aansluiting van je temperatuur display en tank inhoud kan je zo los trekken waardoor je het dashboard weg kan klappen om ruimte te krijgen om te werken. Achter het dashboard is voldoende ruimte om de spulletjes netjes met ty-raps vast te zetten.

Zo heb ik het ook gedaan en verder de handleiding van de lamp volgen. zonder koffie en sigaartje ruimschoots in een avondje, met nog ruimte voor een pintje na afloop. ;)
Het is absoluut niet moeilijk als je een beetje handig bent. Ik heb er helaas geen foto's van gemaakt.
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Hid Bi-xenon plaatsen r1100rt 1999

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Baird schreef:Tenzij je gynaecoloog bent zullen de kuipdelen er af moeten.
Moest erg lachen om deze leuke omschrijving.

Gr Maarten de Vries
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Hid Bi-xenon plaatsen r1100rt 1999

Ongelezen bericht door BertL »

KLIK voor een beschrijving +foto's. Succes !
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: Hid Bi-xenon plaatsen r1100rt 1999

Ongelezen bericht door Benji »

fernand schreef:Hallo,wie kan mij in het kort uitleggen hoe ik een xenon lamp(set)installeer op mijne rt,met ev foto's erbij,kan ik er gemakkelijk aan zonder de kuip te demonteren,waar moet ik op letten,waar geraak ik de bekabeling kwijt ???(heb de set al in mijn bezit,hid bi-xenon h4)maar durf er niet aan beginnen zonder wat uitleg,ik hoor het wel,alvast bedankt !!!!!!!!!!! _001 -1100-
Hoi Fernand

Ik wil je wel effe uitleggen hoe je de kuip moet demonteren, mijn moeder woont in Riemst, dus ik kom dikwijls bij jouw in de buurd. Kost hoogstens 10 á 15 minuten om te demonteren.

Groetjes Benji
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
fernand

Re: Hid Bi-xenon plaatsen r1100rt 1999

Ongelezen bericht door fernand »

Benji schreef:
fernand schreef:Hallo,wie kan mij in het kort uitleggen hoe ik een xenon lamp(set)installeer op mijne rt,met ev foto's erbij,kan ik er gemakkelijk aan zonder de kuip te demonteren,waar moet ik op letten,waar geraak ik de bekabeling kwijt ???(heb de set al in mijn bezit,hid bi-xenon h4)maar durf er niet aan beginnen zonder wat uitleg,ik hoor het wel,alvast bedankt !!!!!!!!!!! _001 -1100-
Hoi Fernand

Ik wil je wel effe uitleggen hoe je de kuip moet demonteren, mijn moeder woont in Riemst, dus ik kom dikwijls bij jouw in de buurd. Kost hoogstens 10 á 15 minuten om te demonteren.

Groetjes Benji
Oké,ik laat nog iets weten wanneer ik er aan ga beginnen,alvast bedankt voor de snelle reactie allemaal !!!
fernand

Re: Hid Bi-xenon plaatsen r1100rt 1999

Ongelezen bericht door fernand »

Oké mannen,ik heb het klaar gekregen op 4 uurtjes met poetswerk inbegrepen,de pintjes heb ik erna gedronken,man..man..wat een verschil,voor mij gaat er niks boven xenon nu,nogmaals iedereen bedankt voor de uitleg !!! _004
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”