teruglopen

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 okt 2010, 12:17
Type: R1100RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: veluwe

teruglopen

Ongelezen bericht door stefke »

Wilde even een uurtje de IJsseldijken in de buurt verkennen, maar na een kilometer of twee sloeg m'n motor af. Kon nog naar een veilige plek manoeuvreren en keek toen langs mijn been naar beneden, waar een flinke plas benzine aan 't ontstaan was. Oia
Dat werd teruglopen.
Voordelen:
- de motor was nog niet op volle bedrijfstemperatuur
- ik was nog niet ver van huis
Nadelen:
- vals plat op + brug en veel drempels over om thuis te komen
- motor bij thuiskomst weer droog, ik inmiddels zeiknat (zonnetje was er vrolijk bij gaan schijnen)
- ongewild sleutelen maar weer....

'k Ga nu maar 'ns douchen,
Steven
Groet, Steven
Inspector Gadget

Re: teruglopen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik herken je probleem helaas.
Vorig jaar op de dag van het RT Treffen bij vertrek zag ik even nadat ik de motor gestart had, ook de brandstof onder de motor uitgutsen.
Ook hier was de motor gelukkig nog niet op bedrijfstemperatuur.

Bij mij bleek de zgn. Quick Disconnect(s) in de brandstofleiding(en) niet helemaal goed vast te zitten, dan bemerk je hoeveel druk er op die leidingen staat. :O

Maar ik behoefde gelukkig niet verder te lopen, het was net buiten mijn poort.

Ik kan je Oia-gevoel dus wel voorstellen, niet leuk!

Maar, vandaar deze rubriek;
Gedeelde smart is halve smart.
Er is gelukkig verder niets ernstigs gebeurd!
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 okt 2010, 12:17
Type: R1100RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: veluwe

Re: teruglopen

Ongelezen bericht door stefke »

Bedankt voor je reactie.

Vanavond even de kuipdelen eraf gehaald om te kijken wat er aan de hand is (ik had je reactie toen nog niet gelezen...).
Nou moet je weten dat de motor net terug is van onderhoud bij A6 Motoren in Lelystad voor min of meer een garantiekwestie (lekke kering in de versnellingsbak). Toen ik 'm ophaalde klopte de aanduiding van de versnellingen niet. Het bleek een stekker te zijn die niet goed zat. Blijkbaar zijn ze niet gewend hun eigen werk te controleren... maar goed kan (misschien) gebeuren.

Dat was eind vorige week. En nadat ik 'm naar huis heb gereden was het korte ritje van vanmiddag de eerste keer dat ik er weer op zat. Bij het loshalen van de kuipdelen kreeg ik al niet zo'n goed gevoel over de werkwijze aldaar. Lange bouten op plaatsen waar toch echt korte moeten (en dan ook nog bikkelvast gedraaid); de heel lange bout die achter de spiegel zit ontbrak aan een kant helemaal; en een totaal verkeerde bout die waarschijnlijk nog nooit een motorfiets had gezien kwam ik ook nog tegen. Hmm, niet echt de manier waarop ik met mijn motor omga...

Vervolgens maar eens het contact aan gezet en jawel, de brandstof spoot eruit, op dezelfde plek die dutchmidiman al aangaf. Alleen, het klemmetje zat niet een beetje los of scheef, maar in totaal de verkeerde groef, waardoor hij de slang nooit heeft geklemd. De andere kant ook maar gecheckt en daar zat hij in de goede groef, maar verkeerd om, waardoor hij eraf zou kunnen trillen.

Als je weet hoeveel er losgehaald moet worden om die versnellingbak te kunnen demonteren, dan ga ik me wel afvragen of ik nog meer problemen ga tegenkomen...
Groet, Steven
Inspector Gadget

Re: teruglopen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Oef, dat klinkt niet vertrouwenwekkend in mijn oren.

Misschien is het een idee om eens een afspraak te maken met Kenny van MotorServiceAmersfoort.
Hij kan met zijn vakkundige kijk en kritische blik je wellicht weer wat vertrouwen in je motor terug geven.

Als mij dit zo overkwam, zou ik, ongeacht garantie of niet, nimmer mijn motor aan hen toevertrouwen, het woord prutsers schoot mij te binnen na het lezen van jou relaas.

Toegegeven, het zit allemaal ietwat nauw daar qua leidingen e.d. weet ik uit eigen ervaring, maar net wat je zegt; controleer je eigen werk.
Sorry als ik zo hard oordeel;
Fouten maken is menselijk, maar verkeerde en missende bouten zijn in mijn boek pure onachtzaamheid, en vindt ik onvergeeflijk.
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 okt 2010, 12:17
Type: R1100RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: veluwe

Re: teruglopen

Ongelezen bericht door stefke »

Kenny heeft al het nodige gedaan aan mijn motor en dat is iemand waar ik wel alle vertrouwen in heb. Ik ben alleen nog bij deze zaak terug geweest omdat het een garantiekwestie was en het nogal een prijzige klus is, anders... Mensen die zo werken zijn niet alleen prutsers, maar ze kunnen - waarschijnlijk zonder het te beseffen - anderen in gevaar brengen, vooral als het om motorfietsen gaat.
Groet, Steven
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: teruglopen

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Ik weet niet of die A6 een officiële BMW dealer is. Maar ingeval van een ja zal ik zeker een klacht indienen bij BMW Nederland. Wat dit is echt heel slecht.

Wie weet wat voor een gevaarlijke dingen ze ook niet goed doen.

Gr. Maarten de Vries
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 okt 2010, 12:17
Type: R1100RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: veluwe

Re: teruglopen

Ongelezen bericht door stefke »

Het is geen dealer, anders had ik zeker een klacht ingediend.
Overigens is daar een monteur die wel goed werk levert, maar die heeft deze klus niet gedaan, omdat hij een paar dagen vrij had.
Hoe dan ook, genoeg reden (voor mij) om die zaak voortaan te mijden.
Groet, Steven
jojo

Re: teruglopen

Ongelezen bericht door jojo »

Iets soortgelijks is mij een gebeurd,....na een 60 000km beurt, de motor weer opgehaald.
2 dagen later op de snelweg tijdens de avondspits, op de linkerrijstrook met 130km/h plotseling een knal _003 . Snel de koppeling aangetrokken om niet plotseling op de linkerbaan tot stilstand te komen, vervolgens een levensgevaarlijke duik naar rechts om op de vluchtstrook te komen. Centimeters voor een vrachtwagen doorgeglipt (beschermengel vloog mee)
De bout om de olie eruit te laten was eruit getrilt, dus niet goed vastgezet. Eerst de dealer gebeld, die mij beloofde (na veel gevloek) op te zullen halen. Vervolgens maar begonnen te duwen om van die relatief gevaarlijke plaats weg te komen tegen het talud van een viadukt op(zucht).
De monteur was toen al op staande voet ontslagen, hij had al een paar foutjes op zijn rekening.
De schade (vastloper) is kostenloos in orde gemaakt en ik mocht in die tijd met een veel mooiere machine rondtouren!
Achteraf realiseer je pas hoe kort je voor de hemelpoort gestaan hebt, en dan zonder koffiemachine?(George Clooney?)
Gewoon weer vertouwen hebben in je garage, anders gaan lopen.
[groet] , Jos -1200-
Jan R1200RT

Re: teruglopen

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

stefke schreef:Hoe dan ook, genoeg reden (voor mij) om die zaak voortaan te mijden.
Ik denk dat het verstandig is om je ongenoegen duidelijk kenbaar te maken bij de garage en dan mag je op zijn minst begrip verwachten (hoor weder hoor). Beter is dat men de fouten erkent en je tegemoet komt /een compensatie voorstelt.
Als dit alles niet gebeurt, dan kan je terecht tegen ze zeggen dat je het er niet mee eens bent en er niet meer terug komt en dit relaas duidelijk op dit forum zult melden. Dan weten ook wij wat voor garage het echt is.
Gebruikersavatar
Vorie
Berichten: 92
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:41
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Genemuiden

Re: teruglopen

Ongelezen bericht door Vorie »

nou fijn dan. mijn -1100- heb ik namelijk bij A6 vandaan. ik moet wel zeggen dat ze verder de motor niet in onderhoud hebben gehad. het enige wat ze (volgens mij) gedaan hebben, is een nieuwe voor en achterband geplaatst.

voor de rest heb ik geen ervaring met deze zaak. ik zal dus ook blijven volgen hoe ze dit oplossen
groeten, Coen
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 okt 2010, 12:17
Type: R1100RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: veluwe

Re: teruglopen

Ongelezen bericht door stefke »

Het is al weer even geleden, maar A6 heeft de 'goede monteur' (zie vorige bericht) langs gestuurd om een en ander na te lopen. Dat was ok en het minste wat ze konden doen, maar toch zal ik er niet snel weer heen gaan. Een ritje naar Den Dolder bevalt dan een stuk beter ;-)
Groet, Steven
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”