Brand !

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
popeye

Brand !

Ongelezen bericht door popeye »

Ik heb weer wat beleefd vanmorgen. Rijdend op de ring van Amsterdam beginnen er allemaal auto's achter mij te seinen en claxonneren. Een vrouw haalt me in en kijkt heel verschrikt naar me. Ikzelf heb niets in de gaten, maar besluit toch maar naar de vluchtstrook te gaan omdat er blijkbaar iets mis is. Stap ik af en de vlammen schieten omhoog bij m'n linkerkoffer. HELP, BRAND. :O . Snel de contactsleutel gepakt en de koffer van m'n motor gehaald. Gelukkig m'n koffer lag nu achter de -1100- maar brandde nog steeds met inhoud. Het ding leeggekieperd op straat, gelukkig was het vochtig, en de vlammen van m'n spullen uitgestampt. T-shirts, sokken etc. M'n koffer wilde niet uit, die bleef branden, gelukkig wel steeds minder en uiteindelijk in het natte gras achter de vangrail toch uitgekregen.

In de splitseconde dat ik m'n koffer van de motor haalde had ik wel gezien dat ik de koffer niet in het voorste ophangpunt gehaakt had en alleen achter en in de geleiderail vast zat. In het donker niet goed opgelet dus. Resultaat een gat ter grootte van de uitlaat in m'n koffer, gesmolten plastic op de uitlaat en de helft van m'n spullen die in de koffer zaten naar de haaien.

Ik hoop de uitlaat weer plasticvrij te krijgen, ben al aan het zoeken naar een linker koffer en die spullen, ja maar weer opnieuw aanschaffen. Er zit niets anders op. De moraal hiervan, controleer altijd of je koffers goed correct vast zitten.

Mijn grote dank voor die mensen die me gewaarschuwd hebben, het had veel slechter kunnen aflopen :!:
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Brand !

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Wat een dikke pech Erik Jan,
gelukkig is het bij materiele schade beperkt gebleven en ben je er zelf goed vanaf gekomen. Maar wat zul je geschrokken zijn . . . . :$
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Brand !

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Wow... :O :O . Nooit geweten dat de uitlaat zó heet kan worden....en dat de koffer in de hens kan vliegen... _001 . Volgens mij heb ik bij de mijne er een soort ijzeren schiltje onder zitten..kweet alleen niet of dat in jouw geval had geholpen.
Maar goed, het had idd vééel en véél slechter af kunnen lopen..
popeye

Re: Brand !

Ongelezen bericht door popeye »

Gelukkig is het inderdaad goed afgelopen en ja ik ben flink geschrokken. De koffer vloog in de hens omdat hij voorover gezakt was en op de uitlaat steunde. Een hitteschildje had waarschijnlijk niet veel uitgemaakt. Er zit bij mij ook zo'n schildje op, maar die zit achter de uitlaat, daar waar de gassen eruit komen. Het brandgat zit in het voorste deel, daar waar hij gesteund heeft. Ik zal morgen ff een foto posten.
Erikh

Re: Brand !

Ongelezen bericht door Erikh »

Jeemig, da's wel ff schrikken zeg. Nooit gedacht dat een hete uitlaat een koffer in brand zou kunnen zetten! Zaten er licht ontvlambare dingen in de koffer soms?
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Brand !

Ongelezen bericht door AGVerheij »

:shock: Wow, da's schikken !!
En ik maar denken dat die kunststof niet zomaar in de fik kan vliegen, hoog tijd om mijn materialenkennis weer eens op te krikken. Maar als-ie scheef zit wil het handvat toch niet soepel inklappen ?? Als ik dat merk weet ik gelijk dat er iets scheef zit, en meestal is het dan de onderste steun.

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
thooms

Re: Brand !

Ongelezen bericht door thooms »

Is best mooi gezicht hoor, een fakkel optocht in de avond.

:roll:
Gebruikersavatar
Junkyard Dog
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 apr 2010, 14:08
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.
Locatie: Creuse

Re: Brand !

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Wat een mazzel. Was bang toen ik het las dat de hele motor weg was. _002
Maar gelukkig is de schade beperkt tot de koffer met inhoud en een stuk uitlaat. _003
Goeie reactie van je om snel de sleutel te pakken en de koffer los te halen. :$
Soms weet men van schrik niet wat men moet doen.

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
popeye

Re: Brand !

Ongelezen bericht door popeye »

IMG_0021.resized.rotated.JPG
Het resultaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
popeye

Re: Brand !

Ongelezen bericht door popeye »

IMG_0024.resized.JPG
Ik denk nu dat de koffer om de uitlaat heen gesmolten is en pas toen de uitlaatgassen in de koffer zijn gekomen, de inhoud heeft vlam gevat. Maar dat is mijn speculatie van wat er gebeurd is. Echt licht ontvlambaar materiaal zat er niet in. Een plastic tas, katoenen t-shirts (die smeulen als ze branden), sportschoenen en een veiligheidshesje (die smelt en brand heel goed). Ook nog een heel dikke map met papier, maar die is gelukkig bespaard gebleven (zat in de deksel). Gelukkig heb ik niet meer schade en tot ik een nieuwe koffer tegen een redelijke prijs gevonden heb, probeer ik deze tijdelijk met wat staalplaat en triplex te repareren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ares
Berichten: 166
Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe
Locatie: Westerbork

Brand !

Ongelezen bericht door Ares »

Zooo, daar ben je mooi klaar mee. Gelukkig alleen materiële schade.




Ares
Dave

Re: Brand !

Ongelezen bericht door Dave »

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en heb je relatief lichte schade er aan overgehouden! Succes met het vinden van een nieuwe koffer, dat valt niet altijd mee weet ik (jammer genoeg) uit ervaring.
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”