pech met je bijna nieuwe r1200rt

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
alphonse

pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door alphonse »

Waar moet je dit berichtje nou bij plaatsen?

Bij de afdeling pech of toch bij toen ging het fout?

Na enig geklooi met mijn eerste r1200rt is nu ook mijn huidige aan de beurt.
meerdere malen ging mijn olie lampje ( lees kannetje) branden inclusief het rode gevaren driehoek.
Kortom na contact te hebben gehad met de dealer toch maar gebeld met de pech service.
komt er toch een pannenkoek die mijn motor van c.a. € 20.000,-- mij zelf wil laten inladen in een klussenbusje.
nadat ik hiervoor gepast heb en hem dit zelf heb laten doen ( je zult hem zelf maar laten vallen) bind hij mijn motor heel professioneel vast met lijmtangen ja je leest het goed LIJMTANGEN en sjorbanden. waarbij hij meteen mijn achter drager beschadigd aangezien hij hier doorheen zijn sjorband trok. nadat ik hem toch maar even duidelijk maakte dat hij hier beter een doek tussen kon doen, deed hij zijn jas uit om deze er tussen te proppen.
kortom veel ergernis en een zeer slechte service van bmw om zo`n bedrijf in te zetten.
Weet iemand op het forum het nummer of adres van de bmw klanten service want dit kunnen we natuurlijk niet zo maar laten gebeuren.
Ik hem wel meteen foto`s gemaakt van dit gestuntel want zo kun je natuurlijk niet professioneel te werk gaan.
Hoop dat dit snel opgelost wordt i.v.m. mijn naderende motor vakantie anders gaat het toch een andere motor worden dan een bmw _003 _003 _003 _003 _003
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bluert1200
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2011, 16:58
Type: R1200RT/LC
Bijz: LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door Bluert1200 »

Wat een schande zeg. Ik zou er via de dealer werk van maken. Die heeft ook wel de contact gegevens van BMW Nederland. Ook ieder krasje laten herstellen door je dealer.
bertus

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door bertus »

Ook bij importeur melden.
Gr Bertus
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door scan »

Getuigt van weinig professionalisme.
Kortom een nachtmerry, mag ik wel zeggen...
Gebruikersavatar
leo442
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 feb 2010, 12:15
Type: R1200RT
Bijz: thundergrey-metallic 2010.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
Locatie: Valkenswaard.

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door leo442 »

Het lijkt wel op een klusbus van een timmerman (handzaag rechts achterin?)! Volgens BMW wordt men geholpen door een professionele hulpverlener, maar dit slaat nergens op en zou ik ook niet accepteren!

Gr. Leo.
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Ik heb al, helaas, een paar keer gebruik moeten maken van een hulpdienst. Vooral de R 90S die ik had liet me nog wel eens staan en ook met mijn K 1200LT had ik ze een keer nodig. Bij pech roep ik altijd de ANWB-WW erbij want daar ben ik al jaren lid van. Als het probleem niet verholpen kan worden word ik naar een, ter keuze, adres gebracht. Het is mij opgevallen dat de WW-wachter uitermate vakkundig is, ze vinden bijna altijd het probleem maar soms houdt het gewoon op en dan komt de "sleepdienst". Deze mensen zijn geheel (in)gericht op het transport van 4 wielers en hebben nauwelijks ervaring en vooral interesse in het fenomeen "motor" met pech vervoeren. Dan krijg je situaties zoals aangegeven, kortom zij zijn niet opgeleid o.i.d. in het vervoer van motoren en het is dan ook zaak goed op te letten. Ook een vereniging als de KNMV roept de hulp in van een garage met sleepdienst en dat is naar mijn idee zelden een BMW-dealer omdat die gewoon geen 24uurs pechdienst hebben en het dus ook uitbesteden.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door Baird »

Ben een paar jaar terug ook geholpen; via de KNMV de hulpdienst laten komen, ook een truck voor auto's. Samen met de hulpverlener/chauffeur hebben we de R1150RT keurig op de truck gekregen, beheerst en zonder krasje. Heb me thuis met de motor laten afzetten. Het kan dus ook wel goed gaan, zaak blijft dat je zelf "in control" blijft _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
alphonse

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door alphonse »

en ja hoor motor vandaag bij de dealer ( molenaar motors ) aangekomen.
achter de lak op de koffer dragen een klein beetje gekrast en het rechter handvat beschadigd. nu maar hopen dat de motor goed te repareren valt. ( olie druk weggevallen?)
zit nu te denken aan een k1600gt maar ja kost ook wel weer een beetje.
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door Benji »

Sorry Alphonse, maar als zo´n busje stopte om mij weg te slepen, kon deze vertrekken zonder mijn motor. Ben in het verleden diverse keren afgesleept door een takeldienst, maar ben altijd door deskundige mensen geholpen geweest.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door scan »

+1 _002
alphonse

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door alphonse »

Heb de knoop doorgehakt. Na in nog geen 1 1/2 jaar tijd 2 nieuwe -1200- te hebben gehad beide met pech is het voor mij welletjes. deze rt blijkt te weinig olie druk te hebben wat uiteraard niet goed is voor de smering van het blok. Ik heb hem dan ook ingeruild voor een k1600gt ( demo) dus kan nu meteen weer rijden en ook op vakantie met de motor. kortom het blijft wel een BMW alleen een k serie. Big RT Smile
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Dat zou ik waarschijnlijk ook gedaan hebben. _001

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
tamme
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door tamme »

Dan moet je toch wel aardig in de slappe was zitten dat je dat kunt doen!!. Hopelijk meer succes met je nieuwe motor en veel rijplezier :D
Tamme
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door Benji »

alphonse schreef:Heb de knoop doorgehakt. Na in nog geen 1 1/2 jaar tijd 2 nieuwe -1200- te hebben gehad beide met pech is het voor mij welletjes. deze rt blijkt te weinig olie druk te hebben wat uiteraard niet goed is voor de smering van het blok. Ik heb hem dan ook ingeruild voor een k1600gt ( demo) dus kan nu meteen weer rijden en ook op vakantie met de motor. kortom het blijft wel een BMW alleen een k serie. Big RT Smile
Wat scheelde er eigenlijk met je eerste R1200RT? Je tweede RT had dus te weinig olie in het motorblok, als ik het goed begrijp. Zelf vind ik dat geen reden om een motor in te ruilen, als je het oliepeil niet zelf in de gaten houdt bij een nieuwe motor. Maar verder veel suc6 met de K1600GT en houdt het oliepeil toch maar een beetje in het oog en vertrouw niet teveel op waarschuwings lampjes.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
alphonse

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door alphonse »

uiteraard gaat het niet om het olie peil. deze wordt aangegeven door het vinkje op de boordcomputer ( als je deze optie hebt) of je kunt deze natuurlijk zelf controleren via het kijkglaasje wat ik ook zorgvuldig doe. Nee het ging om de olie DRUK. dit is geheel iets anders. het niveau is in orde alleen ging in mijn display het rode gevaren driehoek branden en knipperde het olie kannetje. kortom niet mijn fout dus maar een defect.
De dealer heeft inmiddels de sensor vervangen maar die hielp niet. ook is er dikkere olie in gegaan. ook geen gunstig effect. daarna is de druk gemeten, welke veel te laag bleek te zijn. kortom geen druk en wellicht dus gevolg schade op de krukas lagers e.d.
Zelf ben ik auto monteur geweest dus van techniek weet ik wel het e.e.a. af.
Mijn eerste r1200rt daarvan reed ik binnen 700 km de versnellingspook eronderuit, ze waren een las vergeten op het frame, gevolg een nieuw frame gemonteerd. Op zich zou dit geen probleem zijn, zij het niet dat de motor een erg hinderlijke trilling had bij 4000 toeren en deze was er niet uit te krijgen. geen leuke ervaring dus. en als je zo`n € 20.000,-- uitgeeft aan je eerste (NIEUWE) motor dan wordt je hier niet vrolijk van. Gelukkig denken ze bij Molenaar motors goed met de klant mee en hebben ze dit keurig opgelost door de eerste motor om te ruilen voor een nieuwe en de 2de om te ruilen met uiteraard een redelijke bijbetaling op hun demo k1600gt. Hoop uiteraard dat deze wel zou bevallen want het blijft een prachtig merk BMW. overigens had ik deze k1600gt al voor een weekend meegehad zo`n 2 maanden geleden om te testen.
Bedankt voor de positieve reakties en hoop uiteraard dat de andere forum leden bespaart blijven van deze problemen.
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door Benji »

Ik dacht dat er weinig problemen waren met de R1200RT, bij jouw is dit in ieder geval niet zo. Vandaag bij de banden boer met nog 4 andere BMW rijders gesproken, allemaal R1200... rijders, blijkt de cardan , speling op het wiel ook een veel voorkomend probleem te zijn. Hopelijk meer suc6 met de K1600GT.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
perry

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door perry »

Heel veel plezier gewenst met je 1600, daar heb je nu wel recht op zal ik zeggen.

Maar het is meer dan triest dat dit zo geregeld wordt, elke BMW dealer moet een bestelbus hebben en gestrande BMW rijders oppikken.
Dus je belt het alarm nummer en men kijkt welke BMW dealer het dichtst in de buurt is. Avond en nacht is natuurlijk niet mogelijk dan de ANWB oid.
Is dit niet via het forum bij de importeur aan te geven ???? Dit moet toch goed geregeld zijn.
Zeker omdat veel leden dagelijks rijden met de machine.

Ik heb gelukkig nooit pech gehad maar ik geloof dat ik _003 werd als dit voor me stond.

[groet]
alphonse

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door alphonse »

Hier even een update van mijn nieuwe ( demo k1600gt )
Want ook deze kan stuk.
Ik weet niet wat het bij BMW is maar erg veel geluk heb ik er nog niet mee gehad.
Na mijn akkefietje met mijn r1200rt`s (zoals al eerder vermeld op dit forum) rijdt ik nu dus op een k1600gt.
Helaas merkte ik tijdens mijn vakantie in frankrijk dat ik een bijgeluid hoorde (volgens mij vanuit het blok) vanaf 3000 toeren. _003
Na mijn vakantie ben ik meteen naar mijn dealer Molenaar Motors gegaan en ook hier constateerde de monteur het geluid. Kortom weer iemand van bmw nederland erbij en een melding gemaakt bij bmw duitsland.
remedie: de dynamo laten vervangen. aangezien deze via een vertanding rechtstreeks op de bak zit en ze dit al eerder hebben gehad met de k1200 serie was dit de eerste oplossing die ze bij bmw duitsland konden bedenken.
Helaas was deze uiteraard niet voorradig dus moest ik een maand hierop wachten. ik kon overigens wel doorrijden volgens hun aangezien het maar om een bijgeluid ging.
Zoals ik al verwachte was dit het euvel niet. kortom nieuwe melding naar duitsland en nu maar afwachten.
Hadden ze daar inmiddels al een zelfde pechgeval gehad: krukas lager kapot, kortom een geheel nieuw blok laten monteren.
gezien het feit dat ik al aan had gegeven bij mijn aanschaf van de motor dat ik nu toch echt wel een goede motor wil en bij pech geen versleutelde motor accepteer en het feit dat ik al genoeg pech heb gehad met mijn r1200rt`s hebben ze bij molenaar motors besloten geheel belangeloos een hagel nieuwe k1600gt voor mij in te zetten Big RT Smile Big RT Smile Big RT Smile
kortom er bestaat dus nog steeds een bedrijf dat super service verleend, ook in de tijd (of juist in de tijd) dat het crisis is bij vele bedrijven en het aankomt op service en klant gerichtheid.
kortom alle hulde voor BMW Molenaar Motor te Ijsselstein _004
Paul cr

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door Paul cr »

Pffoeii, jij hebt ook echt pech! Maar gelukkig stelt Molenaars daar ook echt goeie service tegenover.
Erteetje

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door Erteetje »

Wat een verhaal. Hoeveel kan een mens hebben. Ik vraag me af of ik zelf nog wel voor BMW gekozen zou hebben als ik zoveel pech had gehad. Dit verhaal is trouwens wel hele goede reclame voor de dealeRT die het naar mijn mening meer dan netjes oplost voor je :!: :!: :!:

Luc
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door Jekihero »

Zou zomaar op het 800 forum passen van een jaar of vier geleden.
De afhandeling van de dealer vind ik helemaal top, dat rechtvaardigt dan weer een hoop loyaliteit.
Ik hoop dat je de straks een onverdeel tevreden BMW rijder zult zijn.

Ronald
Gebruikersavatar
JoJothefirst
2024
2024
Berichten: 465
Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

alphonse, alhoewel de aanleiding niet zo goed is, toch gefeliciteerd met je nieuwe motor. Dat mag ook wel eens na zoveel pech man! Ik hoop echt dat je hier wat meer geluk mee mag hebben dan met die anderen. Enneh... idd een goeie actie van die dealer zeg! Daar kunnen andere dealers nog een voorbeeld aan nemen.

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
louis2m

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door louis2m »

Nou.... ik was wel even helemaal klaar met BMW na 2 van die RT gevallen! Maar geweldig hoe Molenaar Motors het heeft opgelost met het 3e geval, ze zullen er onderhand ook wel een dikke sik van krijgen. En nu kijken wanneer er in MOTORRAD een artikel staat over de duurtest BMW 1600 want die heren nemen geen blad voor de mond en hebben met aardig wat duurtest BMW's brokken gehad.
Bij wederhoor zegt BMW dan: dat er "uit het veld' niet zulke klachten naar voren zijn gekomen.....
DickL

Re: pech met je bijna nieuwe r1200rt

Ongelezen bericht door DickL »

Nou, Alphonse, die Molenaar moet je in ere houden ! Maar ja, Molenaar heeft het overgenomen van Siem de Vos uit Goudriaan, bij wie ik , toen ik nog in Dordrecht woonde, altijd mijn onderdelen haalde, en die aan mijn vorige BMW twins een paar repaaties prima heeft verricht.
Moet wel zeggen dat jouw ervaringen mij stijven in mijn idee om altijd gebruikte motoren te kopen. Ook daarmee moet je natuurlijk een beetje geluk hebben maar de kinderziekten zijn er dan hopelijk wel uit !

groeten Dick
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”