Erteetje van de r1200rt afgereden

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Erteetje

Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo BeemeRT's

Vandaag ging niet bijna fout, maar helemaal fout
Het was weer eens heerlijk toerweer en ik moest een BMW navigator die ik via marktplaats op de kop had getikt ophalen in Venlo. Ritje van 50 km vanuit Sittard met heerlijk weer. Wat kan er mis gaan zou je denken. Nou, vanalles dus. Het begon al met een file op de A2 door een ongeluk. Dus dan maar binnendoor en in Roermond de snelweg op. So far so good. Lekker gereden tot in Venlo volledig vertrouwend op het navigatiesysteem.
Op de roermondsestraat in Venlo stopt een streekbus en daarachter een duits bestelbusje. Ik gooi een blik op de voorbijgangers op de stoep als het bestelbusje ineens zijn "achteruitrijlichten aanzet" en met een stoot gas achteruit zet. Jullie raden het al: daar stond ik met mijn vers gepoetste trots, de -1200- Voordat ik ook maar iets kon ondernemen, beet ik in het noordlimburgse asfalt.
De bestuurdster sprong uit de auto en gezien de nummerplaat stond ik haar in mijn beste duits te woord. Daar begreep ze dus helemaal niks van. Er kwam een onsamenhangend gebrabbel uit en 3 slecht uitgesproken woorden engels. Het bleken dus Tsjechen te zijn. Daar lust ik er meer van. Dat gaan we niet onderling oplossen. Dus 112 gebeld die mij weer doorverwezen naar een ander nummer omdat ikzelf ongehavend uit de strijd was gekomen Beter dan de -1200- . Resultaat:

Voorspatbord geschaafd en gebroken
Voorvorkpoot beschadigd
Zijkoffer beschadigd
Koplamp kapot
linkerkuipdeel kapot
cylinderbescherming geschaafd
Spiegelkap beschadigd

Omdat de voorvork geraakt was heb ik het niet geriskeerd om verder te rijden en is mijn trots op de sleepwagen verder vervoerd naar de dealeRT die hem weer als nieuw zal moeten maken. En ikzelf stond er met het hart in de keel naar te kijken, maar dan gelukkig wel onbeschadigd, behalve mijn ego dat ook een behoorlijk deuk heeft opgelopen. Dat gaat dus wel in de duizenden euri's lopen. Gelukkig wel mijn 2009 model all risk verzekerd.
Het zal een overbodige opmerking zijn, maar ik baal als een stekker :!: :!: :!:

Gedeelde smart is halve smart vandaar dat ik het met jullie deel _004

Zover dat wat een geslaagd weekendje had moeten zijn / worden.
Ik houd jullie op de hoogte.

Luc
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Ik mag toch aannemen dat (de verzekering van) de tsjechische dame deze schade betaald _001
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door mhovens »

Assumption is the mother of all fuckups, goed dat je jannen er bij hebt gehaald. Veel succes, je ego groeit snel weer!
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Wow Luc... :O :O
...het belangrijkste is dat jij niets hebt... :$ .Kan mij uiteraard heel goed voorstellen dat je enorm baalt.. _003 . Laten we er maar vanuit gaan dat de tegenpartij (uiteindelijk) de schade vergoed...

[groet]
Berry
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Nico4sen schreef:Ik mag toch aannemen dat (de verzekering van) de tsjechische dame deze schade betaald _001
Daar ga ik wel vanuit. Ze had de papieren en alles way verder nodig was bij zich.
Ton1959

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dan schrik je toch wel even denk ik zo. Maar goed dat je zelf goed verzekerd bent en dat je zelf geen letsel hebt opgelopen. Hopelijk kan je snel weer rijden en dit weer snel vergeten. Hopelijk betaald de tegenpartij snel uit maar ja het blijft inderdaad _003 .

Ton _004
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Bagger, het zit je ook niet mee.
Gelukkig dat je er zelf geen heftige schade aan hebt overgehouden.
Dat was nog erger geweest.
Plaatwerk is te vervangen maar je hebt liever dit niet.
Motorloos en schade en weer wachten.
Ik hoop dat alles snel en goed afgehandeld word.

Sterkte man.
Dave

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Dave »

Verdikkeme Luc,

Dacht je een mooie dag onderweg te zijn krijg je dit. Gelukkig is het beperkt gebleven tot materiële schade, die deuk in je ego is niet nodig: wie verwacht tenslotte dat aansluitend verkeer opeens volgas achteruit gaat rijden? En die schades worden wel gefikst, mocht haar verzekering niet over de brug komen is daar nog het garantiefonds (ik neem aan dat er minimaal een schadeformulier met getuigen is ingevuld).

Ben je wel op je bestemming aangekomen overigens of heb je dat ook moeten uitstellen? Als je de Navigator toch hebt opgehaald heb je een schrale troost met het kunnen spelen met dat ding in de tijd dat je zonder zit. Hoewel het dat ook harder laat kriebelen natuurlijk...

Sterkte, en laat weten hoe het afloopt. Ik denk dat iedereen hier daar erg nieuwsgierig naar is!

Dave
Hub

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Hub »

Wees blij dat je zelf zonder "schade" uit de strijd gekomen bent, het had heel anders kunnen aflopen.
Wat de schade aan je motor betreft, heel jammer maar die wordt so wie so door je all-risk verzekering gedekt.
Ik wens je sterkte en hoop dat je snel weer in onze Limburgse heuvels terug te vinden bent _004
[groet]
Hub
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo BeemeRT's

Bedankt zover voor jullie medeleven. Ik heb een nachtje geslapen, maar het balen is nog niet echt afgenomen.
Het schadeformulier is samen met de tegenpartij en de politie ingevuld dus de afhandeling zou geen probleem moeten zijn. Maar ik ben pas echt gerust als de -1200- perfect gerepareerd in mijn garage staat.

Ik zal jullie op de hoogte houden.
Luc
Gebruikersavatar
aartjw
Berichten: 234
Lid geworden op: 19 mar 2010, 19:19
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door aartjw »

Ha Luc,

Dat is idd flink balen. Ik hoop dat de dealeRT alles weer mooi voor elkaar krijgt en dat je dan ook weer het vertrouwen in je motoRT terugkrijgt: een tik tegen de voorvork is nou niet echt de fijnste schade die je kunt hebben. _002
Succes!
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Gebruikersavatar
JoJothefirst
2024
2024
Berichten: 465
Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Jeetje Luc,

dat moet wel schrikken geweest zijn. Je mag volgens mij van geluk spreken dat je niet onder die auto bent gekomen man! Ik hoop dat je fiets op korte termijn weer spik en span voor je deur staat. In het rijtje 'het kan altijd erger' nog even dit: dat ongeluk op de A2 was niet toevallig die van die achtervolging ? Dan mag je echt blij zijn dat je daar niet achteraan stond zeg!
In ieder geval sterkte en hoop dat je snel weer kunt rijden

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Beamietoo

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Fijn dat je het met ons meedeelt !
Het gevoel binnen is niet goed als zoiets gebeurt.
De motor en ego schade zal snel hersteld worden.
Ik weet het uit eigen ervaring :-)
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Beamietoo schreef:Fijn dat je het met ons meedeelt !
Het gevoel binnen is niet goed als zoiets gebeurt.
De motor en ego schade zal snel hersteld worden.
Ik weet het uit eigen ervaring :-)
Dank je wel voor de bemoedigende woorden !!!
Luc
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Jekihero »

Waardeloos dat zo een mooie dag zo verloopt.
Gelukkig heb je zelf geen grote fysieke schade opgelopen.

Heb je handvatverwarming dan zou ik die nu controleren.
Als ik het goed zie zitten de stroppen op de autoambulance daaromheen en dat gaat heel vaak niet goed!

Ronald
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Dat is inderdaad flink, maar dan ook heel flink balen. Goed dat je het met ons deelt. En dat ego, dat zal toch niet zo beschadigd zijn, het was toch niet jouw schuld of fout....Maar ja, het zal pas over zijn als je je mooie RT weer netjes gerepareerd kunt ophalen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Luc,

Da's pech hebben, maar ook geluk want je bent zelf nog heel. En die blauwe, die wordt weer even mooi als ie was.

groet,
Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Vandaag contact gehad met de dealeRT.
Schade was 2750 euro. En de vraag was nog waarmee de motor beplakt is. Dat is dus stoneshield bescherming, en dat kost dus nog eens 155 voor de -1200- .
Morgen gaat de expert een kijkje nemen en dan kunnen de onderdelen besteld worden. En het wordt weer perfect toerweer dit weekend :!: :!: :!:
Ver Oia me.

Als de beemeRT gemaakt is zal ik het snel vergeten zijn.
Zucht :!:

Wordt vervolgt.
Luc
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Luc, wat was er allemaal stuk?

Maar denk maar zo, straks is ie weer als nieuw of nog nieuwer.
Vorig weekend was het ook mooi weer en toen kon ik niet rijden ivm beloftes.
En die moet je waarmaken. Ships.

Had voor de winter een Difi Husky II overall gekocht maar denk dat die de verkoop in gaat.
Vind het toch zonde om de beemer de pekel te laten zien, dus die gaat tegen die tijd de garage in voor een overwintering.

Sterkte nog even en dan weer lekker rijden.

Groeten,
Richard
Ton1959

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Valt nog mee als ik het rijtje van beschadigde onderdelen zag plus de tijd om het allemaal te monteren en spuiten. Ik denk dat je snel weer kan rijden hoor.

Ton _004
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ton1959 schreef:Valt nog mee als ik het rijtje van beschadigde onderdelen zag plus de tijd om het allemaal te monteren en spuiten. Ik denk dat je snel weer kan rijden hoor.

Ton _004
Ik hoop dat je gelijk hebt dat ik snel weer kan rijden. Als ik naar het heerlijke weer kijk baal ik nog steeds behoorlijk.
Mannen kunnen nu eenmaal niet zonder hun speeltjes :D :D :D

Luc
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Wullum »

Maarrehh, is er via de verzekering geen "vervangend vervoer" te regelen? 8)_
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Bij een heleboel verzekeringsmaatschappijen is de motorfiets een luxe artikel en geen eerste vervoersmiddel.
En dan krijg je geen vervangend vervoer.
Helaas.

En dat terwijl er mensen zijn die alleen maar een motor hebben.
Ik denk dat ze dit eens een keer moeten wijzigen naar de huidige realiteit.
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hoi BeemeRT´s

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet naar vervangend vervoer gevraagd heb aangezien ik niet afhankelijk ben van de motor voor woon werk verkeer.

Vandaag naar de dealeRT gebeld omdat ik nieuwsgierig was of de expert goedkeuring heeft gegeven voor de kosten van de reparatie. Wat blijkt: die is niet komen opdagen. Verzekering maar weer eens gebeld. Oeps, er is iets mis gegaan. De aanvraag is niet binnen gekomen bij de schade expert. Nu maar weer een afspraak voor dinsdag a.s. gemaakt aangezien de dealeRT op maandag gesloten is. Ik denk dat ik de -1200- nog wel een paar weekjes kwijt ben. Verschillende onderdelen zouden besteld moet worden in München en dat zou ook weer iets van 4 dagen duren. Al met al wordt ik er steeds minder vrolijk van.

Luc
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Erteetje schreef:Hoi BeemeRT´s

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet naar vervangend vervoer gevraagd heb aangezien ik niet afhankelijk ben van de motor voor woon werk verkeer.

Vandaag naar de dealeRT gebeld omdat ik nieuwsgierig was of de expert goedkeuring heeft gegeven voor de kosten van de reparatie. Wat blijkt: die is niet komen opdagen. Verzekering maar weer eens gebeld. Oeps, er is iets mis gegaan. De aanvraag is niet binnen gekomen bij de schade expert. Nu maar weer een afspraak voor dinsdag a.s. gemaakt aangezien de dealeRT op maandag gesloten is. Ik denk dat ik de -1200- nog wel een paar weekjes kwijt ben. Verschillende onderdelen zouden besteld moet worden in München en dat zou ook weer iets van 4 dagen duren. Al met al wordt ik er steeds minder vrolijk van.

Luc
Ik zou ook maar eens met de schade expert praten over geleden schade van het niet kunnen rijden met de motor.
Soms zijn hier ook bedragen voor. Want zeg nou zelf, er is iemand die jou het plezier hebt afgenomen voor een bepaalde periode.
Plus het feit de dagen die je ermee bezig bent en het telefoneren e.d., al deze kosten moet je gewoon declareren en kijken of er iets uit te halen is.
Dit geld kan je weer aanspreken om iets leuks te kopen voor je motor want jullie moeten beide lijden.
Zie het als een pleister op de wonden. (gewoon zeggen tja en wie gaat dat allemaal betalen?)
We betalen er genoeg voor.

Succes en sterkte,
Richard
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

beemerrichard schreef:
Erteetje schreef:Hoi BeemeRT´s


Succes en sterkte,
Richard
Thx Richard.
Ik ben pas helemaal gerust als alles afgehandeld is en ik de opgelapte weer eens goed aan zijn tand heb gevoeld. Ik heb ook het gevoel dat bij dit soort zaken de dealeRT er ook nog eens slaatje uit wil slaan. Als ik zie wat voor bedrag opgegeven wordt voor de PR2 voorband..........meer dan 200 euro terwijl ik er 300 voor de set inclusief montage voor heb betaald. Maar goed, als de reparatie maar goed gebeurd zal het mij verder een zorg zijn.

Luc
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Luc,

Ik denk dat je je te bescheiden opstelt. Al jouw kosten dienen vergoed te worden. Er hoeft niemand beter van te worden, ook de reparateur niet. Die begrijpt wel hoe dit spel werkt en telt de maximale prijs. Daar mag je best kritisch op zijn, want jij bent de opdrachtgever. Daar zou best een leenmotor (de K1600GT?) of een fikse korting op producten of diensten tegenover kunnen staan. ;)
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo BeemeRT's

Even een update.
De expert is geweest om de schade op te nemen. Aangezien de koffers al hier en daar een beetje bijgemaakt waren is het koffer waarop ik ben gevallen afgekeurd. De overige delen waren akkoord.
Mokam stelde voor om de onderdelen niet kant en klaar gelakt te bestellen bij BMW (ongeveer 5 weken levertijd :!: :!: :!: BELACHELIJK) maar ongespoten te bestellen en in hun eigen BMW spuiterij op kleur te spuiten. Aangezien de onderdelen dan goedkoper waren konden ze de koffers schuren en ook opnieuw spuiten.

Mooi aanbod waar ik meteen mee akkoord ben gegaan :!: :!: :!:
Nu ben ik thuis en bedacht ik nog een ding. Morgen ga ik ze vragen om het deksel van mijn kleine topkoffer ook mee te spuiten in kleur. Dat stond ook nog op mijn verlanglijstje :D :D

Mag ik ook een voordeeltje hebben van het moeten missen van de -1200- voor een preiode van een week of 3 :?:

Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang. Ik ben intussen gelukkig wel wat optimistischer gestem,

Grtz
Luc
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Luc,

Kijk je wel of je de juiste kleur hebt straks en of ze alle randjes goed gespoten hebben?
Was ooit bij mijn R1100RT toen niet het geval.

Hoop dat het resultaat mooi is en natuurlijk foto's plaatsen he?
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

beemerrichard schreef:Luc,

Kijk je wel of je de juiste kleur hebt straks en of ze alle randjes goed gespoten hebben?
Was ooit bij mijn R1100RT toen niet het geval.

Hoop dat het resultaat mooi is en natuurlijk foto's plaatsen he?
Hoi Richard,

Ik heb ze verteld dat ik een enorm pietje precies ben en dat ik perfect resultaat verwacht. Zij garandeerden mij dat ik geen enkel verschil zou zien. Voor nu ga ik ervan uit dat ze woord houden.

Luc
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Vandaag nog even bij de dealeRT geweest en er nog wat extra''s uit weten te slepen.

Het (kleine) topkoffer wordt in kleur gespoten.
De Nedplex citydeksels worden in kleur gespoten.

En dat allemaal zonder een euricent extra te betalen.

(Ik ben geneigd te denken dat de aanrijding zich geloond heeft)
Volgende week kan ik de beemeRT weer in mijn garage stallen, GELUKKIG.

Luc
Ton1959

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Zo zie je maar weer, alles komt goed Big RT Smile
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ton1959 schreef:Zo zie je maar weer, alles komt goed Big RT Smile
Bovendien heb ik geleerd dat vragen niks kost en het je nog wat kan opleveren ook _004 _004 _004
Luc
Gene 1956
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2011, 11:32
Type: R1200RT
Bijz: 1100 RT vervangen door 1200 RT juni 2017.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Brunssum

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Gene 1956 »

Hallo Erteetje,

we zagen elkaar onlangs bij BMW Maastricht en vertelde je dit verhaal.
Ik hoop dat je motor weer gerepareerd is en je weer veel plezier mag hebben.

groet
Eugene Wiering

Gene1956.
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Gene 1956 schreef:Hallo Erteetje,

we zagen elkaar onlangs bij BMW Maastricht en vertelde je dit verhaal.
Ik hoop dat je motor weer gerepareerd is en je weer veel plezier mag hebben.

groet
Eugene Wiering

Gene1956.
Hoi Eugene,

Ik ben nog aan het wachten. Als het goed is kan ik de -1200- eind van deze week op gaan halen.
Hopelijk. Dan kan ik tenminste weer gaan genieten.
De garage is zonder de motor toch maar akelig leeg :( :(

Luc
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Luc,

Morgen ga ik even bij Mokam langs. Moet ik hem je groeten doen? :D :lol:
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Marcel 1200rt schreef:Hoi Luc,

Morgen ga ik even bij Mokam langs. Moet ik hem je groeten doen? :D :lol:
Geef hem maar een aai over de tank van mij _004 _004 _004
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hier een paar vluchtige plaatjes van de schade, gemaakt net na de val.

http://www.dropbox.com/gallery/40842808 ... e?h=8ee5b9

Binnenkort de plaatjes van de herstelde BeemeRT

Helaas is de BeemeRT nog niet klaar. Wordt dus nog een weekje op de tanden bijten _003 _003 _003
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Vandaag bij de dealeRT geweest om te informeren hoe het met mijn -1200- gesteld is. Vrijdag zou hij trappelend klaar moeten staan, klaar om het asfalt te kiezen samen met zijn baasje :D :D :D

Ik zal blij zijn als het zover is. En nu maar hopen dat ze vakwerk geleverd hebben en hij (of zij) er weer gelikt uitziet.

Luc
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

En Luc,

Is ie weer als nieuw? ;)
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Marcel 1200rt schreef:En Luc,

Is ie weer als nieuw? ;)
Vergeet het maar.
Het plakken van de stoneshield is mislukt, dus daarom wordt de firma zelf "ingevlogen"
Wat dommer is, is het volgende:
Ik had de linker tophalf beschadigd. Wat hebben ze nu gedaan? juist, de rechter tophalf vervangen terwijl deze niet beschadigd was. Wel hebben ze de linker recht gezet. Stond verkeerd vermeld op het reparatieformulier :shock: :shock: :shock:
Nu wordt de motor opgehaald als ze de mensen van stoneshield op bezoek krijgen en dan wordt ook de linker tophalf vervangen. Op de nieuwe rechter tophalf zit geen originele R 1220 RT sticker, dus die moet ook nog.

De koffers zijn wel heel mooi gespoten. Vooral het kleine topkoffer ziet er fantastisch uit in de kleur van de motor :!: :!: :!: Dat dan weer wel :lol:
Nieuwe vorkpoot is gemonteerd net als 2 spiegelkappen en de cylinderbescherming. Ook de nieuwe Michelin PR2 voor is gemonteerd.

Ik ga ervan uit dat het allemaal verder opgelost wordt. Al moet ik zeggen dat het niet vlekkeloos verloopt.

Wordt vervolgt.
Luc
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Luc,

Toen ik laatst in Beek was, zag ik de jouwe staan. Het viel me op dat de linker helft beschadigd was, aan de voorkant en dat de rest gedemonteerd was. Ik heb er niet aan gedacht om jou te tippen, wat achteraf gezien stom is. :oops:

Wanneer is ie helemaal klaar?
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hoi Marcel,

Geen idee wanneer hij helemaal klaar is. Ik heb hem vrijdag wel mee naar huis genomen en een proefrit gemaakt. Voelt verder prima, al rij ik ineens wel een stuk voorzichtiger (hoe zou dat nu komen)
Ik wacht rustig af (ook met betalen) Als hij maar klaar is als het voorjaar aanbreekt.

Ik baalde al van de aanrijding zelf, maar ook van de verdere schadeafhandeling.
Zucht !!!
Luc
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo BeemeRT's

We zijn weer ee maand verder en de schade is nog steeds niet volledig hersteld. Het linker kuipdeel moet nog worden vervangen en de stoneshield is ook nog niet geplakt. Nu heeft het linker kuipdeel minimale schade aan het puntje. Voor de rest ziet de motor er prima uit. Troost voor mij is dat de verzekering het schadebedrag aan mijzelf heeft overgemaakt en ik nog geen cent aan de dealer betaald heb. In week 51 zou bovenstaande restpunten hersteld worden maar ik heb niks meer vernomen.

Ik wacht rustig af en als ik niks meer hoor is het wat mij betreft ook goed :D :D :D

Wordt vervolgt.
Luc
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Luc,

Heeft de dealer het zo druk in deze periode? :O
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo BeemeRT's

Het is eindelijk zover. De -1200- staat weer in mijn garage. De schade is hersteld. De motor ziet er keurig uit.

Wat is er gebeurd en vervangen.

* Linker vorkpoot (nieuw)
* Cylinderbeschermers links en rechts (nieuw) (netjes aangezien de schade links niet het gevolg van de aanrijding was)
* Spiegelkappen links en rechts (nieuw) (netjes aangezien de schade links niet het gevolg van de aanrijding was)
* De beide koffers waren beschadigd. Een al toen ik de motor kocht en de ander door eerdere omvalschade. De verzekering keurde de reparatie ervan af maar ze zijn toch keurig hersteld binnen het schadebedrag.
* De koplamp en de beide kuipdelen zijn vervangen. Een kuipdeel was beschadigd door de aanrijding en de ander stond fout op de reparatiebon. (niet nieuw maar kwamen af van een blauwe RT die te koop stond. Ik herkende gelijk "mijn" delen die ineens op de occasion zaten) De kuipdelen zien als nieuw uit en zijn volledig beplakt met stoneshield. Ook de koplamp kwam van de occasion en is met stoneshield beplakt. Ook deze ziet keurig uit.
* Als extra zijn mijn kleine topkoffer en de nedplex citydeksels in kleur van de motor gespoten binnen het schadebedrag.

Kortom: door deze manier van creatief herstellen ziet de motor als nieuw uit en heb ik nog wat extraatjes meegepikt.
Het heeft lang geduurd (van oktober tot nu) maar eindelijk ben ik klaar voor het nieuwe motorseizoen!!! Ben ik even blij dat ik niet in het voorjaar van de -1200- ben afgereden. Anders was ik de RT het halve seizoen kwijt geweest.

Eind goed al goed.

Luc
Dave

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Dave »

Erteetje schreef: Anders was ik de RT het halve seizoen kwijt geweest.
De mensen van Mokam inschattend had je in dat geval een leenmotor gehad...
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Luc, nu nog wel even mooie foto's van een herstelde bike. Big RT Smile
Erteetje

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door Erteetje »

beemerrichard schreef:Luc, nu nog wel even mooie foto's van een herstelde bike. Big RT Smile
Ik zal ze binnenkort eens maken en showen
Jij hebt ook de citydeksels zag ik.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Erteetje van de r1200rt afgereden

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Erteetje schreef:
beemerrichard schreef:Luc, nu nog wel even mooie foto's van een herstelde bike. Big RT Smile
Ik zal ze binnenkort eens maken en showen
Jij hebt ook de citydeksels zag ik.
Inderdaad heb ik ook citydeksels alleen nog niet in de kleur.
En ik heb nu zwarte velgen.
Als alles klaar is zal ik hem gaan poetsen en foto's maken.

Richard
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”