hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
mars

hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door mars »

Ik moet eerst daags een tweede hands gashuis klep plaatsen op mijn -1150-
Dus ik vermoed dat ik de beide gas kleppen terug synchroon moet zetten ? Heeft er iemand tips van hoe je zoiets uitvoert of ga ik beter naar een bmw werkplaats.
Of kan ik iets vinden op het forum.
[groet] de mars
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

De beste manier om dat te doen? MSA = het antwoord.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door Benji »

De goedkoopste manier is zelf doen, bekijk het filmpje van het synchroniseren van een GS maar, dit is identiek bij een RT.
Het enigste wat je wel moet hebben is 2 vacuummeters en wat slang.
[youtube]40sJjXU62xU[/youtube]
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door Baird »

Op dit forum is al het nodige geschreven over het uitvoeren van deze klus, even de zoekfunctie gebruiken dus.

Maar in het kort:
Begin met de reparatiehandleiding te downloaden, daarin staat hoe de kabels naar het gasklephuis afgesteld moeten worden. ook de synchronisatie staat er in. Als je het linkerhuis gaat vervangen komt er nog meer bij kijken, nl het correct afstellen van de TPS en het laten inlezen van de gasklepstanden door de Motronic. Al met al wel iets waar je je even voor moet inlezen, het is meer dan alleen een paar schroefjes. Het zou een mooie klus zijn voor een TechDag maar ik weet niet of je tot het voorjaar kunt wachten.

Heb je vragen: blijf ze stellen! _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
mars

Re: hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door mars »

Wachten tot in het voorjaar zal niet lukken ,aangezien koning winter nog niet in het land is .Het laten in lezen moet dus gebeuren door een vakman of ben ik mis ,ja ik moet nog veel leren.Trouwens de tweedehands gashuisklep was van een r1100rt en ik heb die nog niet gekocht die zag er anders uit of die van mijn motor en de cijfers waren niet correct .Of is er geen verschil en kan ik deze gashuisklep wel gebruiken.Op die van mij staat het volgende BING/75 45/110 (rechtse) op de tweedehandse staat het volgende BING /75 45/102 .Alle informatie is welkom
[groet] mars
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Die /102 is een heel oud model, van de 1e serie RS, '92-'93.

Dat gaat zonder aanpassingen niet werken op een 1150, je zult dan of de gaskabel moeten aanpassen, of de beugel waar de kabel in hangt, overzetten.
Ik weet niet of dat laatste zomaar gaat.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
mars

Re: hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door mars »

Kan ik eventueel de regelklep uit die tweedehands gashuis halen en die inbouwen in mijn gashuis of past die niet .Op het eerste zicht lijken die wel op elkaar.
[groet] mars
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door Baird »

Een optie waar je ook eens naar kunt kijken is revisie van je eigen gasklephuis, dit wordt o.a. gedaan door http://www.oscarmotorservice.nl/index.php. Wat je dan hebt is in feite een nieuwe van het goede type die meteen weer jaren mee kan. Het afstellen is goed te leren en is echt het probleem niet, ook het inlezen door de Motronic stelt weinig voor als je het weet, hoe dat moet is op dit forum te vinden,

succes en keep on Big RT Smile ling
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Reinier L

Ongelezen bericht door Reinier L »

Een vraagje: moet voor het synchroniseren de tupperware (1150) eraf?
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.
mars schreef:Kan ik eventueel de regelklep uit die tweedehands gashuis halen en die inbouwen in mijn gashuis of past die niet .Op het eerste zicht lijken die wel op elkaar.
[groet] mars
Ja, dat kan, maar dan moet je ook de lagertjes en afdichtingen van de as vervangen, anders helpt het nog niks/weinig.

www.oscarmotorservice.nl is een goede optie en anders doe je het zelf, zie; http://advrider.com/forums/showthread.php?t=630335

@Reinier, jawel, het Tupperware® moet eraf om er goed bij te komen.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
thooms

Re: hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door thooms »

Het filmpje geeft aardig weer hoe het moet.

Echter er word een crusiale fout gemaakt.
De balansschroeven worden niet eerst helmaal ingedraaid en dit is zeer belangrijk stel dan 1 balance schroef 1slag is uit gedraaid en de andere 3 slagen de vacum meter kan precies gelijk staan en toch klopt het dan niet omdat de doorstroom opening bij de een groter is dan bij de ander de gaskleppen zullen dan niet evenwijdig staan wat erg belanbgrijk is voor kfr
mars

Re: hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door mars »

Oscars motorservice ga ik nu niet onmiddelijk opzoeken wegens te ver zijnde ongeveer een dikke 350 km hier vandaan.Ik heb nog enkele adressen in Belgie waar ik naar toe kan .Trouwens ik ga voor de revisie van mijn eigen gashuisklep om de boel orgineel te houden . Ik hou jullie nog op de hoogte als de klep herstelt is nogmaals bedankt voor de reacties.
[groet] Mars
mars

Re: hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door mars »

Ik heb vrijdag avond mijn gashuisklep terug gaan ophalen die is volledig gereviseerd .Zaterdag heb ik terug alles gemonteerd nu nog de synchronsatie uitvoeren en rijden maar . Ik heb 55€ betaald en 3 weekjes moeten wachten.Toch beter dan een nieuwe te moeten kopen.
[groet] Mars
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door Wullum »

Klinkt als een goede beslissing Big RT Smile
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door Baird »

Mooi man! Nou nog de TPS goed zetten (staat ook beschreven door PaulRS op het forum), Motronic laten inlezen en synchroniseren, jij kan de zomer weer aan!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
mars

Re: hoe voer je een throttle synchronsatie uit

Ongelezen bericht door mars »

Nu de vries kou de bovenhand geeft hoop ik op een warme zomer ,nog enkele kleine dingen uitvoeren en de rt 1150 kan de baan op.
[groet] m
Gesloten

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”