R1100R zadel aanpassen

R1100RS - R1100GS - R1100R - R1100S

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Ton1959

R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Na lang wikken en wegen toch besloten om een afspraak te maken bij Tijger Leathers voor het aanpassen van mijn zadel. Aangezien dat Dave maar ook Rob beide aangaven hoe goed er bij Tijger Leathers gewerkt word en ik het zadel van Dave zijn RT gezien heb denk ik dat aanpassen beter is en zelfs goedkoper dan het zadel vervangen.
Ik moet zeggen dat ik de zadels van Top Sellerie wel mooi vind maar ik vind het een nadeel dat je bij de prijs van het zadel twee keer verzendkosten krijgt. Wat ik ook raar vind is dat Top sellerie de prijzen aanpast per land. En niet alleen de verzendkosten maar ook de kosten van het zadel. Het liefst had ik het zadel zelf getest daar en ter plekke betaald en meegenomen.
Maar het grootste voordeel van Tijger Leathers lijkt mij dat je er zelf bij bent en dat je zadel voldoet aan je persoonlijke wensen met betrekking tot het zitcomfort als je daar vertrekt.
Dus hopelijk kan ik er snel terecht en ik plaats hier een foto als het zadel is aangepast.


Ton
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 27 feb 2012, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Dave

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door Dave »

_004
Kees Jan

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Ik ben al twee keer bij TL geweest de afgelopen jaren, leveren zeer goed werk en je bent vrij om aan te passen.
Als je de vorm wilt aanpassen kan je ook een tijdje proefrijden met een noodbekleding erop.

Groet,
Kees Jan
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:28
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door FredM »

Het is een prima zaak met vakbekwame mensen. Ze hebben ook mijn zadel verlaagd en ben nog eens teruggeweest omdat ik niet helemaal tevreden was. Zonder problemen hebben ze het zadel beter passend gemaakt. En dat voor een zeer redelijke prijs. Een absolute aanrader!
Erteetje

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door Erteetje »

Aan welke prijzen moet ik denken?
Het zadel van de -1200- blijft een punt van aandacht voor mij.

Luc
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik heb daar vorig jaar beide zadels van mijn 1150 laten doen: nieuw schuim en bekleding volgens eigen ontwerp en kleurkeuze.
Dat kostte toen in totaal €250, en was het geld zeker waard. Fraai anti-slip (kunst-) leer en een betere zithouding. Hij vertelde veel 1200's langs te krijgen, en alleen het schuim vervangen door een hardere soort kostte €75.
Volgens hem gebruikt BMW te zacht schuim, dat lijkt comfortabel maar is niet lekker op de lange duur.

Groets, Gerbert


Sent from my HTC Desire aan alle forumleden
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Ton1959

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Mij is verteld 70 Euro voor het verhogen/ aanpassen en 90 Euro voor de bekleding. Maar het zal ervan afhangen wat je precies wilt.
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:28
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door FredM »

IK heb een 1150 en hij rekende 50 voor het aanpassen en 80 voor het vernieuwen van het dekje. Ik heb overigens alleen van het voorste gedeelte het dekje laten vervangen.
Ton1959

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Volgens mij is de 90 Euro voor de gehele zadelbekleding vervangen. En ik heb misschien andere eisen aan de aanpassing. Ik weet in ieder geval dat de standaard zit gewoon slecht is.
Eigenlijk komt dat omdat de zadelverstelling ook niet werkt voor mij. Als je het zadel in de hoogste stand zet dan gaat tevens het zadel ver naar achter waardoor je telkens tegen de aanloop van het voorste punt van het zadel zit. Ik wil de hoogte van de hoogste stand in de laaagste stand bereiken en tevens een iets breder zadel.
Ik geef de voorkeur aan de ouderwetse zadels eigenlijk. Maar wat voor de een goed zit is voor de ander weer niet.
Ton1959

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Komende zaterdag 10 maart naar Tijger Leathers voor het aanpassen van het zadel. Ik weet niet of ik zelf mee kan kijken naar het aanpassen anders maakte ik daar enkele foto's ook. Ik ben echt zeer benieuwd. Ik heb ze al een idee gegeven hoe ik het wil hebben.
Dave

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door Dave »

Je mag meekijken en de koffie is ook erg lekker... Alleen bij het schuren zou ik niet meegaan, wat een pofzooi is dat zeg! Maar meestsl is er nog een andere motorrijder en dat is ook gezellig...
Ton1959

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Mooi zo kan ik weer wat leren. De foto's volgen nog _004
Ton1959

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Vandaag bij Tijger Leathers geweest. En ik was prettig verrast met de werkwijze. Ze beginnen met het bekijken van de motor en vragen naar je klachten en wat je wensen zijn. Daarna werd in mijn geval de bekleding van het voorste zadel gedeelte verwijderd en het schuim aangepast. In lagen werd er een veel betere schuimsoort aangebracht en dit werd glad gemaakt in een andere ruimte.
In plaats van meteen het zadel af te werken word de oude bekleding tijdelijk terug geplaatst en word een vervolg afspraak gemaakt. Dat is wel goed omdat je dan eerst een week hebt om de aanpassing te testen voor de nieuwe bekleding gemonteerd word. Ik moet zeggen de aanpassing werkt omdat ik iets hoger zit en meer comfortabel en ik schuif onder het rijden zelfs met de standaard bekleding niet telkens naar voren toe zoals voorheen het geval was. Je schoof eerst telkens naar het laagste punt van het zadel en dit punt lag veel dichter tegen de benzinetank. En daar wilde ik dus niet zitten.
Zelfs mensen die net hun nieuwe BMW 6 cilinder hebben gekocht laten daar hun zadel aanpassen omdat ook bij die motor het zadel niet echt super is. Schijnbaar zijn de comfort zadels niet veel beter en zit het verschil dan voornamelijk in de bekleding en niet in het schuim. Het is gewoon leuk om te zien hoe het vakmanschap bij Tijger Leathers gewoon zo'n automatisme lijkt te zijn. Tijdens een bakje koffie werkte ze met twee mensen aan het zadel en vrij snel word je zadel omgetoverd tot iets wat wel goed zit. Ik ben wel zeer blij met het resultaat tot nu toe.
Helaas nog geen foto's nu omdat het zadel komende vrijdag afgewerkt word en dan komt er de nieuwe anti slip bekleding op.Het is wel treurig dat bij men bij BMW op zoveel dingen bespaart. Slechte standaard vering ,slechte zadels maar ja gelukkig zijn er wel mensen die het wel goed kunnen.
Inspector Gadget

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, bij Tijger Leathers zijn het echte kunstenaars en vaklui, zouden niet misstaan in een uitzending van American Chopper wat mij betreft. ;)

Het is inderdaad heel erg jammer dat BMW looks boven functie verkiest, een soms heel jammerlijke keuze.
Maar troost je, BMW staat daarin niet alleen, elk merk voertuig heeft z'n voors en tegens.

Je kunt alleen maar hopen dat BMW naar de gebruikerservaringen luistert en er van leert.
Aan de andere kant hebben de Tijger Leathers, Wunderlich's, Verholen's, Hornig's en Nippy Normans daardoor ook weer een bestaansrecht om een boterham te verdienen. ;)
Ton1959

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Net toen ik er aan kwam reed er net een andere R1100R weg die voor hetzelfde kwam. Ik moet wel zeggen dat van de 13 motoren die ik had bij de twee BMW's en mijn Enfield de zadels het slechts waren. Al moet ik zeggen dat de bekleding bij BMW wel sterk is. Het schuim wat erin zit is echter gewoon niks omdat zogauw je erop gaat zitten het schuim zo plat als een pannekoek is. Ik had dit wel al een stuk eerder moeten laten doen. Ik hoef nu niet telkens mezelf weer naar achter te duwen in het zadel. Nu op na de volgende modificatie.
Kees Jan

Re: R1100R zadel aanpassen

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Ton, leuk dat je zo'n goede eerste indruk hebt van TL.
Ik heb mijn zadel in de standaard vorm steviger laten vullen. In de toekomst ga ik daar nog wel een speciaaltje van maken. Voordeel, je bent in de gelegenheid om zaken aan te passen, en het is goedkoper dan diverse bekende aandienders.

Groet,
Kees Jan
Gesloten

Terug naar “Overig R1100 serie”