Touchée

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Die Hard Helmond

Touchée

Ongelezen bericht door Die Hard Helmond »

Tja, ook mij overkwam het dus... helaas ook nog eens mijn eigen schuld. Drukte op de woensdag voor Hemelvaart. Op de rondweg in Eindhoven, rechterbaan een graafmachine dus iedereen wil naar links. Ik zat al links en wilde weg. Daar zat ik een mogelijkheid voor te zoeken, toen plots de auto voor mij boven op zijn rem moest (kon er ook niets aan doen). Ik wijk nog wel uit, en dacht dat ik er af kwam met een spiegel die ik op de achterzijde van de aanhanger tikte... maar helaas, de linkercylinder steekt behoorlijk ver uit. Resultaat was een duikeling en een strakke schade....gelukkig is zowel Quispel in Deurne als de verzekering lekker snel. Alleen zitten we nog wel op wat onderdelen te wachten. Een fotootje wil ik jullie niet onthouden...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Touchée

Ongelezen bericht door Bert M »

Tjee, dat is knap balen. Zelf ongeschonden? Sterkte met de afwikkeling in ieder geval!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Die Hard Helmond

Re: Touchée

Ongelezen bericht door Die Hard Helmond »

zelf was ik inderdaad ongeschonden uit de strijd gekomen....hooguit een wat pijnlijke knie, maar dat was snel over....
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Touchée

Ongelezen bericht door Baird »

Sterkte, en zorg dat de draadeinden waarmee de kop en cilinder in het blok vastzitten nog goed zijn, willen nog wel eens loskomen heb ik gelezen op een ander BMW-forum.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Ton1959

Re: Touchée

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hopelijk ziet de voorkant, kuip en dergelijke er iets gezonder uit. Je hebt geluk dat je er zelf goed van af kwam. Hopelijk kan je snel weer rijden. Wat Bert zegt is inderdaad volgens mij ook wel waard op goed te bekijken. Dat tapeind kan best een behoorlijke tik gehad hebben.
Die Hard Helmond

Re: Touchée

Ongelezen bericht door Die Hard Helmond »

helemaal waar, vandaar dat de hele cylinder inclusief binnenwerk vervangen diende te worden... wordt dus weer als nieuw!
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Touchée

Ongelezen bericht door Jekihero »

Tja, dat kan ons allemaal overkomen, we hebben niet alles in de hand.
Gelukkig valt jouw fysieke schade mee, de Beemer is reparabel.
Hoe onstond dat gat in je kleppendeksel eigenlijk? Ben je daarmee tegen die aanhanger gebotst of tegen de grond?

Vraag me af hoe deze beschermers het zouden hebben gedaan.

Ronald
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Touchée

Ongelezen bericht door Bert M »

Jekihero schreef: Hoe onstond dat gat in je kleppendeksel eigenlijk? Ben je daarmee tegen die aanhanger gebotst of tegen de grond?

Vraag me af hoe deze beschermers het zouden hebben gedaan.

Ronald
Ik vermoed dat in geval van "schuiven" de beugels veel technische ellende kunnen voorkomen. Ik ben alleen bang dat met een impact direct op de beugel veel krachten zullen worden doorgeleid naar de bevestigingspunten en zo misschien wel veel meer schade aan de gehele constructie zullen veroorzaken.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Die Hard Helmond

Re: Touchée

Ongelezen bericht door Die Hard Helmond »

Ik dacht eerst dat ik er goed vanaf kwam, en dat ik alleen m'n spiegel er af tikte....echter helaas, de linkercylinder van een boxer steekt natuurlijk ongeveer even ver uit, en kwam zodoende in contact met de punt van de achterzijde van de aanhanger die voor me reed. Vandaar dat die schade er zo uit ziet... Ik ben ook benieuwd wat er met die beugel voor schade zou zijn ontstaan. Ik ben het er mee eens dat bij een schuiver dit een perfecte beugel lijkt. Maar bij een impact zoals ik op de aanhanger had er inderdaad mogelijk nog meer kapot gegaan....
Ik hoop dat alle onderdelen binnen zijn en alles snel klaar is...ik laat het wel weten!
Ton1959

Re: Touchée

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Meestal buigt met valbeugel eerst de beugel dan raakt die wat er achter ligt en dat krijgt een kleine beschadiging en dan buigt wat de beugel vasthoud. Maar bij zachte landingen beschermt de beugel je blok wel en zal er niet zo gauw iets krom worden. (buiten de beugel) dan natuurlijk.
Die Hard Helmond

Re: Touchée

Ongelezen bericht door Die Hard Helmond »

Vandaag de motor weer opgehaald. Alles is weer helemaal prima, alleen is het wachten nog op de spiegelkappen. Als die binnen zijn kunnen die samen met de nieuwe topkoffer gespoten worden en is alle leed weer geleden....
Heerlijk om er vandaag in ieder geval weer mee te kunnen rijden.
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”