Om het bovenste dooie punt (OT) te vinden kun je in plaats van de poulie ook de motor in de 3e versnelling zetten en het achterwiel verdraaien. Let op!!! Ben je te ver gegaan, alleen wiel voorwaarts draaien, tot je het bovenste dooie punt weer bereikt hebt(stukje plastic buis/rietje als hulptool). Afstellen kleppen met alle 4 voelers tegelijk ertussen(2e filmpje = de enige juiste manier). De klepdekselpakking na 3x kleppen stellen vervangen. Let op dat de keerring in het midden van het kleppendeksel goed centreert en rondom goed aansluit. Vastzetten moeren/bouten let op dat je het juiste krachtenspel gebruikt, anders draai je het schroefdraad kapot met alle ellende van dien. Contraschroef van het kleppen stellen en de bouten van het kleppendeksel met 8 Nm vastzetten = met gevoel handvast zetten. Read this "handy / funny guideline" first, voordat je begint. http://www.wuala.com/JosWRSM/Documenten ... mmies1.pdf
10 mtr slang binnendiameter 3 of 4 mm, middelpunt slang is onderkant kolommen(U vorm), waarbij kolomhoogtes +/-1.5 mtr zijn, vullen met 2 takt olie, ATF olie of iets dergelijks tot +/- 70 cm hoogte voor beide kolommen(dit gaat automatisch door de wet van Archimedes = de wet van de communicerende vaten), chokekabel(+/-½ mm) en kabel gashandvat(+/-1 mm speling) juist afstellen, tupperware linkerzijde demonteren, zwart kapje kuip rechtsonder demonteren, motor warmrijden(opletten dat je geen klemmetjes verliest waar je de schroefjes in vast draait), slangen aansluiten, bij +/- 2500 toeren gaskabel links afstellen, totdat er geen verschil in hoogte meer optreed(tussendoor telkens beetje gasgeven), daarna stelschroef borgen(let op mag NIET verstellen), nogmaals controleren. Stationair toerental afstellen mbv schroeven op de injectie(1050/1100 rpm). Cilinders synchroon. Nu weet je alleen nog niet of de CO uitstoot ok is. Tijdens afstellen opletten dat motor niet te warm wordt. Proefritje maken nogmaals checken en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een