Xenon op R850RT 2003

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Er was al een topic over xenon op R850RT maar is gesloten en volgens mij werd er een verkeerd antwoord gegeven. Er werd geadviseerd een xenon H4 voor de 850 (nieuw model 2002) en volgens mij moet het toch H7 zijn.
Ik denk er over om ook xenon te plaatsen. Ik zag de volgende aanbieding H7 Pilot Pro line 99 euro http://www.pilotxenonshop.com/motor-xenon-h7-pilot
Dit is toch het juiste type voor mijn R850RT (2003) En grootlicht wordt niet meer gebruikt omdat je dat toch niet meer ziet als xenon brandt? En is het accessoire echt nodig van Mototronix om licht later te laten aangaan na starten motor. Ik weet eigenlijk niet of mijn licht uit gaat tijdens starten. :$ Zal straks eens kijken.
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door HenkvanR »

wil51 schreef:En grootlicht wordt niet meer gebruikt omdat je dat toch niet meer ziet als xenon brandt?
Wat bedoel je hier mee?
Want ik gebruik nog regelmatig groot licht als ik s'ochtends naar mijn werk rijd in het donker en dat geeft nog steeds meer licht.
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

HenkvanR schreef:
wil51 schreef:En grootlicht wordt niet meer gebruikt omdat je dat toch niet meer ziet als xenon brandt?
Wat bedoel je hier mee?
Want ik gebruik nog regelmatig groot licht als ik s'ochtends naar mijn werk rijd in het donker en dat geeft nog steeds meer licht.
Dat lees ik in de topics. Xenon geeft zoveel licht dat ook vervangen grootlicht door xenon zinloos is.

En nu gekeken, maar licht gaat uit bij starten motor. Begrijp dat dit schadelijk kan zijn voor de xenon. Maar helaas, ik heb geen lichtschakelaar.
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door Benji »

Als ik jouw was zou ik me daar niet te druk over maken, bij mij brand de xenon ook als ik hem op contact zet en gaat het licht ook effe uit bij het starten, maar de xenon blijft het gewoon goed doen.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Benji schreef:Als ik jouw was zou ik me daar niet te druk over maken, bij mij brand de xenon ook als ik hem op contact zet en gaat het licht ook effe uit bij het starten, maar de xenon blijft het gewoon goed doen.
Ik ga hem nu bestellen actie loopt vandaag af. Scheelt toch weer 20 euro.
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door BertL »

Dank voor de tip. Heb deze verlichting ook vanavond nog besteld.
Voor montage van de lamp haal ik hier de informatie weg.
Met dank aan Robert v.O.
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

wil51 schreef:
Benji schreef:Als ik jouw was zou ik me daar niet te druk over maken, bij mij brand de xenon ook als ik hem op contact zet en gaat het licht ook effe uit bij het starten, maar de xenon blijft het gewoon goed doen.
Ik ga hem nu bestellen actie loopt vandaag af. Scheelt toch weer 20 euro.
Vraag gesteld aan leverancier en binnen een kwartier antwoord. _004
Ontbreken lichtschakelaar en even uit gaan lamp geen probleem voor de Pilot motor Pro Line. :-)
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

BertL schreef:Dank voor de tip. Heb deze verlichting ook vanavond nog besteld.
Voor montage van de lamp haal ik hier de informatie weg.
Met dank aan Robert v.O.
Die handleiding had ik ook gevonden. _004
Wat denk je rijden we na weekend al met veel licht? :lol:
Kreeg nu wel opmerking van mijn echtgenote wanner het eens ophoudt met al die extra dingen op de motor. :$
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door BertL »

wil51 schreef:Die handleiding had ik ook gevonden. _004
Wat denk je rijden we na weekend al met veel licht? :lol:
Kreeg nu wel opmerking van mijn echtgenote wanner het eens ophoudt met al die extra dingen op de motor. :$
Grinnik....kon familie van mijn vouw zijn. Ik refereer alleen maar aan Zalando en dan is het weer even stil :D
Zonder dollen, heb ook nog verstralers liggen en een paar dagrijlichten. Binnenkort grote vakantie en dan lekker knutselen.
Laatst gewijzigd door BertL op 04 jul 2012, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door Baird »

Zoek maar eens op mijn triple-xenon R1150RT _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door BertL »

Bert, ik vind niks........wat doe ik fout ?

Heb h.e.e.a. in 2e instantie wel gevonden.
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Pakketje ontvangen. _005
Wat mij opvalt dat van de twee blokjes die aan de kabels zitten die uit de balast komen, er één afgedekt is met plastic deksel en de ander niet. Volgens de leverancier geen probleem en geen fout van de fabriek. Er zijn vast mensen die xenon hebben gemonteerd en die dus weten hoe het eruit hoort te zien.
En BertL als jou pakje komt wil je even kijken of het bij jou het er ook zo uitziet?

Afbeelding
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door BertL »

Pakketje bij mij ook binnen. Kijk meteen even voor je.

Wil, bij mij ook ééntje met deksel en eentje zonder. Die zonder is volgegoten met soort hars lijkt het wel.
Ziet er dus exact hetzelfde uit.
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Dan klopt het. Volgens leverancier volgegoten met hars. Nou morgen maar weer eens de zijkant eraf. Weet nou hoe het moet. :D Ik denk toch de balast aan de radiobak kant te monteren. Ik heb toch geen radio dus geen last van storing. Kabels zijn denk ik te kort anders had ik de balast zelfs in de bak geplakt.
Inspector Gadget

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je kunt verlengkabels verkrijgen, plug-en-play;
http://www.pilotxenon.com/?id=56&title=Bekabeling

Let op: Ga voor wat betreft de Ballast-naar-lamp niet zelf met een kabel kloo.en aangezien daar tot 25.000 volt op komt te staan (voor het ontsteken van de Xenon), tenzij je 100% zeker weet dat de kabel die je zelf gebruikt dergelijke spanning aan kant (doorslag-spanning noemen ze dat bij kabels, volgens mij)

Aan de ballast-voeding kant (= 12 volt ingang) heb je daar natuurlijk geen issue mee.
Je zou eventueel kunnen overwegen de voedingsaansluitkabel die er bij geleverd wordt, te verlengen.

Het zwarte blokje aan de hoogspanningskant is de ontsteker, aan de 12-volt kant is het een ontstoorfilter danwel een belastingsweerstand (i.v.m. lampen-defect detectie versus Halogeen).
De ontsteker is waarschijnlijk degene in hars, aangezien die vaak na fabricage en tijdens assemblage de uitgangsspanning (90 volt en 23000 volt) afgeregeld worden om daarna ingegoten te worden.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik was zeer zeker niet van plan aan kabels te klooien. ;) Ik weet dat er enorme hoge spanning op staat. Ik had wel al gezien dat er verlengkabels geleverd worden. Maar ik probeer het eerst met de standaard set. Ik wil geen verlengkabels gebruiken als het niet nodig is. Kan misschien storing geven met al die extra verbindingstekkers.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

nog een instructiefilmpje. alleen zie je niet hoe de balast wordt vastgezet.

[youtube]6gdhf0K5Gms[/youtube]
Inspector Gadget

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zie het voorgenoemde filmpje @ 2:09 (e.v.);
(commentator) zip-tie/tie-rap van de kabels.

En de ballast schuiven zij in de tupperware opening (@ 2:12)
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Zetten ze dan alleen de kabels vast? Heb nu de zijkant eraf. Toch maar de rechterkant omdat dit in alle beschrijvingen staat. Mijn gevoel zegt dat je toch die balast ook moet vastzetten.


Sent from my iPhone aan alle forumleden
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Het zit erop en werkt. De R850RT ziet er toch anders uit dan op het filmpje. De aangegeven plaats voor de balast heb ik echt niet. Claxon verwijderd omdat deze toch niet meer was aangesloten wegens vervangen door Wolo Bad Boy en op de plaats oude toeter de balast vastgezet.
Eerst gemonteerd volgens de andere handleiding maar toen kreeg ik de kuip niet meer op zijn plaats.
Laatst gewijzigd door wil51 op 09 jul 2012, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door BertL »

Mooi werk! Ik heb gekozen voor 5000K. Welke versie heb jij genomen ?
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

De 6000 omdat deze de meest verkochte is. Dacht dat dit dan ook wel de beste kleur zou zijn om te kiezen.


Sent from my iPhone aan alle forumleden
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Na aanzetten contact brand de lamp eerst een fractie van een seconde fel dan dimt hij om dan in een paar seconden op de normale sterkte te komen. Dat eerst fel branden was niet zo. Hij doet dit trouwens alleen als het licht een hele tijd heeft uitgestaan. Vraag aan leverancier gesteld maar nog geen antwoord gekregen.
En nog een vraagje over de hoogteverstelling van de lichtbundel. Volgens de handleiding moet je de draaiknop naar links draaien tot de aanslag. Dan staat je licht in de basisafstelling. Maar ik heb geen aanslag. Ik kan de knop blijven ronddraaien zowel links als rechtsom. Je ziet wel dat op een bepaald punt het licht naar boven of beneden gaat. Is dit normaal of is mijn draaiknop stuk?
Dave

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door Dave »

Voor een uitgebreide handleiding (voor afstelling naar beneden navigeren) zie ook deze site. Daarnaast zijn er ook nog wel tips te vinden op dit forum, uit het verleden...

Hou er wel rekening mee dat Xenon een wat meer verstrooid lichtbeeld geeft en de bovenste lijn niet per definitie heel erg strak is!

Zelf heb ik na bovenstaande instelling nog even bij een bevriend garagist na laten kijken of ik het goed had gedaan. Hij was zeer onder de indruk...
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Dave schreef:Voor een uitgebreide handleiding (voor afstelling naar beneden navigeren) zie ook deze site.
Die site kende ik. Hoe ik moet afstellen weet ik wel. Maar het gaat mij om het feit dat de draaiknop op dashboard anders werkt dan in de handleiding staat beschreven.
Dave

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door Dave »

wil51 schreef:Die site kende ik.
Mooi!

Voor de goede orde: ik heb ook geen aanslag voor die knop op mijn RT... Maar die van mij zit dan ook niet op het dashboard :D
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Dave schreef:
wil51 schreef:Die site kende ik.
Mooi!

Voor de goede orde: ik heb ook geen aanslag voor die knop op mijn RT... Maar die van mij zit dan ook niet op het dashboard :D
cockpit volgens de handleiding en ik bedoel deze knop. :D

Afbeelding
Dave

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door Dave »

Zoals ik het zie zou de handleiding best eens kunnen kloppen, maar dan zou in de knop zelf een soort van 'nok' moeten zitten die als aanslag kan dienen. Te voelen als lichte weerstand? Het kan niet zo zijn dat je alleen omhoog of omlaag kunt draaien natuurlijk. Misschien dat in de loop van die tijd het nokje (en daarmee het gevoel) gesleten is?

En het vereist natuurlijk dat de monteur het knopje op de juiste manier terugplaatst als de cockpit er ooit af is geweest...
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Tip voor degene die zich toch zorgen maken over verkorten levensduur xenonlamp omdat deze aan en weer uit gaat tijdens starten. Gelezen op ander forum. Groot licht inschakelen voor het starten, xenon blijft dan uit tijdens starten. Als motor is gestart grootlicht uit en xenon gaat aan.
Bespaart weer monteren van een relais.
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door BertL »

wil51 schreef:Tip voor degene die zich toch zorgen maken over verkorten levensduur xenonlamp omdat deze aan en weer uit gaat tijdens starten. Gelezen op ander forum. Groot licht inschakelen voor het starten, xenon blijft dan uit tijdens starten. Als motor is gestart grootlicht uit en xenon gaat aan.
Bespaart weer monteren van een relais.
Werkt goed bij jou ?
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

BertL schreef:
wil51 schreef:Tip voor degene die zich toch zorgen maken over verkorten levensduur xenonlamp omdat deze aan en weer uit gaat tijdens starten. Gelezen op ander forum. Groot licht inschakelen voor het starten, xenon blijft dan uit tijdens starten. Als motor is gestart grootlicht uit en xenon gaat aan.
Bespaart weer monteren van een relais.
Werkt goed bij jou ?
Natuurlijk eerst getest voordat ik bericht plaatste. ;)
voor de duidelijkheid, eerst grootlicht inschakelen, dan pas contact aanzetten.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Snap er niks van. Vanmorgen werkte de truc niet meer. Of bij testen niet goed gekeken. :oops:
Xenon gaat gewoon meteen aan. Ik had de tip van het goldwing forum. Misschien werken die motoren anders.
Nu mooi weer, weer even stukje rijden op mijn vrije dag en langs de dealer even vragen hoe het zit met de draaaiknop hoogteverstelling licht. Vanmorgen reed ik achter mijn zoon en hij vond mijn xenon niet verblinden. Hij vindt me wel erg opvallen met de xenon en dagrijverlichting van whitelights. En van de week een verkeerscontrole in Velsen. Motoragent zwaaide naar me, maar ik werd niet aangehouden. Dus de whitelightst worden gedoogd hoop ik, want het mag eigenlijk niet branden samen met dimlicht.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Draaiknop is dus stuk. Hij draait over het aanslagpunt heen. Dan hoor je een lichte klik. Maar kan nog wel hoogte licht verstellen. Maar omdat licht goed staat afgesteld, niets aan doen zegt de dealer. Komt wel bij een servicebeurt als ik het toch wil laten maken.
Verder nog even gesproken over starten xenon. Volgend de dealer, die ook verkooppunt pilot xenon is, verkort het inderdaad de levensduur lamp als de motor geen lichtschakelaar heeft en de tijdens starten het licht weer uit en aan gaat.
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door BertL »

Vandaag een lekker knutseldagje. Heb de Xenonverlichting ingebouwd. Ben nu nog op zoek naar een ledlampje voor het stadslicht. heb gewoon bauw licht geprobeerd, maar deze (gewone) lichtjes hebben zon lekkere dikke rand én passen daardoor net niet in de rubber mantel. (Jaja, ik weet dat ik m strak over het kopje moet trekken.....) :oops:
Welke ledlamp moet ik hebben als vervanging voor mijn 1150rt ?
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

BertL schreef:Vandaag een lekker knutseldagje. Heb de Xenonverlichting ingebouwd. Ben nu nog op zoek naar een ledlampje voor het stadslicht. heb gewoon bauw licht geprobeerd, maar deze (gewone) lichtjes hebben zon lekkere dikke rand én passen daardoor net niet in de rubber mantel. (Jaja, ik weet dat ik m strak over het kopje moet trekken.....) :oops:
Welke ledlamp moet ik hebben als vervanging voor mijn 1150rt ?
Ik heb ledlicht bij conrad besteld, kleur wit. 4,99 Zitten wel altijd twee stuks in de verpakking. Passen precies. Besteld met wat andere zaken die ik nodig had. Anders zijn de verzendkosten hoger dan de lampjes.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8521 ... 1&ref=list
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door BertL »

wil51 schreef:
BertL schreef:Vandaag een lekker knutseldagje. Heb de Xenonverlichting ingebouwd. Ben nu nog op zoek naar een ledlampje voor het stadslicht. heb gewoon bauw licht geprobeerd, maar deze (gewone) lichtjes hebben zon lekkere dikke rand én passen daardoor net niet in de rubber mantel. (Jaja, ik weet dat ik m strak over het kopje moet trekken.....) :oops:
Welke ledlamp moet ik hebben als vervanging voor mijn 1150rt ?
Ik heb ledlicht bij conrad besteld, kleur wit. 4,99 Zitten wel altijd twee stuks in de verpakking. Passen precies. Besteld met wat andere zaken die ik nodig had. Anders zijn de verzendkosten hoger dan de lampjes.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8521 ... 1&ref=list

Ha die WIL. Dank voor je reactie. Deze lampjes heb ik op de plank liggen en ik kreeg ze er niet in. Er staat bij mij trouwens W5W op de verpakking. Ik probeer het nog een keertje zo.
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Ben bang dat je de verkeerde fitting hebt. Ik heb deze er zonder probleem ingezet.
Op de achterkant staat alleen in zeer kleine letters dat ze niet op de openbare weg gebruikt mogen worden. Geen idee waarom de kleur wit niet zo mogen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door BertL »

Ha die Wil,

Nogmaals geprobeerd en het lampje deed het weer niet....halve slag gedraaid en er kwam licht ! Mooi van kleur.
Ik overweeg om de mistlampen ook te vervangen voor extra witte halogeenpitten.
Eerst maar eens kijken bij de nachtrit zaterdag wat mijn winst aan licht is.
Grz
Bert
GrTz
BertL
Inspector Gadget

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De reden dat ze niet op de openbare weg gebruikt mogen (for show only, etc) worden is omdat er geen E-keur voor dat lampje is afgegeven.
Bijvoorbeeld omdat het betreffende merk/model faalt bij een E-keur (kleur-constante, betrouwbaarheid, lichtbeeld, etc, etc)

Dergelijke LED-lampjes zijn er wel met E-keur maar dan vaak ook weer duurder.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

dutchmidiman schreef:De reden dat ze niet op de openbare weg gebruikt mogen (for show only, etc) worden is omdat er geen E-keur voor dat lampje is afgegeven.
Bijvoorbeeld omdat het betreffende merk/model faalt bij een E-keur (kleur-constante, betrouwbaarheid, lichtbeeld, etc, etc)

Dergelijke LED-lampjes zijn er wel met E-keur maar dan vaak ook weer duurder.
Voor die prijs kan je ook geen keurmerk verwachten. Maar voor parkeerlicht op de RT vindt ik het niet belangrijk. Je kon led mee bestellen bij de xenon voor 16 euro. Dat vond ik te duur voor een parkeerlicht. Ik dacht dat dit zelfs de prijs was voor 1 lampje.
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door BertL »

Ik zag ze hangen bij de bouwmarkt voor 2,79 (blisterverpakking van 2). Geen E-keur, wel mijn goedkeuring ;)
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

BertL schreef:Ik zag ze hangen bij de bouwmarkt voor 2,79 (blisterverpakking van 2). Geen E-keur, wel mijn goedkeuring ;)
heb ik toch nog teveel betaald. :D :D :D
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Xenon op R850RT 2003

Ongelezen bericht door wil51 »

Als ik contact aanzet gaat de xenon eerst een fractie van seconde fel branden om dat langzaam naar de normale sterkte te gaan. Ik dacht dat dit alleen de xenonlamp was. Gisteren ontdekte ik omdat ik toevallig in de spiegel keek tijdens starten en voor een raam stond met de motor, dat het achterlicht (whitelights led) ook die fractie van seconde fel brandt. Dit lijkt mij toch niet normaal. Wat kan de oorzaak zijn?
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”