Vreemde zaken
- Wildripper
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Locatie: Hoorn
Vreemde zaken
Rij net op de A7 en bij een snelheid van zo'n 160 ineens een licht schok door de motor en geen aandrijving meer.
Zo snel mogelijk de koppeling in en naar de vluchtstook gestuurd. Viel me op dat dashboard helemaal uit was. _002
Motor zoveel mogelijk laten rollen om te zien waar ik toch ff iets veiliger kon staan.
Onderwijl terwijl ik op de vluchtstrook aan het rollen ben, ff proberen een paar versnellingen lager en kijken of hij door de versnelling heen weer zou starten.
Helaas bleek ijdele hoop. Nog steeds rollend, toch wel een voordeel als de gang er goed inzit, zie ik dat mijn sleutel een slag teruggemaakt heeft.
Sleutel weer naar rechts gedraaid, en jawel dashboard licht weer op.
Startknop ingedrukt en wat klinkt dat dan fijn dat ie weer aanslaat.
Gas er weer op en gaan maar weer.
Pfff het was al warm, maar de temperatuur steeg meteen nog een paar graden.
Iemand anders ook al meegemaakt dat je sleutel door de wind/hobbels een slag terug maakt?
Zo snel mogelijk de koppeling in en naar de vluchtstook gestuurd. Viel me op dat dashboard helemaal uit was. _002
Motor zoveel mogelijk laten rollen om te zien waar ik toch ff iets veiliger kon staan.
Onderwijl terwijl ik op de vluchtstrook aan het rollen ben, ff proberen een paar versnellingen lager en kijken of hij door de versnelling heen weer zou starten.
Helaas bleek ijdele hoop. Nog steeds rollend, toch wel een voordeel als de gang er goed inzit, zie ik dat mijn sleutel een slag teruggemaakt heeft.
Sleutel weer naar rechts gedraaid, en jawel dashboard licht weer op.
Startknop ingedrukt en wat klinkt dat dan fijn dat ie weer aanslaat.
Gas er weer op en gaan maar weer.
Pfff het was al warm, maar de temperatuur steeg meteen nog een paar graden.
Iemand anders ook al meegemaakt dat je sleutel door de wind/hobbels een slag terug maakt?
Zümo XT
- JDoubleOP
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
- Locatie: Emlichheim (D)
Re: Vreemde zaken
Nee, zelfs nooit van gehoord.
Re: Vreemde zaken
Ik heb wel bemerkt hoe "soepel" de sleutel-contact heen-en-weer gaat, vandaar dat er bij mij niets aan hangt dan de AB van het alarm en een snel-sluiting voor het nekkoordje.
Waarschijnlijk hangt er bij jou wat meer aan de sleutel, wellicht een sleutelbos? :
Waarschijnlijk hangt er bij jou wat meer aan de sleutel, wellicht een sleutelbos? :
- FredM
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:28
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Rijswijk
Re: Vreemde zaken
Heb ik ook eens meegemaakt, de motorsleutel hing toen aan een sleutelbos. Je schrikt je een hoedje (eigenlijk een grote hoed). Ik heb toen een 'dingetje' gekocht waarmee ik de motorsleutel makkelijk kan losmaken van de rest van de sleutelbos. Hierdoor zit de motorsleutel in het contact en de rest van de sleutelbos in mijn jaszak. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Zie ook: http://www.eenmanierom.nl/sleutels-snel ... autosnaps/
Zie ook: http://www.eenmanierom.nl/sleutels-snel ... autosnaps/
Laatst gewijzigd door FredM op 01 aug 2012, 23:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- Wildripper
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Locatie: Hoorn
Re: Vreemde zaken
Nop ook alleen ab en een labeltje van molenaar.dutchmidiman schreef:Ik heb wel bemerkt hoe "soepel" de sleutel-contact heen-en-weer gaat, vandaar dat er bij mij niets aan hangt dan de AB van het alarm en een snel-sluiting voor het nekkoordje.
Waarschijnlijk hangt er bij jou wat meer aan de sleutel, wellicht een sleutelbos? :
Zümo XT
- BertL
- 2024
- Berichten: 835
- Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
- Locatie: Ommen
Re: Vreemde zaken
Zo heb ik onlangs een keykoord daarvoor gepakt. "Overige" sleutels dmv een sleutelring aan het oog van de musketonhaak.FredM schreef:Heb ik ook eens meegemaakt, de motorsleutel hing toen aan een sleutelbos. Je schrikt je een hoedje (eigenlijk een grote hoed). Ik heb toen een 'dingetje' gekocht waarmee ik de motorsleutel makkelijk kan losmaken van de rest van de sleutelbos. Hierdoor zit de motorsleutel in het contact en de rest van de sleutelbos in mijn jaszak. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Sleutelring met sleutel van de motor + AB alarm + labeltje aan het haakje van de musketonhaak. Bevalt me zo prima.
GrTz
BertL
BertL
- JOS WRSM
- Forumoprichter en -beheerder
- Berichten: 4371
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: momenteel motorloos
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Vreemde zaken
Zelf meegemaakt, nee . . . . maar kan me voorstellen dat je het wel heel erg warm kreeg . . . .
Maar gelukkig geen ernstige dingen . . . .
Maar gelukkig geen ernstige dingen . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Re: Vreemde zaken
Een paar maanden geleden hetzelfde meegemaakt. Rij je 120 km/u op een expressweg (geen snelweg) wanneer ineens alles uitvalt: motor, verlichting, remkracht, ... De motor ontkoppelt en laten uitbollen. Mijn eerste reactie was eentje van zware ontgoocheling. Ik dacht dat er een defect was. Eenmaal kunnen stoppen op de pechstrook het contact op 0 en terug op I gezet en weer gestart. Sindsdien geen problemen meer gehad. Blijkbaar was de sleutel niet helemaal in de juiste positie en door de slag van een bult in het wegdek terugesprongen. Gelukkig dat er geen verkeer net achter me reed.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Vreemde zaken
even offtopic inhaken op sleutelbos aan contactsleutel ....
1998, rij op mijn bijna nieuwe R1100RT weg in België bij het Europamonument op weg naar een week Vogezen, slaat de motor spontaan rechtsaf en wil niet meer rechtuit, ik ram een houten hekje omver dat helaas met betonnen poertjes in de grond vast staat, motor valt om. Dit gebeurd binnen 2 seconden, voordat je met je ogen geknipperd heb lig je op de grond met schade aan de kuip, spiegel , knipperlicht, etc. Wat gebeurd is dat mijn sleutelbos tussen de aanslag van het stuurslot en het stuur is gekomen, het stuur geblokkeerd heeft en er voor zorgde dat deze valpartij ontstond. De geplette cilindersleutel hangt nog steeds als token op mijn gereedschapbord in de garage. Ik reed dus al lang rond met deze sleutelbos zo en dan ineens gebeurd het. Sindsdien heb ik een grote sleutel bos met een musketonhaak waar alleen de contactsleutel en de alarmknop aan zit. De sleutelbos gaat niet in de jaszak maar in de koffer, ik wil geen sleutel pletten met mijn heupbot.
1998, rij op mijn bijna nieuwe R1100RT weg in België bij het Europamonument op weg naar een week Vogezen, slaat de motor spontaan rechtsaf en wil niet meer rechtuit, ik ram een houten hekje omver dat helaas met betonnen poertjes in de grond vast staat, motor valt om. Dit gebeurd binnen 2 seconden, voordat je met je ogen geknipperd heb lig je op de grond met schade aan de kuip, spiegel , knipperlicht, etc. Wat gebeurd is dat mijn sleutelbos tussen de aanslag van het stuurslot en het stuur is gekomen, het stuur geblokkeerd heeft en er voor zorgde dat deze valpartij ontstond. De geplette cilindersleutel hangt nog steeds als token op mijn gereedschapbord in de garage. Ik reed dus al lang rond met deze sleutelbos zo en dan ineens gebeurd het. Sindsdien heb ik een grote sleutel bos met een musketonhaak waar alleen de contactsleutel en de alarmknop aan zit. De sleutelbos gaat niet in de jaszak maar in de koffer, ik wil geen sleutel pletten met mijn heupbot.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Vreemde zaken
om het rondslingeren van de afstandbediening te voorkomen heb ik een stukje klittenband op de AB geplakt en het andere deel op de voorzijde bij het contactslot. Zit er nu ondertussen 4 jaar en gaat nog steeds goed. Tevens zorgt dit ervoor dat de sleutel van mijn hangslot die er ook aan zit niet meer voor krassen op de kroonplaat veroorzaakt.