Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Paul leliveld
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 okt 2008, 17:20
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda ST1100
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht

Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door Paul leliveld »

Extra verlichting voor je BMW R1100RT
Hier is een link voor extra verlichting (verstralers) http://www.autostyle.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Typen nr.AC NS21C .
De prijzen van de verstralers zijn €30,- voor een lampen set
Als je nog vragen heb dan mail mij maar . paul_leliveld@hotmail.com
Bugels moet je wel zelf maken als het niet lukt geen probleem dan moet je mij even mail



Auto merk is universeel,
Het model is ook universeel,
En in de volgede balk zoek naar verstralers . Dan zie je vanzelf het Typen nr ACNS21C

Maar bij http://www.wuderlich.de" onclick="window.open(this.href);return false; kosten de lampen wel €139,-



(Zie treffen in lunteren voor de fotos)[picasa][/picasa][picasa][/picasa]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Paul leliveld op 06 mar 2010, 22:48, 9 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door dhr »

Dag Paul,

als ik de link volg en op allerlei manieren die code intik, vind ik steeds niets.
Ook niet als ik de site doorzoek met Google.
Kun je iets meer informatie geven? Bijv een fotootje?
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
henk40

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door henk40 »

http://www.autostyle.nl/productfind.asp ... rsal=false

wellicht lukt het met deze url.

gr. Henk
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door dhr »

Hartelijk dank Henk.

Blijf ik met één vraag zitten, als iemand ze al gemonteerd heeft zitt, waar heb je de lampjes geplaatst en hoe ziet dat eruit? Foto-tje mischien?

Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Wellicht ten overvloedde maar het voeren van twee verstralers in combinatie met dim- of groot licht is niet toegestaan voor motorfietsen.
Oplossing zou kunnen zijn: de twee verstralers in combinatie met stadslicht . . .

Afbeelding
(deze combinatie mag dus niet)

zie: "verlichting" in dit document van het RDW
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09 ... _0822a.pdf
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Jos WRSM schreef:Wellicht ten overvloedde maar het voeren van twee verstralers in combinatie met dim- of groot licht is niet toegestaan voor motorfietsen.
Oplossing zou kunnen zijn: de twee verstralers in combinatie met stadslicht . . .

Afbeelding
(deze combinatie mag dus niet)

zie: "verlichting" in dit document van het RDW
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09 ... _0822a.pdf

Net zoals Xenon niet :;

Maar we zullen iets moeten voor onze zichtbaarheid :D
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Zichtbaarheid, opvallen? Ja, natuurlijk!!

Maar niet door andere weggebruikers te verblinden s.v.p. Ik kom af en toe wel eens motorrijders tegen die verblindende verlichting voeren, en eerlijk gezegd vind ik dat net zo hinderlijk als koekblikken met groot licht (of verkeerd afgestelde verlichting).

Ik heb een paar weken geleden op een rijvaardigheidstraining de tip gekregen om regelmatig je positie op de rijbaan te variëren. Zeker als je tegenliggers aan ziet komen. Helpt om op te vallen aangezien ons oog eerder bewegende zaken opmerkt dan (relatief) stilstaande voorwerpen.

Zoals de Amerikanen zeggen: "Just my 5 cents"
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door BeemerBert »

PaPinkelman schreef:Zichtbaarheid, opvallen? Ja, natuurlijk!!

Maar niet door andere weggebruikers te verblinden s.v.p. Ik kom af en toe wel eens motorrijders tegen die verblindende verlichting voeren, en eerlijk gezegd vind ik dat net zo hinderlijk als koekblikken met groot licht (of verkeerd afgestelde verlichting).

Ik heb een paar weken geleden op een rijvaardigheidstraining de tip gekregen om regelmatig je positie op de rijbaan te variëren. Zeker als je tegenliggers aan ziet komen. Helpt om op te vallen aangezien ons oog eerder bewegende zaken opmerkt dan (relatief) stilstaande voorwerpen.

Zoals de Amerikanen zeggen: "Just my 5 cents"
Dat verblinden is nu net de reden om Xenon te verbieden in niet daarvoor geschikte koplampen.
Rij trouwens zelf niet met extra verstralers of Xenon.
Op mijn vorige BMW ( r1100rs) had ik 1 verstraler zitten, net onder de koplamp, lichtbundel meter of 5 voor de fiets.
Dus absoluut niet verblindend wel opvallen :D
Afbeelding
Mag wettelijk en mits netjes afgesteld niet verblindend.

Nu heb ik Runninglights om extra op te vallen.
MAG OOK NIET :oops: Maar je stoort er niemand mee en het valt wel op.
http://www.running-lights.com/index.php ... ightsextra

Knipperlichten branden zwak mee, en als je remt knipperen ze feller :D
Ideaal bij tegenliggers, zijstraten etc. Je ziet gewoon dat ze je zien :D

En wat betreft je opmerking over de rijvaardigheidstraining: Helemaal gelijk.
Zichtbaarheid begint met de plek op de weg waar je je bevindt.
Week of 6 geleden ook gedaan samen met mijn dochter, was super.

Groet, Bert
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door dhr »

Het gaat mij ook niet om zo fel mogelijk licht te hebben.
Mijn theorie is dat Xenon daardoor ook vaak averechts werkt (zie andere draadjes op dit forum, en hooguit van nut als je vaak in het donker in de polder rijdt). Los van de iritatie: als een lamp te fel is kun je ook niet meer goed afstand en dus snelheid schatten en ziet een kloekblikker mij niet meer met de juiste informatie naderen. De man in de auto zit ook vaak nog een keer lager dan onze koplamp.

Waar ik steeds naar op zoek ben, en waarschijnlijk zijn running lights de beste oplossing maar dan zonder gebruik van al die kermisachtige looplicht varianten, is een goede driepunts verlichting, niet verblindend, die, zoals onderzoeken hebben aangetoond, helpen bij het goed inschatten van afstand en snelheid.
En daarnaast natuurlijk steeds verplaatsen op de weg, goed localiseren en steeds positie kiezen, laten zien dat je er bent en een fluor vestje dragen
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door BeemerBert »

dhr schreef:Het gaat mij ook niet om zo fel mogelijk licht te hebben.
Mijn theorie is dat Xenon daardoor ook vaak averechts werkt (zie andere draadjes op dit forum, en hooguit van nut als je vaak in het donker in de polder rijdt). Los van de iritatie: als een lamp te fel is kun je ook niet meer goed afstand en dus snelheid schatten en ziet een kloekblikker mij niet meer met de juiste informatie naderen. De man in de auto zit ook vaak nog een keer lager dan onze koplamp.

Waar ik steeds naar op zoek ben, en waarschijnlijk zijn running lights de beste oplossing maar dan zonder gebruik van al die kermisachtige looplicht varianten, is een goede driepunts verlichting, niet verblindend, die, zoals onderzoeken hebben aangetoond, helpen bij het goed inschatten van afstand en snelheid.
En daarnaast natuurlijk steeds verplaatsen op de weg, goed localiseren en positie kiezen, laten zien dat je er bent en een fluor vestje dragen
De kermisachtige looplichtvarianten :D Helemaal gelijk, slaat nergens op.
Maar bij normaal gebruik zie je ze nooit, je moet ze namelijk activeren met een aantal keren de rem gebruiken.

Ik heb constant de driehoeksverlichting ( knippers die meebranden ) en elke keer als je remt ( behalve als je richtingaanwijzer aanstaat ) knipperen ze 15 keer kort en snel, ook aan de voorzijde, zodat je voor tegenliggers of mensen uit een zijstraat behoorlijk opvalt.

Je hoeft er niets voor te doen, want in mogelijk gevaarlijke situaties rem je al, voordat je ook maar aan je claxon denkt.
En voor het geval dat dat nodig is heb ik er een echte opzitten :lol: :lol:

Deze dus: http://www.youtube.com/watch?v=oVKM8jSwBU0 Wel je geluid vol open voor de juiste beleving :roll:

Groet, Bert
Gebruikersavatar
Paul leliveld
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 okt 2008, 17:20
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda ST1100
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door Paul leliveld »

Het zijn toch de zelfde lampen die bij wunderlich staan. (mag dat dan wel is mijn vraag ? )
En je mag niet zo maar aan een auto of motor veranderen dat weet ik ook wel
je moet toch op vallen in het verkeer
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door dhr »

BeemerBert schreef:
Deze dus: http://www.youtube.com/watch?v=oVKM8jSwBU0 Wel je geluid vol open voor de juiste beleving :roll:

Groet, Bert
Ha, Ha, Ha, ja da's een echte moet je je 's ochtends vroeg in de straat niet vergissen
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door BeemerBert »

dhr schreef:
BeemerBert schreef:
Deze dus: http://www.youtube.com/watch?v=oVKM8jSwBU0 Wel je geluid vol open voor de juiste beleving :roll:

Groet, Bert
Ha, Ha, Ha, ja da's een echte moet je e 's ochtends vroeg in de straat niet vergissen
Ik toeter zelden, maar als een sukkel in een koekblik denkt dat hij nog ff voor kan :D of van rijbaan wil wisselen :D
Horen ze me wel :twisted:
Roadrunner

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Zelf zoek ik het in een ten opzichte van het overige verkeer opvallende kleur van de verlichting. Aangezien steeds meer auto's met blauwkleurige verlichting rondtuffen heb ik gekozen voor geel licht. Een tijdje terug bij de Action (buurtsupermarkt) voor een euro of 2 8)_ een set van 2 gele H7's gekocht.

Tom.
blittkit

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door blittkit »

Als iemand nog wat extra's wil plaatsen op z'n motor is hier een schakelaar welke bedient wordt door je uitknop richtingaanwijzer.
Er zijn 2 modellen 1 schakelt door knop 1 sec ingedrukt te houden en 1 door de uitknop snel 2 keer te bedienen.
Voor de prijs hoef je het niet te laten incl verzendkosten € 36,75.

http://www.autoswitch.de/index.php?opti ... &Itemid=28" onclick="window.open(this.href);return false;


Gr Hans
Mike Philippens

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

BeemerBert schreef:Je hoeft er niets voor te doen, want in mogelijk gevaarlijke situaties rem je al, voordat je ook maar aan je claxon denkt.
En voor het geval dat dat nodig is heb ik er een echte opzitten :lol: :lol:
Volgens mij is mijn claxon ook een van dat kaliber. Zal wel iets van de pliesie zijn, want het klinkt behoorlijk hard. Het is maar één toon, maar het doet wel denken aan zo'n toon uit de sirene (de lage toon meen ik). Heel hard iig.

Tsja...je moet toch gewoon op je hoede zijn. Ik ben zelf ook automobilist en je moet bestuurders die in de file van links naar rechts gaan niet altijd meteen kwalijk nemen. Je kunt nu eenmaal onmogelijk de hele tijd als een Brandaris om je heen blijven kijken. Feit blijft dat jij stilstaat of 5kmh gaat en zo'n motor vaak met 40-50kmh er tussendoor komt. Dus als ik kijk en vervolgens even een snoepje uit mijn broekzak pak, kan ik zomaar naar rechts komen en een motorrijder in de problemen brengen. Het maakt in dat geval dus geen bal uit of je een fluor vestje aan hebt, running lights, xenon én een brandende helm op je hoofd hebt. Ik kijk op dat moment gewoon niet en zie dus niets. Iemand die kijkt, en goed kijkt (zoals het geleerd is: 2x voor het afslaan), ziet je gewoon als je normale verlichting voert. Uiteraard valt je meer op als je extra lampjes en kerstboomverlichting om je lijf gewikkeld hebt, maar iemand die nonchalant is, moe, gefrustreerd door 2 uur file is gewoon niet meer helder en alert.
Als motorrijder hoor je daar zelf rekening mee te houden en ervan uit te gaan dat ze je niet zien. En aangezien je de zwakste partij bent, zou ik maar heel goed oppassen. Schelden op de automobilist heeft geen zin meer als je met een dwarsleasie in het ziekenhuis ligt, toch?

Voor mij een reden om de motorfiets niet voor woon-werk te gebruiken. Maar dat is mijn persoonlijke afweging. Niet uit angst, maar de motor is voor mij puur voor de ontspanning. Woon-werk in de file is geen ontspanning en die associatie wil ik niet opbouwen op de motor. Ik ga me dan namelijk anders gedragen en ergeren en dat wil ik niet. Niet op de motor.
r1100rt/r45

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door r1100rt/r45 »

Goedenavond mensen...

Brandnew op het forum. Zojuist voorgesteld en steek nú al m'n neus in zaken. Het vanmiddag toevallig een Hella FF75 verstraler op mijn 1100 gemonteerd.
Kosten: €40,00. Klauwtje kabelschoentjes, zekeringhouder en een meterje of wat draad. Heb de lamp middenonder de 'niertjes' in het kunststoffen huis achter de oliekoeler gehangen. Mooie platte moer gebruikt, zodat alles netjes aansluit. BMW-orginalteile schakelaartje ingebouwd. Ziet er bést profi uit.
't Fraaie is dat je die lamp eigenlijk niet zit zitten, tot 'ie aan staat. Valt dus mooi weg in de kuip.

Fotootje volgt wellicht morgen na het opbouwen van mijn kuip.

Mark.
bertus

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door bertus »

Afbeelding
Ook op deze -1150- zijn er verstralers gemonteerd.
Ik heb er nu een paar keer mee gereden, tussen de file door en op 2 baanswegen, maar ik heb de indruk dat het goed opvalt door het overige verkeer.
Heb ze niet constant branden, alleen als het druk is.

gr Bertus
r1100rt/r45

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door r1100rt/r45 »

Betrus,

Dat ziet er ook behoorlijk mannelijk uit! Mijn ervaring is, dat extra verlichting het beste opvalt als 'ie een pietsje trilt... Knap irritant wellicht, maar zo tussen de file's door dé oplossing tegen plots rijstrook wisselende kooiconstructieberijders...

Als ik m'n kuip weer op z'n plek heb, zal ik een pic van m'n Hella plaatsen.

Mark.
Gebruikersavatar
kapitein_iglo9
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2010, 23:12
Type: R1100RT
Bijz: Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leiderdorp
Locatie: Leiderdorp

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door kapitein_iglo9 »

Ik heb gisteren zelf Xenon setje ingebouwd in mijn R1100RT. Was zeer gemakkelijk, kwestie van goed kijken, lezen, beetje priegelen en geduld.
Kosten? Nog geen 45 Euro bij Slager automaterialen (speciale set voor de motor in de aanbieding). Werkt perfect. Ben wel benieuwd of ik geen tegenliggers verblindt, wat averechts zou werken. Hoe kan ik mijn R1100RT koplamp afstellen? Is dat ueberhaupt mogeljik?

Ik lees graag jullie ervaringen.

Ruud -1100-
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door Baird »

r1100rt/r45 schreef:Goedenavond mensen...
.....................................
Heb de lamp middenonder de 'niertjes' in het kunststoffen huis achter de oliekoeler gehangen.
........................
't Fraaie is dat je die lamp eigenlijk niet zit zitten, tot 'ie aan staat. Valt dus mooi weg in de kuip
.........................

Mark.
Zit hij helemaal achterin of recht onder de oliekoeler?
Denk aan de vrije ruimte die je voorwiel nodig heeft om bij volledige invering ook nog de volledige stuurslag te kunnen maken, wordt best wel krap in het vooronder dan!! Safety First!

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
bertus

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door bertus »

Hierboven een foto van mijn rode -1150- met geplaatste extra verstralers.
Na enkele ritten bleken deze toch te laag te zitten en raakte met ver inveren, door een heel enkele verkeersdrempel die heel soms voorkomt in dit land _002 _003, het spatbord.
Dus iets hoger geplaatst en zitten nu net onder het horizontale plastic.

Gr Bertus.
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door han62 »

Afbeelding

Gezien bij Conrad 29.95€


met vr gr
han
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Kijk van deze (conrad)heb ik er één in m'n kuip
Afbeelding

misschien niet zo duidelijk op de foto maar krijg veel reacties dat hij duidelijk te zien is
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door han62 »

Hoi Henk,
En geeft het ook nog wat extra licht of is het alleen maar een leuk accessoire




Met vr gr
han
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Hallo Han,
het geeft alleen extra licht voor diegenen die je aanzien komen of in hun spiegel of van voren.
op de een of andere manier valt het goed op.
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
Willem Rietveld
Berichten: 182
Lid geworden op: 15 sep 2008, 21:34
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Han,

kun je misschien ook een foto plaatsen hoe het er in het donker uitziet ?
Heb bij conrad gekeken, het ziet er niet verkeerd uit en voor die prijs kan ik me geen buil vallen.

gr. Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Hoi willem
ik wil het wel doen maar moet er eerst 1 maken, dus kan even duren.
ik heb er trouwens 1 over omdat ik de set gekocht had en er maar 1 gebruik.
je mag m wel overnemen als je aan 1 genoeg hebt
weet niet of je er zondag bent bij het treffen?
dan kan ik m meenemen
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
Willem Rietveld
Berichten: 182
Lid geworden op: 15 sep 2008, 21:34
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Han,

Ik wacht die foto wel even af. Bedankt voor het aanbod voor het "overtollige" exemplaar, maar ik ben van plan de hele set te gebruiken.
Dan eentje op mijn 1100RT en de andere gaat dan op de F800ST van mijn zoon.
Misschien is er een andere forummer geinterreseerd in je tweede lamp nu ze dit lezen?
Bij het treffen ben ik er helaas niet bij, als het goed is hebben jullie dan een TOPDAG wat het weer betreft.

gr. Willem
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Hier dan 2 foto's mar ik weet niet of het duidelijk overkomt


Afbeelding

Afbeelding
[groet]
HenkvanR -1200-
Dave

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door Dave »

Gatverpielekes!

Dacht ik redelijk uniek te zijn met mijn wit schijnende knipperbollen, plaats jij deze foto's...

Maar: mooi!!!
willem58

Re: Extra verlichting voor je BMW R1100RT

Ongelezen bericht door willem58 »

Ziet er goed uit, vooral die LED strook; ik vindt flauw brandende knipperbollen soms verwarrend, vooral voor weggebruikers komende uit een zijstraat/weg, of als je even ter attentie kijkt, je ziet dan namelijk alleen even een oranje brandend licht, dit kan dus ook knipperen ipv. constant branden en daar kan de andere weggebruiker in dit geval verkeerd op anticiperen en denken dat jij afslaat waardoor er dus een ongeval kan ontstaan _001 _001 Ik zal meer gaan voor de witte daglicht/rij verlichting (mits toegestaan)
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”