Hoe het kan lopen . . .

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Onlangs kreeg ik onderstaand berichtje van een forumlid, dat ik jullie niet wil onthouden . . . . . Omwille van privacy heb geen forumnaam en naam genoemd. Betrokkene is op zijn verzoek uitgeschreven van het forum.

Beste Jos,

Ik schrijf jou dit bericht, maar weet niet zeker of jij mij kunt helpen.
Vorig jaar ben ik lid geworden van dit forum maar wil dit nu niet meer.

September vorig jaar heb ik heel naar motorongeluk gehad waarbij een automobilist niet gezien had dat ik stil stond te wachten voor het rode stoplicht. En deze vervolgens met bijna 70km achter op mij ingereden was (buiten bebouwde kom weg). Mijm vrouw zat achterop en wij beiden zijn daar zwaar gewond geraakt. Ondanks de blijvende schade een rug en nek gaat het inmiddels wel weer een stuk beter, maar of wij weer motor gaan rijden betwijfel ik. Zolang er nog wekelijks revalidatie is en bijna dagelijks hinder of pijn zal het zeker niet zijn.

Ik zou daarom graag willen uitschrijven van dit forum omdat de herinnering niet fijn is.
Ik neem aan dat je mij standpunt kunt begrijpen.
Ik hoor graag van je hoe ik kan uitschrijven?

Vriendelijke groet,

nn
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edwin1970
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 mei 2012, 21:10
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Heftig verhaal met grote gevolgen, zonder dat je zelf iets had kunnen voorkomen. Hoop dat voormalig forumlid en zijn vrouw volledig zullen herstellen.

Edwin
RhanRT

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door RhanRT »

Jos, ik kan alleen maar zeggen: wens ze sterkte en bovenal beterschap!

met een triest gevoel voor hun beiden voor wat hun overkomen is, van mij een meer dan vriendelijke groet aan hun en dank voor hun deelname aan ons forum voor de afgelopen tijd.

RhanRT
HansH

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door HansH »

Beste Jos,

Van dit verhaal kan ik echt beroerd worden, volgens mij is dit een ongeval waar iedereen bang van is.
Ik ken deze mensen niet maar wil ze via dit forum alle goeds wensen en jullie weten als geen ander hoe je dit doet....

Bedankt,
Hans
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door BertL »

Jos,
Het enige wat je kunt, is respect hebben voor de wijze waarop dit forumlid omgaat met zo'n ingrijpende gebeurtenis.
Vanaf deze plek wens ik beiden erg veel sterkte toe om weer volledig te revalideren. Ik hoop dat het weer opstappen wel zal plaatsvinden, hoewel ik me kan indenken dat dat toch een te grote stap is.
GrTz
BertL
Inspector Gadget

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De koude rillingen lopen over mijn rug;
Juist vandaag ben ik officieel weer "gezond" verklaard na mijn "nachtmerrie" van bijna 2 jaar.
(Hoewel ik voorlopig wel elke 3 maanden terug moet komen voor controle, dus die "verklaring" heeft maar een beperkte "houdbaarheid" :$ )
Waar de gedachte uiteindelijk weer motor te kunnen gaan rijden mij juist al die tijd op de been gehouden en mij hele prettige herinneringen gegeven heeft.
Iets om naar uit te kijken, naar toe te leven. Letterlijk.

Dan is het bericht van het voormalig lid juist vandaag heel erg zuur, ik een hernieuwde start, zij een vroegtijdig einde.
Dat een ander hen bijna te barsten gereden heeft met zulke grote gevolgen. dat is heel verdrietig om te vernemen.

Dat juist zo'n leuke hobby en tijdverdrijf hen geen leuke herinneringen meer geeft is zondermeer begrijpelijk en heel triest voor hen, en verschrikkelijk om te lezen.
Hopelijk zal dat ooit nog eens een overkomelijk obstakel voor hen zijn.

Langs deze weg wens ik hen alle sterkte en beterschap toe met de hoop op een spoedig en volledig herstel.
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Wat vreselijk zeg. Het ene moment zit je rustig te wachten op groen, het volgende moment lig je gillend van de pijn op het asfalt! De rillingen lopen over m'n lijf!

Ik begrijp heel goed dat het forum herinneringen naar boven roepen die te confronterend zijn. Ik hoop van harte dat we tzt betreffende forum-lid weer hier gezond en wel mogen verwelkomen.

Enorm veel sterkte toegewenst!
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Gebruikersavatar
peijsj
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
Type: R1100RT
Locatie: Asten Heusden

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door peijsj »

Beste Jos,
Wat een triest verhaal en wat voor gevolgen de onoplettendheid van een andere verkeersdeeelnemer weer hebben. Mijn eigen sores vallen hierbij in het niet.
Wanneer je nog conntact met hem hebt dan ook uit mijn naam sterkte en beteerschap wensen als je wilt. Ik kan me voorstellen dat je na zo'n verschrikkelijke ervaring stopt met motorrijden.
Groet
Jan
Gebruikersavatar
R1200RT-LE
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jul 2009, 18:44
Type: R1200RT
Bijz: Lifestyle Edition
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe
Locatie: Betuwe

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door R1200RT-LE »

Wauw ... heftig _002
Ik hoop dat het forumlid en zijn vrouw weer goed herstellen, ik kan de reactie goed voorstellen.
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door Wullum »

* lost for words, daarom het stilzwijgen er maar toe doet *
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door Baird »

Shit! en stuur er alsnog maar een bloemetje heen!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door jaybmw »

Gadverdamme ! Een bloemetje of kaart idd is het minste . Heb er een beetje herkenning in qua nek/rug schade na het ongeluk op 04 Feb j.l. Zo triest dat de hobby voor beiden zo ten einde komt....... Ik hoop voor deze mensen het ALLERBESTE !

Als ik over zo'n mededeling ga brainstormen , en dat doe ik nu al , dan beginnen de waterlanders te lopen . Verschrikkelijk .

Materiaal is te vervangen , maar gezondheid soms niet terwijl dit 100% van belang is .

Groet , Jeroen .
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
easy_louis

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door easy_louis »

Dan zijn veel zaken plotseling erg betrekkelijk.
Triest dat je zo afcheid moet nemen van iets wat je hobby was.
Uiteraard sterkte bij het herstel.

Easy Louis
Gebruikersavatar
BMW
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 nov 2012, 21:11
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door BMW »

Een verhaal waar je de rillingen van krijgt , je ziet maar weer hoe kwetsbaar wij zijn als motorrijders.
Ik wens ze heel veel sterkte en beterschap bij hun herstel.

FenneRT
Honda CB500 - Suzuki GT750 - Honda 750KZ - Honda Magna - BMW R1100RT - BMW R1150RT - Honda blackbird 1100 XXX -
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik hoop dat beide volledig zullen herstellen van dit ernstig omgeval. Ik snap hun gevoelens ook wel. Lijkt me vreselijk om zoiets mee te maken omdat je er gewoon helemaal niks aan kan doen. Veel sterkte toegewenst ook.

Ton
Gebruikersavatar
JoJothefirst
2024
2024
Berichten: 465
Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Jos, ik neem aan dat je de betrokkenen nog wel laat weten van ons medeleven, en dan wil ik graag dat je ze ook namens mij veel sterkte toewenst.
Het is misschien gek om te zeggen maar een tijd geleden werd er in mijn kennissenkring gesproken over een motorongeluk met dodelijke afloop, waarop ik nog bij mezelf dacht..... 'ja, hoe zit dat bij ons op het forum', weet je? Je krijgt vermoedelijk geen bericht, maar iemand verschijnt gewoon niet meer op het forum. In dit geval horen we tenminste nog van het ongeval, de slachtoffers leven gelukkig nog. Maar hoe zit het met die leden waar we ineens niets meer van horen......? _001
Het doet je wel even weer met beide benen op de grond staan, het kan ons allemaal overkomen :shock:

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door Jekihero »

Dutchmidiman gefeliciteerd!

Onbekend forum lid, hoop doet leven!
Ik hoop dat volledige genezing voor jullie is weggelegd. Ik betwijfel of ik zelf ooit weer zou opstappen, ik denk van niet.................
Sterkte!

Ronald
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Uiteraard maak ik me hiervoor hard . . . maar hij moet het natuurlijk wel willen. Op mijn mailbericht, waarin ik hem en zijn eega namens ons sterkte wens is tot op heden nog niet gereageerd.
Je weet natuurlijk nooit wat de reden is wanneer leden zich niet meer melden. Mensen die een jaar lang niet hebben ingelogd worden door mij uitgeschreven. Vaak is de reden dat ze geen RT meer hebben de oorzaak. Maar het kan zomaar een andere reden hebben.
Soms valt het me wel op dat "bekenden" niets meer van ze laat horen. Deze krijgen een PB'tje van me met de vraag of alles wel is. Meestal wordt hierop niet meer gereageerd en blijf ik voor altijd in het ongewisse . . . .

JoJothefirst schreef:Jos, ik neem aan dat je de betrokkenen nog wel laat weten van ons medeleven, en dan wil ik graag dat je ze ook namens mij veel sterkte toewenst.
Het is misschien gek om te zeggen maar een tijd geleden werd er in mijn kennissenkring gesproken over een motorongeluk met dodelijke afloop, waarop ik nog bij mezelf dacht..... 'ja, hoe zit dat bij ons op het forum', weet je? Je krijgt vermoedelijk geen bericht, maar iemand verschijnt gewoon niet meer op het forum. In dit geval horen we tenminste nog van het ongeval, de slachtoffers leven gelukkig nog. Maar hoe zit het met die leden waar we ineens niets meer van horen......? _001
Het doet je wel even weer met beide benen op de grond staan, het kan ons allemaal overkomen :shock:

[groet]

JoJo
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
HansH

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door HansH »

Wanneer ik het stukje tekst lees van nn dan geeft dit bij mij een gevoel van een trauma dat nog lang niet verwerkt is en voor hen nog zeer gevoelig ligt.
De tekst "dat de herinnering niet fijn is" is alles zeggend.
Het is in en in triest wat hen is overkomen.

Ik denk dat we hun keuze moeten respecteren en wanneer de tijd daar is zij het RT Forum zullen benaderen.

Groet, Hans.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door EileRT »

Wat een heftig ongeluk...

Ik wens hen alle sterkte bij hun revalidatie en hoop voor beide op een volledig herstel!

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
tengske
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 aug 2009, 21:32
Type: R1200RT
Bijz: Zumo 660, Cardo Q1, BMW helm, etc;
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg
Locatie: Wittem

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door tengske »

dag,

heftig en moeilijk voorstelbaar wat er allemaal op je afkomt na zo;\'n gebeurtenis.
Van het een op het andere moment ligt je leven in puin, wat nauwelijks voorstelbaar is.
Heel veel sterkte, en ik spreek de hoop uit dat jullie je hobby nog eens kunnen oppakken.

tengske _004
[color=#0000BF]r75/6, r 80 rt, r 100 rt, r 1100 rt, r 1150 rt, r 1200 rt (4) [/color]
Gebruikersavatar
white
Berichten: 267
Lid geworden op: 03 jun 2012, 21:08
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door white »

Wat een wending in je prive leven...

Ik wens betrokkenen heel veel sterkte met het herstel en verwerken van deze ervaring!
Gebruikersavatar
Freddy Kreuger
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 mar 2013, 12:25
Type: R1200RT
Bijz: grijs maar niet saai
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hellevoetsluis

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door Freddy Kreuger »

Ik wens deze mensen alle sterkte in hun herstel en hoop dat ze er zonder blijvend letsel uit komen.
Zelf heb ik dit ook meegemaakt en het enige wat ik voelde toen ik daar hulpeloos op de grond lag was pure ontembare woede jegens die achterop komende automobilist. Het is redelijk goedgekomen met mij en mijn gevoel zij me dat ik nooit meer moest gaan motorrijden. Mijn omgeving moedigde mij aan om 'dat rotding' nou eens te verkopen, maar enkele maanden later heb ik toch weer de reis naar mijn motordealer aanvaard en met bekend gevolg.
Als je alleen maar rechtuit gaat ben je er twee keer zo snel, maar is het rijden half zo leuk.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe het kan lopen . . .

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Helaas heeft betrokkene nooit meer contact gezocht. De posting dateert al van april en het draadje wordt gesloten . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”