vooral een kras op m'n ego .....
- Det
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 21:30
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: op dit moment even motorloos; hoop niet te lang 🤤
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hellevoet
vooral een kras op m'n ego .....
heb ik weer .....
Word ik afgelopen zaterdagochtend door de zaak gebeld - probleem met de plant; alles ligt eruit. Of ik als een speer langs wil komen om het probleem te analyseren. Eerst wakker worden en dan maar die dikke brommeRT uit de garage halen. Tot nu toe alles OK, totdat ik achteruit, met de RT aan de hand, een bochtje naar rechts maak en m'n evenwicht verlies. De RT kukelt over d'r rechter zij om, en om het helemaal af te maken glijdt ze ook nog eens van de stoep de straat op. Dus wielen in de lucht en zadel op de straat.
Niemand in de buurt natuurlijk om half acht in de ochtend; dan maar zelf omhoog sleuren. Zonder problemen - ik sta af en toe versteld van m'n eigen kracht.
Rechter spiegel total-loss. Cilinderbeschermer volledig afgescheurd op alle drie de punten. Kleppendeksel en hééééééééééél klein krasje. Topkoffer lichte krassen. Helm hééééééééle kleine plekjes omdat ik over de RT heen kukelde en met de achterkant op de straatklinkers terechtkwam.
Motor had ik gelukkig nog niet gestart, maar wel het contact aan. ABS gaf storing, maar is gelukkig weer vanzelf uitgegaan na een ritje heen en weer naar de zaak.
Nu dus op zoek naar diverse onderdelen zoals hierboven al omschreven. Iemand nog een adresje ?
Word ik afgelopen zaterdagochtend door de zaak gebeld - probleem met de plant; alles ligt eruit. Of ik als een speer langs wil komen om het probleem te analyseren. Eerst wakker worden en dan maar die dikke brommeRT uit de garage halen. Tot nu toe alles OK, totdat ik achteruit, met de RT aan de hand, een bochtje naar rechts maak en m'n evenwicht verlies. De RT kukelt over d'r rechter zij om, en om het helemaal af te maken glijdt ze ook nog eens van de stoep de straat op. Dus wielen in de lucht en zadel op de straat.
Niemand in de buurt natuurlijk om half acht in de ochtend; dan maar zelf omhoog sleuren. Zonder problemen - ik sta af en toe versteld van m'n eigen kracht.
Rechter spiegel total-loss. Cilinderbeschermer volledig afgescheurd op alle drie de punten. Kleppendeksel en hééééééééééél klein krasje. Topkoffer lichte krassen. Helm hééééééééle kleine plekjes omdat ik over de RT heen kukelde en met de achterkant op de straatklinkers terechtkwam.
Motor had ik gelukkig nog niet gestart, maar wel het contact aan. ABS gaf storing, maar is gelukkig weer vanzelf uitgegaan na een ritje heen en weer naar de zaak.
Nu dus op zoek naar diverse onderdelen zoals hierboven al omschreven. Iemand nog een adresje ?
Im tiefen Inneren weiß eigentlich ein jeder daß die BMW die einzig Wahre ist ...
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: vooral een kras op m'n ego .....
Ten eerste mijn medeleven met dit voorval, ik heb het vaker gezegd: voor je met je ogen geknipperd hebt ligt het spul op de grond en sta je er naar te kijken met een blik van: Dit kan niet, dit is niet echt!.
Spiegel: probeer de Knalpot, Hobbyist en Marktplaats om er eentje in de zelfde kleur te vinden, het glas eventueel gewoon bij de dealeRT. De verdere schade zijn littekens die je draagt, sterkte!
Spiegel: probeer de Knalpot, Hobbyist en Marktplaats om er eentje in de zelfde kleur te vinden, het glas eventueel gewoon bij de dealeRT. De verdere schade zijn littekens die je draagt, sterkte!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- JOS WRSM
- Forumoprichter en -beheerder
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: momenteel motorloos
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: vooral een kras op m'n ego .....
"heb ik weer" zeg je. Maar je bent echt niet de enige hoor. We hebben dit allemaal wel eens gehad. Moi aussie en in die 41 jaar wel meerdere keren . . .
Dit zijn nu van die momentjes . Gelukkig geen getuigen maar wel je de fiets zelf overeind moet zetten. Anderzijds ook geen geroddel . . . toch?
Balen van de schade maar je krijgt em wel weer voorelkaar hoor. De zaken die Bert opnoemde zullen je daar zeker bij helpen.
Schade aan de ego gaat ook weer over maar kost wat minder.
sterkte . . .
Dit zijn nu van die momentjes . Gelukkig geen getuigen maar wel je de fiets zelf overeind moet zetten. Anderzijds ook geen geroddel . . . toch?
Balen van de schade maar je krijgt em wel weer voorelkaar hoor. De zaken die Bert opnoemde zullen je daar zeker bij helpen.
Schade aan de ego gaat ook weer over maar kost wat minder.
sterkte . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Re: vooral een kras op m'n ego .....
Kan bevestigen dat je inderdaad zeker niet de enige bent!
Ooit, in den beginne een 1100RT gekocht en een splinternieuw ander-merk peperduur zadel (wat achteraf de grootste miskoop van de eeuw bleek te zijn _002 ).
Opstappen, wegrijden, bij een verkeersheuvel een voorrang situatie, dus stoppen, linker voet uitzetten, maar helaas het zadel was zoveel breder, voetje kon de grond niet meer raken/halen, motor en ik gingen op hun kant.
Ander moment, zelfde motor, moest keren en dus heel kort & langzaam bochtje draaien naar links. Halverwege dat korte bochtje valt de geleide-pin uit mijn achterste remklauw, achterwiel blokkeert, ik val dus weer om.
Wennen zal het nooit, het is niet voor niets een balansvoertuig. Het is balen en schrikken tegelijk.
Leer er van en het zal je niet snel wederom overkomen.
Sterkte met de verwerking en welkom bij de club!
Ooit, in den beginne een 1100RT gekocht en een splinternieuw ander-merk peperduur zadel (wat achteraf de grootste miskoop van de eeuw bleek te zijn _002 ).
Opstappen, wegrijden, bij een verkeersheuvel een voorrang situatie, dus stoppen, linker voet uitzetten, maar helaas het zadel was zoveel breder, voetje kon de grond niet meer raken/halen, motor en ik gingen op hun kant.
Ander moment, zelfde motor, moest keren en dus heel kort & langzaam bochtje draaien naar links. Halverwege dat korte bochtje valt de geleide-pin uit mijn achterste remklauw, achterwiel blokkeert, ik val dus weer om.
Wennen zal het nooit, het is niet voor niets een balansvoertuig. Het is balen en schrikken tegelijk.
Leer er van en het zal je niet snel wederom overkomen.
Sterkte met de verwerking en welkom bij de club!
- PaPinkelman
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: vooral een kras op m'n ego .....
Ook ik herken het gevoel , maar dat is een schrale troost, wellicht.
Niettemin, sterkte met verwerken van de kras op het ego, en gelukkig is het alleen maar materiële schade... Is te repareren (ik rij nog steeds met de krassen van inmiddels meer dan een jaar geleden rond, moet ik toch eens aan wat -laten- doen!).
Niettemin, sterkte met verwerken van de kras op het ego, en gelukkig is het alleen maar materiële schade... Is te repareren (ik rij nog steeds met de krassen van inmiddels meer dan een jaar geleden rond, moet ik toch eens aan wat -laten- doen!).
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: vooral een kras op m'n ego .....
Tot nu toe 1 x gevallen. In de functie van verkeersregelaar rij ik stoep af en op dat moment slaat motor af als achterwiel nog op de stoep staat. En dan is mijn been ook te kort. Collega die voor mij reed hoort en ziet niks en rijd door. Reageert ook niet op de portofoon. En dat om 5:30 in de ochtend. Eerste auto die langs kwam aangehouden en gevraagd om hulp motor weer rechtop te zetten. Schade alleen kras op spiegel en zijkoffer van de K75RT.
Dat vrijwillige verkeersregelen in Motor Begeleidings Team doe ik al 10 jaar niet meer. Ik had genoeg van agressieve mensen die je uitschelden en je aanwijzingen gewoon negeren.
Dat vrijwillige verkeersregelen in Motor Begeleidings Team doe ik al 10 jaar niet meer. Ik had genoeg van agressieve mensen die je uitschelden en je aanwijzingen gewoon negeren.
- blackers
- Berichten: 735
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Re: vooral een kras op m'n ego .....
Hoe herkenbaar! Ook een keer lullig onderuit gegaan omdat ik mijn voet niet goed kon neerzetten en ik mijn evenwicht verloor. En inderdaad was ik ook verbaasd dat ik eigenhandig de motor weer overeind kon zetten. Daarvoor heeft ons lichaam voor stresserende situaties het hormoon met de naam Adrenaline uitgevonden. Geweldig spul, alleen na een uur nog steeds een hartslag van boven de 100.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Re: vooral een kras op m'n ego .....
Ook ik vorige week donderdag tijdens de ANWB cursus tijdens de omkeer oefening ten overstaan van 17 medecursisten en twee instrukteurs
Het integrale remsysteem deed me de das om.
Linkerspiegel lag er af en had gelukkig alleen wat krassen op de lak.
De volgende dag even een boodschap doen. BrommeRT op zijn zijpootje weg gezet. Bij terugkomst leun ik er per ongeluk tegenaan en "krak" daar ging-ie.
Nu wel een rechterspiegel total loss en flink schade aan (nieuw) kleppendekesel.
GNDJ wat baalde ik.
Moest toch naar de dealer terug voor wat garantiedingetjes, kan nu meteen 175 euro af tikken voor nieuwe spiegel en spuitbus Biarritz Blau.
Want spiegelhuis wordt alleen nog maar in de grondlak geleverd.
En ja...... Ik weet dat het misschien goedkoper kan, maar nu ben ik toch in Alphen a/d Rijn en scheelt me een hoop gesjacher en tijd.
In jaren niet zo'n pech gehad.........
Het integrale remsysteem deed me de das om.
Linkerspiegel lag er af en had gelukkig alleen wat krassen op de lak.
De volgende dag even een boodschap doen. BrommeRT op zijn zijpootje weg gezet. Bij terugkomst leun ik er per ongeluk tegenaan en "krak" daar ging-ie.
Nu wel een rechterspiegel total loss en flink schade aan (nieuw) kleppendekesel.
GNDJ wat baalde ik.
Moest toch naar de dealer terug voor wat garantiedingetjes, kan nu meteen 175 euro af tikken voor nieuwe spiegel en spuitbus Biarritz Blau.
Want spiegelhuis wordt alleen nog maar in de grondlak geleverd.
En ja...... Ik weet dat het misschien goedkoper kan, maar nu ben ik toch in Alphen a/d Rijn en scheelt me een hoop gesjacher en tijd.
In jaren niet zo'n pech gehad.........
- JOS WRSM
- Forumoprichter en -beheerder
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: momenteel motorloos
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: vooral een kras op m'n ego .....
Nou Det, je leest het wel . . . je bent niet de enige. Niet dat je er mee geholpen bent . . . Maar toch . . .
Det schreef:heb ik weer .....
Word ik afgelopen zaterdagochtend door de zaak gebeld - probleem met de plant; alles ligt eruit. Of ik als een speer langs wil komen om het probleem te analyseren. Eerst wakker worden en dan maar die dikke brommeRT uit de garage halen. Tot nu toe alles OK, totdat ik achteruit, met de RT aan de hand, een bochtje naar rechts maak en m'n evenwicht verlies. De RT kukelt over d'r rechter zij om, en om het helemaal af te maken glijdt ze ook nog eens van de stoep de straat op. Dus wielen in de lucht en zadel op de straat.
Niemand in de buurt natuurlijk om half acht in de ochtend; dan maar zelf omhoog sleuren. Zonder problemen - ik sta af en toe versteld van m'n eigen kracht.
Rechter spiegel total-loss. Cilinderbeschermer volledig afgescheurd op alle drie de punten. Kleppendeksel en hééééééééééél klein krasje. Topkoffer lichte krassen. Helm hééééééééle kleine plekjes omdat ik over de RT heen kukelde en met de achterkant op de straatklinkers terechtkwam.
Motor had ik gelukkig nog niet gestart, maar wel het contact aan. ABS gaf storing, maar is gelukkig weer vanzelf uitgegaan na een ritje heen en weer naar de zaak.
Nu dus op zoek naar diverse onderdelen zoals hierboven al omschreven. Iemand nog een adresje ?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Dennisky
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 06 jan 2013, 15:34
- Type: R1100RT
- Bijz: Hij is van mij ;-)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: West-friesland
- Locatie: Middlewood, West Friesland
Re: vooral een kras op m'n ego .....
Ik was stom genoeg om weg te rijden met het schijfremslot erop. _002
Motor bovenop en er zelf niet onderuit kunnen komen.
Later dat gewoon nog 's gedaan. _003
Nu maar zo'n kabeltje gekocht.
Motor bovenop en er zelf niet onderuit kunnen komen.
Later dat gewoon nog 's gedaan. _003
Nu maar zo'n kabeltje gekocht.
Je eigen weg vind je niet in een routeplanner.....
- Det
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 21:30
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: op dit moment even motorloos; hoop niet te lang 🤤
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hellevoet
Re: vooral een kras op m'n ego .....
Dank voor jullie medeleven mannen.
Heb inmiddels bijna de benodigde onderdelen (spiegelglas, cilinderbeschermer, stuurgewicht en bougiebeschermkap) bij elkaar; alles bij De Knalpot vandaan. Vandaag alles vervangen wat vervangen moest worden. Nog wel even wachten op een nieuw knipperlichtglas vanuit Duitsland (WhiteLights).
Tijdens de zomervakantie de spiegel naar de spuiteRT brengen en weer netjes laten maken. Denk dat ik ook maar gelijk het bovendeksel van de topkoffer laat spuiten.
Totale schadepost ....... een kleine € 160,- (di's zonder het bovendeksel)
Heb inmiddels bijna de benodigde onderdelen (spiegelglas, cilinderbeschermer, stuurgewicht en bougiebeschermkap) bij elkaar; alles bij De Knalpot vandaan. Vandaag alles vervangen wat vervangen moest worden. Nog wel even wachten op een nieuw knipperlichtglas vanuit Duitsland (WhiteLights).
Tijdens de zomervakantie de spiegel naar de spuiteRT brengen en weer netjes laten maken. Denk dat ik ook maar gelijk het bovendeksel van de topkoffer laat spuiten.
Totale schadepost ....... een kleine € 160,- (di's zonder het bovendeksel)
Im tiefen Inneren weiß eigentlich ein jeder daß die BMW die einzig Wahre ist ...
- blackers
- Berichten: 735
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Re: vooral een kras op m'n ego .....
Haastige spoed is zelden goed. Oh, Gij Grote Domoor! I.p.v. de reguliere iets langere weg te nemen, moest de Grote Domoor vanochtend zonodig wel 2 minuten tijd besparen, door een stukje te smokkelen . Dat stukje was 25 meter lang fietspad met aan het eind 3 grote betonnenblokken om de auto's tegen te houden. Met rust, moed, beleid en trouw eenvoudig te nemen hindernis met de motor. Maar het moest natuurlijk gehaast. "Prachtige" beschadiging op de linkerkoffer. Alleen lakschade, gelukkig. En dat alleen om op tijd te zijn voor een totaal overbodige vergadering. Da's dubbelop; vergaderingen zijn per definitie overbodig!! _003
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: vooral een kras op m'n ego .....
In het forumwinkeltje nog een leuke reminder voor aan dat kabeltje.Dennisky schreef:Ik was stom genoeg om weg te rijden met het schijfremslot erop. _002
Motor bovenop en er zelf niet onderuit kunnen komen.
Later dat gewoon nog 's gedaan. _003
Nu maar zo'n kabeltje gekocht.
viewtopic.php?f=49&t=6813
- Dennisky
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 06 jan 2013, 15:34
- Type: R1100RT
- Bijz: Hij is van mij ;-)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: West-friesland
- Locatie: Middlewood, West Friesland
Re: vooral een kras op m'n ego .....
Daar werd ik door Jos ook al op gewezen. Heb nu een 'remove before flight' labeltje er aan hangen maar
die wordt bij een volgende gelegenheid vervangen door een RT labeltje.
die wordt bij een volgende gelegenheid vervangen door een RT labeltje.
Je eigen weg vind je niet in een routeplanner.....
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: vooral een kras op m'n ego .....
Heb ik ook al 2 keer gehad. Schijfremslot vergeten.
Heb nu de oplossing. Een Abus Detecto RS1 gekocht.
Zodra ik nu de motor maar aanraak zonder het slot te hebben verwijderd weet de hele buurt dit.
Plus als een onverlaat er nu tegenaan rijdt weet de hele buurt het ook.
Heb nu de oplossing. Een Abus Detecto RS1 gekocht.
Zodra ik nu de motor maar aanraak zonder het slot te hebben verwijderd weet de hele buurt dit.
Plus als een onverlaat er nu tegenaan rijdt weet de hele buurt het ook.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: vooral een kras op m'n ego .....
Voor mijn huige verzekering moet ik zelfs buiten de motor altijd ergens aan vastleggen dus ik gebruik mijn kettingslot altijd/meestal en leg hem vast aan een paal of rek. En dat slot van mij is zo opvallend dat je wel een echte l.. bent als je dat vergeet.
- Goose
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 08 jul 2011, 23:33
- Type: R1200RT
- Bijz: Champagnekleur two tone
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hoogerheide
- Locatie: Hoogerheide
Re: vooral een kras op m'n ego .....
Die heb ik ook! Maar dan voor mijn contact/koffer-sleutel...Dennisky schreef:Daar werd ik door Jos ook al op gewezen. Heb nu een 'remove before flight' labeltje er aan hangen maar
die wordt bij een volgende gelegenheid vervangen door een RT labeltje.
@Det
Begrijp t volkomen: rij ik met m'n maat door Luxemburg op een zaterdagmiddag. We zien een leuk cafétje waar we willen stoppen. Ik zie een mooie parkeerplek maar wil de dame even 180 graden draaien zodat ik direct kan wegrijden. Ik maak de bocht (te krap en te langzaam) en verlies van de massa van mijn voertuig.... Lag ze weer op haar rechter zijde! Ik hoor me nog roepen naar m'n maat "Eehh, Ron, ken je ff hellepe, ze wil nie meer!" Gelukkig weinig tot geen schade, behalve m'n trots dan....
Met MMG (Militaire Motor Groet),
Goose
Goose