Beantwoord: Topsellerie zadel voor RT 1100

Alles over het zitcomfort (zadels rugsteunen)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
malxcba2m
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2013, 21:37
Type: R1100RT
Land: Belgïe
Woonplaats of omgeving: Waasland

Beantwoord: Topsellerie zadel voor RT 1100

Ongelezen bericht door malxcba2m »

Hallo, ik overweeg om een ander zadel op mijn motorfiets te zetten. Ik heb weinig last van zadelpijn bij lange ritten ( +500km), maar wordt altijd naar voor geschoven in mijn zadel, waardoor mijn benen wat moeilijk gaan doen. Heb zo links en rechts eens rondgekeken en kwam uit bij topsellerie. Ik zou voor de gelzadel gaan. Iemand ervaring hiermee. Laat maar weten.
Dank bij voorbaat.
Greets, Andy -1100-
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 jun 2013, 03:55
Type: R1150RT
Bijz: 2002 - 64dkm - Zumo660 - LED DRL - VStream Tall
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Twente
Locatie: Hengelo

Re: Topsellerie zadel voor RT 1100

Ongelezen bericht door Hamster »

Als het alleen om het naar voren schuiven op het zadel gaat, dan is er (iig bij de R1150RT) nog een andere mogelijkheid. Hier las ik ergens wat over op een forum. Weet zo niet meer of het op dit forum was of elders. Enfin,... namelijk het verhogen van de verstelbare steunen aan de voorzijde onder het zadel. Kost (vrijwel) niks en is het wellicht waard om te proberen alvorens een ander zadel aan te schaffen.
BMW R1150RT (2002) - Schuberth C3 - Zumo 660 - Scala Rider Q2 PRO - 60dkm - LED DRL - VStream Tall - Maxi Sound Twin - PC680
Inspector Gadget

Re: Topsellerie zadel voor RT 1100

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad, de zogenoemde seatjacks, plastic/teflon/metalen plaatjes die je onder de zadelverstelmechanisme plaatst zodat het zadel iets rechter komt te staan.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Topsellerie zadel voor RT 1100

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Beste oplossing is Tijger Leathers. Die maken dat je zadel voor een redelijke prijs wel wel goed zit. Ik heb de vorm van mijn zadel laten aanpassen en op de plaats waar ik zit een beter schuim plus een stroevere zadelbekleding. Ik heb ook de seatjacks maar dat deed wel iets maar de vorm van het zadel is gewoon niet goed standaard en het zadel is veel te glad.
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Topsellerie zadel voor RT 1100

Ongelezen bericht door jaybmw »

Dit beaam ik . Heb nu een Touratechbankje maar dit is nog niet naar behoren vind ik ondanks de prijs ... Oia .

Ik overweeg deze winter ook om een bezoek te brengen aan Tiger leathers en dan het zadel aan te laten passen .Dit wat ik nu heb is harder dan origineel maar na ruim 1 uur ga ik vooral op binnenwegen al eens verzitten ivm klachten wat zitvlak en rug betreft . Zeker na de crash afgelopen winter voel ik het nog beter . Een soort ruggesteuntje zou ideaal zijn lijkt me , maar een goldwing chesterfield sofa vind ik weer te ver gaan ..... :lol: .

Twijfel ook aan voetsteunverlagers ivm hoek van knie , ik ben bijna 1,9 meter. Maar deze rijdt ik aan de grond denk ik omdat ik best pittig door de bochten ga ...

Moeilijk hoor de juiste positie te vinden en dan km's vreten .
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
malxcba2m
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2013, 21:37
Type: R1100RT
Land: Belgïe
Woonplaats of omgeving: Waasland

Re: Topsellerie zadel voor RT 1100

Ongelezen bericht door malxcba2m »

Bedankt voor jullie reactie al, heb eens een offerte gevraagd bij tijger leathers. Hou jullie op de hoogte, is blijkbaar een gekend probleem bij deze rt.

Thanks guys

Andy
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Topsellerie zadel voor RT 1100

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het zadel is helaas frut bij de meeste BMW's. Zelfs met de nieuwe 6 cyilnder komen ze al bij Tijger leathers om het zadel te laten aanpassen. Bij de F650 was het ook standaard gewoon slecht.
Bas

Re: Topsellerie zadel voor RT 1100

Ongelezen bericht door Bas »

Een bezoekje aan Tiger Leathers, moet dat persé op de motor? of kun je ook het zadel meenemen in de auto en daar afleveren?
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Topsellerie zadel voor RT 1100

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Bas schreef:Een bezoekje aan Tiger Leathers, moet dat persé op de motor? of kun je ook het zadel meenemen in de auto en daar afleveren?
Is wel het beste. Afspraak maken, langsgaan en wachten totdat ze klaar zijn. Voordat ze het dekje terugplaatsen maak je eerst een proefrit om te kijken of het zadel naar wens is. Mocht je zadelverwarming hebben plaatsen ze deze pas terug zodra de proefrit (proefzit) goed was.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Bas

Re: Topsellerie zadel voor RT 1100

Ongelezen bericht door Bas »

Ok, helder. Hoe lang duurt zo ' n sessie?
Gebruikersavatar
RobNIJ
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:18
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Locatie: Nijmegen/NL

Re: Topsellerie zadel voor RT 1100

Ongelezen bericht door RobNIJ »

Ik heb het zadel voor mijn R1150RT in Wijchen laten verhogen en van verwarming laten voorzien. nieuw leer er op, ook op het duozadel en was bij elkaar € 340,- kwijt. Ik heb eerst met de proefverhoging testgereden en pas daarna definitief van nieuwe (glijvast) bekleding laten voorzien.
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Topsellerie zadel voor RT 1100

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bij Tijger Leathers hebben ze bij mij eerst het schuim aangepast en na een week de anti slip bekleding erop gezet met een mooie rode bies erbij op mijn verzoek. Je kan er dan op wachten en het resultaat is super..
Gebruikersavatar
abhteh
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 feb 2011, 13:53
Type: R1200RT
Land: holland
Woonplaats of omgeving: heemskerk

Re: Topsellerie zadel voor RT 1100

Ongelezen bericht door abhteh »

Ook ik ben bij Tijger leathers geweest, vulling van zowel bestuurder als passagier vervangen door een steviger vulling.
Daarna 3 weken proef gereden (met het oude dek).
Vervolgens hebben ze, na nog een kleine aanpassing, de boel opnieuw bekleed zoals ik dat wilde.
Mede door antieslip bekleding aan de bovenzijde en een kleine opstaande rand geen geschuif meer tijdens remmen en optrekken.
Ik moet zeggen het lijkt in eerste instantie een "rommelkont" bedrijfje maar het zijn echt vakmensen.
Nu diverse lange ritten gemaak en we zijn zeer tevreden.

groet Ab
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Topsellerie zadel voor RT 1100

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het ziet er inderdaad rommelig uit maar waar gewerkt worden vallen spaanders. Ze kennen hun vak en dat merk je al gauw als je ze even bezig ziet. Het zadel ziet er goed uit.
Gesloten

Terug naar “Over: Zitcomfort”