2010 ruit op een 2009 model

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Erteetje

2010 ruit op een 2009 model

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo BeemeRT's.

Gewoon omdat ik de ruit mooier vind. wil ik de ruit van het 2010 / 2011 model zetten op mijn R 1200 RT van 2009. Ik kan de ruit nieuw goedkoop op de kop tikken maar wil even zeker weten of dit past. Kan iemand mij dit met zekerheid zeggen?

Thx
Luc
Gebruikersavatar
FredBurgmans
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 sep 2010, 23:45
Type: R1200RT/LC
Bijz: Carbon schwarz metallic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hardenberg

Re: 2010 ruit op een 2009 model

Ongelezen bericht door FredBurgmans »

Yep, dat past.

Verstuurd van mijn GT-I9300 aan alle forumleden
--------------
Gr. Fred

Afbeelding
Van genieten word je oud.
Zo niet, heb je toch genoten.
Erteetje

Re: 2010 ruit op een 2009 model

Ongelezen bericht door Erteetje »

FredBurgmans schreef:Yep, dat past.

Verstuurd van mijn GT-I9300 aan alle forumleden
Thx Fred.
Inspector Gadget

Re: 2010 ruit op een 2009 model

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, dat past.

Ter info: het maakt het geen verschil voor wat betreft comfort, de verschillen in afmetingen zijn minimaal tussen de 2010 1200RT windscherm versus de voorgaande model;
2010vs2009.jpg
De enige reden dat bij 2010 modeljaar niet alle ruiten passen is de bekende ruitversteviger, wat wij in de volksmond de NedPlex ruitversteviger noemen;
nedplex4.jpg
Bij sommige wat vlakkere ruiten (Cee Bailyes, Wunderlich om er maar een paar te noemen) raakt de ruit die "NedPlex" ruitversteviger;
nieuw.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Erteetje

Re: 2010 ruit op een 2009 model

Ongelezen bericht door Erteetje »

dutchmidiman schreef:Ja, dat past.

Ter info: het maakt het geen verschil voor wat betreft comfort, de verschillen in afmetingen zijn minimaal tussen de 2010 1200RT windscherm versus de voorgaande model;
2010vs2009.jpg
De enige reden dat bij 2010 modeljaar niet alle ruiten passen is de bekende ruitversteviger, wat wij in de volksmond de NedPlex ruitversteviger noemen;
nedplex4.jpg
Bij sommige wat vlakkere ruiten (Cee Bailyes, Wunderlich om er maar een paar te noemen) raakt de ruit die "NedPlex" ruitversteviger;
nieuw.jpg
Uitgaande van een bericht op motorklik bij het testen van de 2010 RT, waarbij gezegd wordt dat het scherm goede windbescherming bied, dacht ik dus een goede slag te slaan met dit scherm. Helaas niet dus. Gezien je kritische kijk vertrouw ik volledig op je oordeel en zie dus af van de koop. Denk dat ik mijn centen aan Hyperpro veertjes ga uitgeven _004

Dank je wederom voor je input Rob!

Luc
Inspector Gadget

Re: 2010 ruit op een 2009 model

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Graag gedaan. Denk ik. ;)
(ondertussen wegduikende voor de verwensingen van de verkoper)

Ja, bij modeljaar 2010 R1200RT is het comfort aangaande de windbescherming wederom verbeterd. Maar dat is gedaan door de diverse aanpassingen van de gehele neus/voorkant. De 2010 windscherm helpt in die situatie daar (ook) aan mee, dat zal ik niet betwisten.

Maar de verschillen tussen de 2010 windscherm en voorgaande model zijn echt minimaal.
In mijn optiek te weinig om echt invloed te hebben op het comfort van een pre-2010 model.
Maar dat is mijn mening en mijn conclusie.

Zo ervaar ik vooralsnog het comfort van de ZTechnik VStream op de 1200RT nog altijd echt "anders" versus de ZTechnik VStream op de 11xxRT. Op de 11xxRT vond ik het echt een stuk geweldig topcomfort. Waarschijnlijk omdat je ook meer in de motor zit in plaats van erop, zoals bij de 1200RT.
Maar dit is geen voortgang van mijn vroegere ruitdraadje.

Als je een standaard windscherm met dito (lees: hetzelfde) comfort als voorheen wenst en je oude standaard windscherm is beschadigt of zo, volstaat ook modeljaar 2010 als vervanger. Daarin zit vrijwel geen verschil.
En die kan je soms scoren voor 50 tot 90 pleuri op MP, bijvoorbeeld.

Wil je meer comfort dan loont het om naar andere merk schermen te kijken zoals NedPlex, Cee Baileys, ZTechnik VStream, Wunderlich en zo voort.
Ik ben ook nog steeds "zoekende" naar het juiste comfort zoals ik ooit had op de 1100RT met de ZTechnik VStream.
Maar misschien is dat een utopie, begin ik mij te verwonderen.
Wat in mijn specifieke geval ook niet helpt zijn de stuurspiegels, dan zit je soms behoorlijk in de knoop bij sommige niet-OEM windschermen. :$
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”