geluk bij een ongeluk

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Coastrider

geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Coastrider »

Je hoort wel eens van deze uitspraak, vandaag was dat bij mij van toepassing..

Vanochtend vroeg stap ik op de -1100- om een bak koffie te gaan drinken bij een koffiehuis. Op de provinciale weg waar ik rij zijn werkzaamheden aan een brug en het verkeer wordt door middel van een lus naar een noodbrug omgeleid. Deze lus is aanzienlijk smaller en de voor mij rijdende vrachtwagenchauffeur komt er in de bocht achter, dat hij deze te krap heeft genomen. Ik sta achter de vrachtwagen en zie dat de chauffeur zijn voertuig in zijn achteruit zet. Om hem ruimte te geven huppel ik met motor en al zover als mogelijk naar achteren om de man genoeg ruimte te geven. Omdat ik zie dat de chauffeur wel erg veel ruimte neemt en ik wel in het zicht van zijn spiegel sta, maar er niet van overtuigd ben dat hij mij gezien heeft, besluit ik eieren voor mijn geld te kiezen en het treintje met wachtenden te verlaten. De chauffeur is hier nog wel even zoet met steken en het voordeel van de motor is zijn wendbaarheid. Ik keer dan ook om en ga via de andere rijbaan weer terug naar waar ik vandaan kwam, op weg naar een alternatieve route. Eenmaal weer op gang besluit een andere automobilist net als ik, dat hij gaat keren om een alternatieve route te pakken. Hierbij ziet hij helaas één klein detail over het hoofd.. Mijn -1100- met mij erop! In een flits van een seconde zie je de auto voor je opdoemen, je kunt geen kant meer op en voor je het weet hoor je een hoop gekraak en een luide knal. Je klapt frontaal in de zijkant van de auto die besloot om te keren. De motor richt zijn achterkant op en werkt als een soort katapult, waarbij ik over de auto heen wordt gesmeten.

Eenmaal op de grond stond ik eigenlijk vrijwel direct op en had nergens last van. De bestuurder van de auto en omstanders komen naar je toe, vragen naar je toestand en er worden hulpdiensten gebeld. Alles gaat als een waas voorbij. Terwijl ik zit te wachten op de vangrail zie ik nog een motorrijder aan komen rijden, een bekend geluid.. Ook een RT.. Het is mijn vader die dezelfde bestemming had als mij en hij krijgt de schrik van zijn leven. "Jemig knul, heb je niks?.. Ik ben blij dat je zo voor me staat als ik die motor zo zie..". Ja ik heb inderdaad niets ernstigs, zelfs mijn handschoenen, helm en motorjas zijn vrijwel onbeschadigd. Beetje beurs, pijnlijke handen en knieën en na een controle van de ambulancebroeders en het optakelen van mijn geliefde motorfiets door de berginsdienst ga ik naar huis, eerst koffie.. Dan kom je langzaam tot het besef, als je de foto's die gemaakt zijn onder ogen krijgt, dat je wel erg veel mazzel hebt gehad..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Coastrider op 08 okt 2013, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door wil51 »

Dat ziet er heftig uit. Je hebt wel heel veel geluk gehad dat je zelf niets hebt.
Inspector Gadget

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Oia dat is schrikken.
Ik zie dat het mijn ex-motor is (herkenbaar uit duizenden) en die is inderdaad gemaakt onder een beschermde/gelukkige gesternte, volgens mij.

Ben blij te lezen dat jij er zo goed van afgekomen bent, dat moet toch een behoorlijke klap geweest zijn.
Coastrider

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Coastrider »

Hoi Rob,

Ja inderdaad jouw ex- -1100- .. Altijd erg zuinig op geweest en veel plezier aan gehad, maar dat is nu even over helaas.. Wat dat betreft baal ik als een stekker, want het was echt een fijne machine.

Die klap was inderdaad vrij behoorlijk, ik lag sneller aan de andere kant van de auto dan ik dacht.
Inspector Gadget

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hallo Patrick,

Ik had inderdaad vernomen van Kenny dat je de echte kilometers maakte, dat deed mij deugt, want ik maakte die zeker niet!

Zo te zien aan de foto's is de schade behoorlijk, maar is het echt einde-oefening, denk je?
Dat zou heel erg zonde want ik had begrepen hoe tevreden je er verder over was.

Ik hoop dat het allemaal goed komt voor je, is je van harte gegund.
Hopelijk is het spoedig en naar jou tevredenheid afgehandeld qua verzekeringen e.d. en dat je spoedig weer kan gaan genieten.

Ben in ieder geval blij dat jij er verder goed van afgekomen bent, dat is natuurlijk het aller belangrijkste!

Zonde & heel erg sneu van de motor, mijn en jou 1e RT, de grondslag van onze gezamenlijke liefde, maar dat kan hersteld en/of vervangen worden, uiteindelijk.

Een mensenleven is onbetaalbaar, vindt ik zelf.
Coastrider

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Coastrider »

Ja en zo is het Rob.. Over de schade, tja de voorpoten begaven het, die waren al geknikt door de klap en met het opladen hoorde en zag ik ze knikken en begonnen ze olie te lekken. De diverse kuipdelen hebben verschillende schades en ook zag je duidelijk dat bepaalde naden tussen de kuipdelen iets ruimer waren dan ze horen te zijn. Ik ben geen expert, verre van, maar zelfs ik zie wel dat het hele spul aardig ontzet is. Eerst maar eens afwachten wat de expert er van vind. Dan verder plannen _004
Inspector Gadget

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Laten we het beste er van hopen maar verstandig dat je rekening houdt met minder prettig nieuws aangaande de motor.
Hoe sneu het ook moge zijn.

Zo te zien aan de foto's vrees ik ook met grote vreze.
Een RT kan veel hebben, maar dit is echt een enorme klap geweest, ik kreeg kippenvel toen ik jou relaas zo las en de foto's bekeek.
Brrr.
Not nice, not nice at all!

Laten we hopen dat het verzekeringstechnisch dan allemaal goed voor jou uitkomt.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 05 okt 2013, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart51
Berichten: 678
Lid geworden op: 26 jan 2010, 19:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groene Hart
Locatie: Ter Aar

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Bart51 »

Beste Patrick,
Ook ik ben erg blij dat je dit ongeluk vrijwel zonder schrammen ed. hebt overleefd.
Het lijkt me voor je vader vreselijk je zoon en de motor zo te zien. Gelukkig kon je hem zelf vertellen wat er gebeurd is en dat scheelt heel veel. Straks als de bibberaties weg zijn en je kan gewoon weer koffie drinken, de eerste lijkt me erg moeilijk, dan kan je weer verder kijken. Ik wens je veel sterkte met het verwerken van deze klapper.

Groet Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik krijg het al koud van de aanblik van de motor zo. Jij mag inderdaad wel stellen dat je enorm veel geluk hebt gehad. Al verwacht ik wel dat de pijn de komende dagen nog wel zal toenemen. Ik denk dat je die klap nog regelmatig een keer zult horen. Veel sterkte in ieder geval en hopelijk gaat de afwerking met de verzekering ook goed. Dit is een van die dingen die je niet wilt meemaken.
Gebruikersavatar
Adam
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jun 2013, 21:48
Type: R1150RT
Bijz: Mooi zadel
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Weerdinge
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Adam »

Wow Patrick...dat is erg indrukwekkend.

Ben blij dat je niets mankeerd.
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Dat ziet er zeer pijnlijk uit maar gelukkig valt het voor jouw lijf mee!

Sterkte met de afhandeling. Hoop voor je dat de motor gerepareerd kan worden.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hi Patrick,

Getuige de angstaanjagende beelden, die mij de koude rillingen bezorgen, heb je kennelijk een beschermengeltje bij je gehad. Wat heb jij een mazzel gehad dat je er zelf goed vanaf bent gekomen. Maar deze ervaring zal je toch nog heugen, man.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edwin1970
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 mei 2012, 21:10
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Rotterdam

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Hallo Patrick,

Ziet er heftig uit! Gelukkig heb je zelf niets.
1.5 jaar geleden reed er ook bij mij een vrachtauto achteruit. Hij zag mij niet. Ik kon niet snel genoeg achteruit huppen toen. Heb me maar van de motor laten rollen. Totall los.
Sterkte met ce afwikkeling van deze ellende. En nogmaals, jij hebt niets en dat is waar het om gaat.

Groet,
Edwin
Gebruikersavatar
Teunis
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2013, 09:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1150R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: KAMPERVEEN

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Teunis »

Beste Patrick,

Dat was schrikken zeg !

Ook van mijn kant een welgemeend meeleven, en dankbaar dat je er zelf nog zo goed vanaf bent gekomen.....

Heel veel sterkte om dit te verwerken, en hopelijk ben je de schrik gauw weer te boven!

[groet]

Teunis
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Gebruikersavatar
robi
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 jul 2011, 12:14
Type: R1200RT
Bijz: Graphit
V-stream ruit
Zumo 595
Sena SMH10
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: overijssel
Locatie: Hardenberg

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door robi »

Oef, dat is schrikken! Gelukkig ben je er zelf relatief ongeschonden vanaf gekomen. Veel sterkte met de afwikkeling en vooral met het verwerken van de schrik.
Rob
Knowledge speaks, but wisdom listens
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Man, jij hebt echt een engeltje op je schouder. Wens je heel veel sterkte de komende dagen en hoop dat alles naar wens verloopt. Hoop dat dit eenmalig voor je was.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Baird »

Sterkte met het verwerken van de schrik. Wat was de opmerking van de automobilist? Sorry, had je niet gezien of nooit gekeken?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door japachap »

Holy shit! Dat zie je niet elke dag, gelukkig!
Ben heel blij dat je bij dit gebeurtenis ongewond blijft. Duim op een gunstig afhandeling door je verzekering...
Hopelijk heeft de autobestuurder wat geleerd _003
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Marianne »

Jeetje, dat is heftig. Ik ben blij te lezen dat je er zelf relatief goed van af gekomen bent. Sterkte en ik hoop dat je snel weer op kunt stappen.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door blackers »

Heftig. Laten we hopen dat de schrik snel wegebt en dat de verzekeringkwestie snel wordt afgehandeld.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
JaKo

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door JaKo »

Werkelijk geluk bij een ongeluk. Sterkte bij de afwikkeling en... je hoort in ieder geval bij de groep die al gevallen ís. Ik 'moet' nog !?

Groet,
Jaap
Coastrider

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Coastrider »

Bedankt voor de reacties. De automobilist had mij inderdaad niet in de gaten. Samenloop van omstandigheden denk ik, maar ook ik leer hier wel weer van en de automobilist ook, dat weet ik zeker. Bang om weer op te stappen ben ik gelukkig totaal niet.
Wat ook gewoon fijn was, was het feit dat de hulpdiensten zoals politie en ambulance erg rustig bleven, ze maken een praatje met je en reden zelf ook, hadden zelf ook wel eens een crash gemaakt en dan praat dat een stuk makkelijker. Vakmensen waar ik zeer zeker mijn pet voor afneem _004
Gebruikersavatar
1150RT-fan
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 sep 2010, 13:58
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Krimpen a/d IJssel
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door 1150RT-fan »

Succes! Een motor in deze positie hoort niet...
Fijn dat jij zelf er goed vanaf gekomen bent.
Gebruikersavatar
Jenny54
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 159
Lid geworden op: 16 mar 2008, 22:38
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: Is van Jos, ik mag meerijden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen
Locatie: Diemen

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Jenny54 »

Gelukkig ben je er zelf goed af gekomen, de nodige spierpijnen kom je dan ook wel te boven en zo te lezen de schrik ook. _004 Toch nog even sterkte met de verwerking en de afhandeling.

[groet] Jenny

Coastrider schreef:Bedankt voor de reacties. De automobilist had mij inderdaad niet in de gaten. Samenloop van omstandigheden denk ik, maar ook ik leer hier wel weer van en de automobilist ook, dat weet ik zeker. Bang om weer op te stappen ben ik gelukkig totaal niet.
Wat ook gewoon fijn was, was het feit dat de hulpdiensten zoals politie en ambulance erg rustig bleven, ze maken een praatje met je en reden zelf ook, hadden zelf ook wel eens een crash gemaakt en dan praat dat een stuk makkelijker. Vakmensen waar ik zeer zeker mijn pet voor afneem _004
Met vriendelijke groet
Jenny
Beheerder
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Niet "in de gaten" of "niet gekeken"?

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Scorpion684

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Scorpion684 »

Gelukkig ben je er zelf heel uitgekomen!
RT kan gemaakt/vervangen worden.

[groet] Ottokar -1100-
Gebruikersavatar
HanTeRT
2023
2023
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 okt 2009, 21:18
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Overijssel
Locatie: Zwolle

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door HanTeRT »

Au, doet pijn. Gelukkig ben jij er goed uitgekomen.
Heel vervelend en kost altijd geld, maar beter schade aan materiaal dan aan je gezondheid.

Groet,

Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Franky »

Dat zijn situaties die bekend overkomen ooit eens zo tegen de zijkant van een auto geknald met de opgevoerde bromfiets en waar ook de bestuurder mij niet gezien had.
Gelukkig heb jij niets en blijft het bij materiële schade. Is kl*te om op zo een manier je beauty te moeten verliezen
Hopelijk verloopt de afhandeling van het ongeval en met de verzekering goed en kan je snel weer gaan rijden
Grts Franky
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door AGVerheij »

:shock: Oia :shock:
Uiteindelijk is zelfs een RT eigenlijk niet meer dan metaal en plastic, en dus vervangbaar.
Dat geldt niet voor lijf en leden, maar die zijn er dus goed vanaf gekomen.

succes & sterkte met de afwikkeling !
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Hallo Patrick,

Waarschijnlijk was je afsprong eentje die zo het Russisch staatscircus in kon. Blij voor jou en de andere persoon dat het zo is afgelopen _004 . Beetje spierpijn kom je wel weer overheen en sterkte met de geestelijke verwerking van het voorval. :-) Remember'; 'the angels where at your side' :-)

[groet] Joop
petervenlo

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door petervenlo »

Zo, dat is wel weer een heftige met een bijzonder goed einde. Kopie van mijn ongeluk 12 jaar geleden. Auto draait op de weg en ik kon er alleen nog maar tegenaan rijden, motor in 2 delen als resultaat. Jij bent er echt heel goed vanaf gekomen. Beetje stijfjes vandaag denk ik, maar als dat alles is, dan kan je ervoor tekenen!
Even iemand op je blote knietjes bedanken zeggen ze dan altijd....
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik denk dat als katapult over de auto vliegen je redding is geweest.
Coastrider

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Coastrider »

Ja dat is inderdaad denk wel de reden dat ik er met alleen een paar kneuzingen vanaf ben gekomen, dat en een flinke dosis mazzel _004
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Wullum »

Fok! Dat ziet er uit!

Wees maar blij dat het zo is verlopen... Jammer van de -1100- maar zelf in orde is belangrijker...

Nu sterkte met de verzekering... Ben zelf al bijna 3 maanden bezig om verzekering van de automobilist die mij niet zag tot uitbetalen te bewegen...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
JoJothefirst
2024
2024
Berichten: 465
Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Als ik die foto's zie kan ik haast niet geloven dat hier nog iemand levend vanaf gekomen is, onvoorstelbaar :shock: . En dat je het dan dezelfde dag nog eens zonder letsel hier op het forum kunt delen getuigt alleen maar van een heel erg lief engeltje dat op je schouder mee heeft gereden. Jeetje, heftig hoor. Super veel sterkte en succes met de verdere afwikkeling.

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Coastrider

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Coastrider »

Ja de verzekeringen zullen echt niet zo snel uitbetalen als dat ze je premie van je rekening afschrijven. Jij ook nog succes Wullum met het hele gedoe. Zelf ook geen verwondingen gehad?

@Jojo, ja ongelofelijk he.. De wonderen zijn de wereld nog niet uit dat blijkt wel ;)
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door EileRT »

Beste Patrick,

Ik sluit mij aan bij de reacties: : "Hoe is het mogelijk dat jij hier zo van af gekomen bent...een geluk bij een ongeluk".

Het triest om jouw RT zo te zien; echter deze is te vervangen, jij niet!

Ik hoop dat de schade afwikkeling voor jou spoedig zal verlopen en wens je veel sterkte met je herstel (ook in mentaal opzicht!).

Groet, Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Arjan W »

Zow, ik ben blij om te lezen dat het goed met je gaat. Helaas begint nu de echte pijn, namelijk de afwikkeling met de verzekering. Gelukkig komt daarna ook wel weer een leuke tijd, namelijk de vervanging van je machine.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Coastrider

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Coastrider »

En dan ligt er vandaag een hele mooie kaart op de deurmat van dit forum! Prachtig gebaar en mooi ontworpen, als je de foto's op de kaart ziet, krijg je gelijk weer zin om te gaan rijden _004

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt hiervoor, ik waardeer het enorm!
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Coastrider schreef:En dan ligt er vandaag een hele mooie kaart op de deurmat van dit forum! Prachtig gebaar en mooi ontworpen, als je de foto's op de kaart ziet, krijg je gelijk weer zin om te gaan rijden _004

Bedankt hiervoor, ik waardeer het enorm!
Tsja Patrick,
Graag gedaan!

Zo zie je maar...

Ons forum; Informatief, gezellig maar bovenal Sociaal.
Hopelijk verzacht het een beetje het leed en kun je snel weer opstappen.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Coastrider

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Coastrider »

Bij het zien van de kaart kreeg ik wel een dikke glimlach op het gezicht _004

Snel opstappen, ik hoop het inderdaad. Al zal dat wel niet meer voor de winter gebeuren ben ik bang ;)

Volgend seizoen hopelijk een frisse start!
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Het RT-forum helpt ook weer bij het opstappen . . . . _004
In mijn politieperiode heb ik ooit een noodlanding (in Amsterdam) met een helikopter mogen meemaken. Nou, geloof me, ik was genezen. Ik dacht echt dat m'n laatste minuut was ingegaan. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Een dag later moest ik met de gehele bemanning opnieuw aantreden voor een vlucht. Ik heb daar gevolg aan gegeven en we hebben een prima vlucht gemaakt. Mijn angst was nagenoeg verdwenen.
Moraal van dit verhaal = stap gelijk weer op en trek lering uit hetgeen je hebt ondervonden . . . . :idea:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Inspector Gadget

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Jos schreef:..Moraal van dit verhaal = stap gelijk weer op en trek lering uit hetgeen je hebt ondervonden . . . . :idea:
Ik onderschrijf dat 100%, ik ben niet gelijk weer "opgestapt" en daar nog altijd "last" van. _002
Bart51
Berichten: 678
Lid geworden op: 26 jan 2010, 19:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groene Hart
Locatie: Ter Aar

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Bart51 »

Hoi Patrick,
Het is alweer ruim een week geleden.
Heb je nog veel last van spierpijn ed. :?:

Als je wilt kan je wel eens een daagje met de mijne rijden, die staat al drie maanden stil en staat ook in de verkoop.
Hoor het wel als je zin hebt.

Groet Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

RBaRT schreef:Hoi Patrick,
Het is alweer ruim een week geleden.
Heb je nog veel last van spierpijn ed. :?:

Als je wilt kan je wel eens een daagje met de mijne rijden, die staat al drie maanden stil en staat ook in de verkoop.
Hoor het wel als je zin hebt.

Groet Bart
_004 _004 _004
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Coastrider

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Coastrider »

@Jos: Angst om op te stappen heb ik gelukkig totaal niet, dat komt misschien omdat ik het ongeval ook niet onbewust koppel aan eventueel ernstig letsel. Het was gewoon een samenloop van omstandigheden, vette pech en onervarenheid.

Mijn leermoment is gewoon dat je moet blijven investeren in je ontwikkeling als motorrijder. Ik heb mezelf ook voorgenomen om met het nieuwe seizoen een VRO cursus te gaan doen. Dit leek me altijd al erg leuk en leerzaam, dus dat is nu een goede drijfveer.


@ Bart: erg tof je aanbod maar ik heb op loopafstand de beschikking tot mijn vader zijn R1150RT, mocht ik er even op uit willen _004
Ik zal tegen de tijd dat ik de spaarpot weer via de verzekering aangevuld gekregen heb jouw motor zeker serieus bekijken, mocht deze tegen die tijd nog niet verkocht zijn. Bedankt in elk geval!

Qua blessures heb ik nog wel aardig last gehad van de rechterhand, rechterbeen en onderrug. Foto's in het ziekenhuis toonden geen breuken aan en na een week rustig aan te hebben gedaan kan ik eindelijk weer een beetje normaal lopen hahaha. Dus het gaat de goede kant weer op gelukkig!
Bart51
Berichten: 678
Lid geworden op: 26 jan 2010, 19:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groene Hart
Locatie: Ter Aar

Re: geluk bij een ongeluk

Ongelezen bericht door Bart51 »

Hoi Patrick,
Het is goed om te horen dat je je weer een beetje normaal kunt bewegen. Succes met het laatste stukje.
En als je eens een keer wil komen kijken dan kan dat. Meestentijds ben ik thuis en dit forum blader ik zeker een keer of 5 à 6 per dag door.

Groetjes Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”