Westerwald

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Westerwald

Ongelezen bericht door Wildripper »

Zo we zijn weer thuis.

Het was ontzettend warm, maar wat een mooie omgeving aldaar.

Zeer afwisselend landschap, glooiend maar ook grotere hoogte verschillen met de haarspeld bochtjes erbij.

Echter op dag 1 een km of dertig voor het hotel, had ik even een leermomentje. Stoppen op een schuin aflopend weggetje en ja
je voet op de gond willen zetten en geen grond voelen. En daar gingen we dan gewoon omgevallen. :oops:
En we rolden zo van de motor in het gras en de brandnetels.
En jongens en meiden, wat is die RT zwaar om weer overeind te zetten, pff, hoop toch dat dit een éénmalige aktie van ondergetekende was.

Wat een schade gelijk, spiegelglas stuk, plaat stuk van de voetsteunen, koffer eraf gevlogen en steun afgebroken, in gat in de koffer gebrand. Dus de familie heeft weer wat te doen. Gelukkig hebben we door kunnen rijden en middels een noodreparatie kon de koffer net blijven hangen(echt handig om tie-wraps bij je te hebben).

Het heeft het weekend gelukkig niet bedorven en hebben we toch kunnen genieten.

Maar wat een gekken rijden er toch ook rond om met zulke snelheden door bochten te knallen, ieder zijn ding hoor, maar om gewoon in te halen terwijl je niets kan zien.

Ook nog wat plaatsjes bekeken, zoals Linz en Nassau. Blijft toch leuk om al die huisjes en dergelijke te bekijken.

Wel een houten reet op de terug weg, ruim 600 km, maar het was wel weer de moeite waard. Helaas kan ik de routes niet plaatsen daar deze via Horizon motorreizen waren ontvangen. Dus Francois ik heb jou routes uiteindelijk niet gebruikt.

Nou dit was het verhaal in een notendop en zal hier even wat foto's onder plaatsen.

Hotel Nassauer Hof in Wissen.

Afbeelding

In de garage, wel passen en meten.

Afbeelding

Sfeer impressies.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Ja en dan de schade van ons rolpartijtje.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Zümo XT
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Westerwald

Ongelezen bericht door dhr »

Nou, Jack, maar goed dat je die foto van ego heb weggelaten, daar zal ook wel een flinke deuk inzitten :lol:

Alle gekheid op een stokje, een ongeluk zit in een klein hoekje, gelukkig is het even goed een mooi weekend geweest met mooie tochtjes

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Westerwald

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Jammer hoor, van zo'n valpartijtje tijdens een mooie tocht (been there, done that too.... :( ).

Nou ja, gelukkig geen persoonlijk letsel en de rest slaat 'alleen maar' een gat in de portemonnee.

Ik hoop dat de positieve ervaringen op den duur het meest waardevol blijven.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4371
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Westerwald

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Prachtige omgeving om te toeren zeg en zo te zien ook mooi weer. Goeie tip van je om Tiewraps mee te nemen. Helaas moest je ook ze gebruiken.
Mooi foto's . . . . :!:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
EuropeRider
Berichten: 255
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:57
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Locatie: Umbria
Contacteer:

Re: Westerwald

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Hè getver, jammer van die buiteling jack, maar gelukkig geen persoonlijke schade! Tja, wij Vlaklanders zijn niet zo gewend aan weggestjes die aflopen... al moet ik toegeven dat ik een keertje op 'het dijkkie' bij Schellinkhout stopte voor een foto en toen ook bijna het IJsselmeer ingedonderd was..... ik heb 2 weken spierpijn gehad van het ding overeind houden! :lol:

Westerwald ziet er leuk uit :-)
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
blittkit

Re: Westerwald

Ongelezen bericht door blittkit »

Zo te zien mooie tocht geweest, jammer van de val. De schade was wel heel herkenbaar , toen ik mijn RT kocht had deze dezelfde schade op alle punten.
Maar gelukkig heb je zelf geen schade en over een paar maand ben je deze weer vergeten.

Gr Hans
Beamietoo

Re: Westerwald

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Hoi Jack,

De reisfoto's zien er mooi uit !
De kleine schade aan de motor valt mee.
Gr.,
Kenny
Gebruikersavatar
peijsj
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
Type: R1100RT
Locatie: Asten Heusden

Re: Westerwald

Ongelezen bericht door peijsj »

Inderdaad fraaie foto's en goede tip om tiewraps mee te nemen.
Heb uit eigen ervaring en van een medeRT rijder gezien dat zo'n val(letje) gelijk flinke schade geeft en velen maken dit mee. Toch jammer dat zo'n BMW hier niet op te beveiligen is. Zie bij Japanse motoren vaak wel extra uitstekende steunen die zo'n schade voorkomt. Waarom bestaat zoiets bij BMW dan niet ?

groet
JAn
Beamietoo

Re: Westerwald

Ongelezen bericht door Beamietoo »

peijsj schreef: Toch jammer dat zo'n BMW hier niet op te beveiligen is. Zie bij Japanse motoren vaak wel extra uitstekende steunen die zo'n schade voorkomt. Waarom bestaat zoiets bij BMW dan niet ?
groet
JAn
Dat hebben we toch... Spiegels, koffers en kleppendeksels :lol:
Gr,
Kenny
Gebruikersavatar
EuropeRider
Berichten: 255
Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:57
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Locatie: Umbria
Contacteer:

Re: Westerwald

Ongelezen bericht door EuropeRider »

peijsj schreef:Inderdaad fraaie foto's en goede tip om tiewraps mee te nemen.
Heb uit eigen ervaring en van een medeRT rijder gezien dat zo'n val(letje) gelijk flinke schade geeft en velen maken dit mee. Toch jammer dat zo'n BMW hier niet op te beveiligen is. Zie bij Japanse motoren vaak wel extra uitstekende steunen die zo'n schade voorkomt. Waarom bestaat zoiets bij BMW dan niet ?

groet
JAn
Je wilt onze fraaie BMW's er toch niet net zo lelijk uit laten zien als die Japanse rommel ??


:lol: :lol:
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”