2x pech 's morgens naar het werk

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Rockyenco

2x pech 's morgens naar het werk

Ongelezen bericht door Rockyenco »

Heb vorige week 2x pech gehad. Ik vertrek 's morgens naar het werk met mijn R1150RT. Ik stoot hem tot aan de garagepoort waar ik dan nog net de knop van de poort kan bedienen. Nu stond ik wss op het randje van de blauwe steen en net als ik op de knop wil duwen, en dus mijn rechterarm nog achter de garagemuur zit, bolt mijn rt vooruit. Totaal onverwacht probeer ik te remmen, maar kan hem niet rechthouden. Erger nog, ik ging nog eens recht op mijn net verkochte Chevrolet captiva af......maar net niet ertegen.....
Boef, valt ie dus op zijn rechterzijde. Buiten wat schrammen op de topkoffer, niks aan de hand.
Ik zet hem met de hand in 1ste versnelling (dacht ik) en met veel geweld krijg ik hem terug recht.
Ik zet zijn zijpikkel op en kom even op adem.
Ik draai mij even om de schade te bekijken, bolt ie ineens weer vooruit (ja, de inrit loot onderaf)
Ik probeerde hem nog tegen te houden, maar neen hoor, boef op de linkerzijde.
Blijkbaar had het in 1ste schakelen niet gepakt, en stond ie nog in neutraal, en kon dus weer vrij bollen.
Mijn vrouw is toen moeten komen helpen, want alleen kreeg ik hem niet recht.

Uiteindelijk viel het nog mee, wat lakschade en een klein barstje in de plastiek van de linker spiegel, en wat schrammen aan de topkoffer.
Achteraf heb ik alles nog eens kunnen bekijken, want het stond mooi gefilmd op mijn bewakingscamera.....
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: 2x pech 's morgens naar het werk

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Da's flink balen Tom :O , maar welkom bij de club zou ik zeggen :( . Ik denk niet dat er veel forumleden zijn die schadevrij rondrijden. Het zijn regelmatig die onnozele dingen; ff niet opletten en je legt 'm op zijn kant. Twee weken geleden legt een maatje van me 'm op zijn kant toen hij dacht dat hij zijn standaard goed had uitgeklapt en eergisteren nog een ander maatje toen hij op het grind al lopend een bochtje achteruit wilde doen.. _003
Coastrider

Re: 2x pech 's morgens naar het werk

Ongelezen bericht door Coastrider »

Balen zeg! Dacht je het eindelijk gered te hebben, valt hij nog een keer.. Gelukkig valt de schade mee, zal je waarschijnlijk ook niet zo snel meer gebeuren.

gr. Patrick
Gebruikersavatar
intuix
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2013, 22:47
Type: R850RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Oostende

Re: 2x pech 's morgens naar het werk

Ongelezen bericht door intuix »

Ja, dat is echt pech! Positief bekijken, je hebt weer wat bijgeleerd.

Ik heb mijn RT ook eens op z'n zijde gelegd toen ik stapvoets wou keren. Toen mijn voorwiel de stoeprand schuin raakte begon mijn volbepakte moto te kantelen en ik kon hem gewoon niet meer rechthouden. Ik heb 'm toen gelukkig redelijk zacht op z'n klepdeksel kunnen leggen. En beschaamd aan een voorbijganger moeten vragen om even mijn moto mee rechtop te kunnen duwen :oops:
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: 2x pech 's morgens naar het werk

Ongelezen bericht door Baird »

Welkom, toen R1100RT, ooit weg willen rijden, bleek dat mijn sleutelbosje het stuur blokkeerde: motor gaat alleen rechtsaf, tegen een betonnen paal gereden, veel lakschade en de bovenkuip echt krom, was eerste dag van de motorvakantie, 's avonds via telefoon thuis verteld dat alles goed gegaan, week later weer thuis: wat is al dat tape om die motor dan :oops: :oops: :oops: :oops:

krijgen we het filmpje nog te zien?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Rockyenco

Re: 2x pech 's morgens naar het werk

Ongelezen bericht door Rockyenco »

Baird schreef:Welkom, toen R1100RT, ooit weg willen rijden, bleek dat mijn sleutelbosje het stuur blokkeerde: motor gaat alleen rechtsaf, tegen een betonnen paal gereden, veel lakschade en de bovenkuip echt krom, was eerste dag van de motorvakantie, 's avonds via telefoon thuis verteld dat alles goed gegaan, week later weer thuis: wat is al dat tape om die motor dan :oops: :oops: :oops: :oops:

krijgen we het filmpje nog te zien?
Ziehier het filmpje: http://www.henskens-vanmechelen.be/foru ... %20tom.m4v
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: 2x pech 's morgens naar het werk

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Pijnlijk om te zien....pffffff!

Op youtube staan filmpjes hoe je een motor recht moet zetten. Met de billen/onderrug tegen het zadel duwen en dan met je benen (al duwend tegen het zadel) de motor omhoog duwen. Ligt ie op z'n linker kant dan met je rechterhand de voorrem inknijpen en stuur naar rechts draaien. Ligt de motor op z'n rechterkant dan zoals hierboven beschreven en in z'n eerste versnelling.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat deze manier van je motor recht krijgen goed werkt :lol:
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Gebruikersavatar
strik
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Re: 2x pech 's morgens naar het werk

Ongelezen bericht door strik »

Je bent een hele kerel wanneer je je fout toe durft te geven op een forum maar je bent echt een HELD als je ook nog je filmpje durft te plaatsen. _004 _004 _004
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Inspector Gadget

Re: 2x pech 's morgens naar het werk

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

+1 _004
Rockyenco

Re: 2x pech 's morgens naar het werk

Ongelezen bericht door Rockyenco »

strik schreef:Je bent een hele kerel wanneer je je fout toe durft te geven op een forum maar je bent echt een HELD als je ook nog je filmpje durft te plaatsen. _004 _004 _004
:oops:

Het moet ook lukken dat het voor mijn bewakingscamera gebeurde, anders was er geen filmpje......
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”