achterlicht r1150rt
achterlicht r1150rt
het achterlicht van mijn r1150rt doet het soms wel, en soms niet, het ligt niet aan de fitting en het lampje, dat heb ik al gecontroleerd en aan de bedrading kan ik ook geen beschadiging vinden wie heeft daar ervaring mee of weet wat het kan zijn.
Bedankt willem schmits
Bedankt willem schmits
Re: achterlicht r1150rt
Welkom op het forum, stel je gerust ook even voor op viewforum.php?f=43
Terug naar het onderwerp;
Bedoel je de remlicht(en) of het dimlicht?
Remlichten is heel vaak de microschakelaar van het handvat of voetpedaal.
Dimlicht zou eventueel de verlichtingsschakelaar op het handvat kunnen zijn, afhankelijk van je uitvoering.
Terug naar het onderwerp;
Bedoel je de remlicht(en) of het dimlicht?
Remlichten is heel vaak de microschakelaar van het handvat of voetpedaal.
Dimlicht zou eventueel de verlichtingsschakelaar op het handvat kunnen zijn, afhankelijk van je uitvoering.
- MofkaP
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 09 mei 2013, 08:08
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1300GS (besteld) + F850GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Locatie: Juynen aan den Aemstel
- Contacteer:
Re: achterlicht r1150rt
Als ervaringsdeskundige.
Even met de achterkant van het lampje over de straatstenen.
Bij mij was er een dun oxidatielaagje op de aansluiting, daarna geen problemen meer.
Even met de achterkant van het lampje over de straatstenen.
Bij mij was er een dun oxidatielaagje op de aansluiting, daarna geen problemen meer.
Groetjes van MofkaP
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
Re: achterlicht r1150rt
Of anders een pennengummetje of glasfiber borsteltje, fijn schuurpapier of eventueel klein vijltje, voorzichtig uiteraard.
Re: achterlicht r1150rt
Beste mensen allemaal goede adviezen maar zoals ik al schreef, het achterlicht van mijn r1150rt, dus niet het remlicht, doet het soms wel en soms niet, het ligt niet aan het lampje en ook niet aan de fitting dat heb ik al gecontroleerd maar volgens mij ligt het aan de stroom toevoer, aan de bedrading is geen schade te zien maar als ik mijn stuur draaid van links naar rechts gaat het achterlicht aan en uit.
Bedankt willem schmits
Bedankt willem schmits
- Snellecees
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
- Type: R1200RT
- Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Breda
Re: achterlicht r1150rt
Controleer of stekkers goed vastzitten en mogelijk een draadbreuk waarbij er soms wel en soms geen verbinding is.
Controleer de bekabeling die door de stuurbeweging mechanisch onder spanning komen
Groet
Cees
Controleer de bekabeling die door de stuurbeweging mechanisch onder spanning komen
Groet
Cees
Re: achterlicht r1150rt
Ik probeer echt geen woordspelletjes te spelen maar "het achterlicht" was voor mij toch echt een te algemene term;
Daarom was de vraag of het ging om het remlicht of dimlicht.
Inderdaad, als je het probleem krijgt zodra je aan het stuur draait, is het de bekabeling of de stekker aan de voorzijde.
Het meest gemakkelijk lijkt mij de stekker op te sporen vanaf de bekabeling van het linker handvat.
Kan zijn dat deze net onder de tupperware verscholen zit, maar even los halen en inspuiten met goede contact-spray.
Dan kan je tevens ook kijken of die bekabeling niet onder te veel trekkracht komt te staan en eventueel proberen de bekabeling iets meer ruimte te geven door ze, als dat kan, iets onder de tiewrap/tierap door
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Tie-wrap) naar voren te schuiven om zo wat meer ruimte te creëren.
Daarom was de vraag of het ging om het remlicht of dimlicht.
Inderdaad, als je het probleem krijgt zodra je aan het stuur draait, is het de bekabeling of de stekker aan de voorzijde.
Het meest gemakkelijk lijkt mij de stekker op te sporen vanaf de bekabeling van het linker handvat.
Kan zijn dat deze net onder de tupperware verscholen zit, maar even los halen en inspuiten met goede contact-spray.
Dan kan je tevens ook kijken of die bekabeling niet onder te veel trekkracht komt te staan en eventueel proberen de bekabeling iets meer ruimte te geven door ze, als dat kan, iets onder de tiewrap/tierap door
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Tie-wrap) naar voren te schuiven om zo wat meer ruimte te creëren.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: achterlicht r1150rt
Heb je een R1150RT zonder dimlichtschakelaar (zoals ik) dan kun je ook eens aan de bekabeling van het contactslot denken.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: achterlicht r1150rt
Hallo Dutchmidiman.
Zelf heb ik problemen gehad met het dimlicht, oorzaak doorgebrande nuldraad, in de koplampunit, welke hierna oxideerde.
Het is geen achterlicht, maar misschien we3l een zelfde reden waarom het achterlicht dan wel dan niet brandt.
Het kan geen kwaad hierna te kijken, succes verder.
Jan
Zelf heb ik problemen gehad met het dimlicht, oorzaak doorgebrande nuldraad, in de koplampunit, welke hierna oxideerde.
Het is geen achterlicht, maar misschien we3l een zelfde reden waarom het achterlicht dan wel dan niet brandt.
Het kan geen kwaad hierna te kijken, succes verder.
Jan
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 mei 2013, 08:29
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpse kempen
Re: achterlicht r1150rt
Als het je contactslot is heb je tegelijk vooraan ook geen standlicht... anders is er een simpele draadbreuk naar 't achterlicht.
even checken alvorens alles te slopen...
even checken alvorens alles te slopen...