Ton

Moderator: RT_Patrick
AGVerheij schreef:Ik heb mijn stem moeten aanpassen......
Lange tijd woon-werk gereden met een gemiddeld verbruik van rond de 1:14. Redelijk constant, maar wel aan de dorstige kant. Toegegeven, als er geen files staan rij ik wel stevig door. Na een grote beurt door Kenny (alle vloeistoffen vervangen, afstellen etc) rij ik nu boven de 1:16![]()
, GerbeRT
Dan heb je niet de poll ingevuld767 driver schreef:1 op 25, met gemak.
Gr Rob
opArno schreef:Bij de proefrit bleek de shoke kabel niet goed te functioneren dus mijn vermoeden is dat de shoke beetje blijft hangen tijdens het rijden..
Ik vind ook dat hij best veel toeren maakt stationair nl. 1200/1300 t/m.
Binnenkort maar eens een bezoek aan Kenny brengen![]()
Arno
1 September heb ik een afspraak met Kenny voor een grote beurt Coen, dan laat ik nog weten waar dat hoge toerental/brandstofverbruik vandaan kwam.Vorie schreef:opArno schreef:Bij de proefrit bleek de shoke kabel niet goed te functioneren dus mijn vermoeden is dat de shoke beetje blijft hangen tijdens het rijden..
Arno
dit probleem heb ik ook. wil je als het opgelost is ook even laten weten waardoor dit precies kwam? en of dit inderdaad ook gevolgen heeft voor het brandstofverbruik?
Haha, ja ja die vrouwen hebben me daar toch een invloed op ons (mij.. spreek voor mezelfBimmert schreef:Mijn RT is heel gek. Als ik alleen rij rij ik zo'n 1 op 15 a 16 en als mijn vrouw meerijdt 1 op 21. Heel raar je zou andersom verwachten met extra gewicht, of zou het een klein beetje door het verschil in rijstijl komen?
Hoi Coen,Vorie schreef:opArno schreef:Bij de proefrit bleek de shoke kabel niet goed te functioneren dus mijn vermoeden is dat de shoke beetje blijft hangen tijdens het rijden..
Arno
dit probleem heb ik ook. wil je als het opgelost is ook even laten weten waardoor dit precies kwam? en of dit inderdaad ook gevolgen heeft voor het brandstofverbruik?
Het kan altijd beter Ton..ik hoop de volgende tankbeurt in de buurt te komen van jou 1 op 19,65...wie weet?Ton1959 schreef:Ik haalde net weer 1 op 19,65 en dat was van Tilburg uit op de snelweg tussen 110 de 120 km per uur en dan een rondje Limburg (Mergelland Route).
Ton
Helemaal correct. Ik hou het verbruik van mijn auto's al sinds maart 2007 nauwgezet bij en je ziet keurig een golfbeweging door het jaar heen: 's winters wat hoger en zomers een wat lager verbruik. Het verschil is bij mij meestal zo'n 2 á 3 liter per 100 km. Ik neem aan dat dit bij de RT niet enorm anders zal zijn, want het verschil is hetzelfde voor zowel het 2,5 benzine-blok als het 0,7 turbo-blokje in mijn wagenpark.Ton1959 schreef:Het brandstofverbruik is in de winter toch meestal iets hoger vanwege wrijvingsverliezen. De versnellingsbak en cardan komen niet echt op temperatuur tenzij men hele lange afstanden rijd. Ook de motor heeft iets meer weerstand in de winter vanwege krimpen van metalen.
Maar de cilindervulling is wel gunstiger en de motor zal inderdaad een hoger rendement hebben.
Die moet ik onthouden voor mijn lief: "sorry schat, om de motor heel te houden moet ik nu echt even een ommetje maken." En dan meteen een ommetje van 150 km plannen...Kees Jan schreef: Als je die korte stukjes niet kan vermijden, dan zou ik 1 á 2 keer per week een ommetje maken van minimaal 25 kilometer en vaker olie verversen.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!