dagrijverlichting en continu branden van knipperlichten

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
jerci

dagrijverlichting en continu branden van knipperlichten

Ongelezen bericht door jerci »

hierbij een paar foto's van de motor met de verlichting
de knipperlicht blijft gedimd aan en als 1 van de 2 knippert is dat niet gedimd blijft de andere nog steeds gedimd aan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 261
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: dagrijverlichting en continu branden van knipperlichten

Ongelezen bericht door R1nus »

Ik neem aan dat je fittingen van de 21 Watt lampen van de richtingaanwijzers heb vervangen voor een andere fittingen die geschikt zijn voor een 21/5 Watt lamp. En dan de plus van het parkeer/stads-licht doorgetrokken naar de 5 Watt aansluitingen van die nieuwe fittingen.

Dit had ik namelijk ook gedaan bij mijn K75s en later ook bij mijn K75rt. Ditzelfde hebben we gedaan bij de R1150 rt die eerst van mijn vader en later van mij was.

Ik zie ook dat je led dagrijverlichting op je motor heb.
Alleen mag deze niet in combinatie met je dimlicht branden.
Op mijn pekelfiets (K75rt) heb ik ook led dagrijverlichting gemonteerd en de plus heb ik aangesloten op de plus van het parkeer/stads-licht . De min van de led dagrijverlichting heb ik aangesloten op de plus van het dimlicht.
Als ik nu mijn parkeer/stads-licht aan zet gaat de dagrijverlichting ook branden, als ik daarna ook mijn dimlicht aanzet (krijgt de dagrijverlichtinglamp 2x een plus) en gaat deze uit.

Ik weet niet of bij jouw motor het dimlicht gelijk gaat branden als je het contact aan zet.
Dit was wel het geval bij m'n R1150 rt.
Bij die motor heb ik de plus naar het dimlicht naar een schakelaar gebracht en, afhankelijk van de stand van die schakelaar, had ik de keus tussen dimlicht of dagrijverlichting. Parkeer/stads-licht bleef zo ie zo branden.

Groet Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
jerci

Re: dagrijverlichting en continu branden van knipperlichten

Ongelezen bericht door jerci »

Hoi Rinus,

Dank je wel voor je reactie.

De knipperlichten daar zit een module achter die de lampen gedimd laat branden en wanneer deze moet knipperen gaat de lamp aan uit aan enz, nadat ik de knipperlicht uit zet gaat de lamp weer gedimd branden (zal er wel een filmpje van maken )

Dagrijlampen klopt dat deze niet mogen branden tenzij de led lampen gedimd worden wanneer de dimlamp aan is.
Dank je wel voor de omschrijving Hoe het ook aangesloten Worden ik heb de lampen nu aan zodra ik de sleutel omdraai. ( de dimlichten branden niet direct ik moet deze bewust aanzetten met de schakelaar)

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: dagrijverlichting en continu branden van knipperlichten

Ongelezen bericht door Baird »

jerci schreef:...............

De knipperlichten daar zit een module achter die de lampen gedimd laat branden en wanneer deze moet knipperen gaat de lamp aan uit aan enz, nadat ik de knipperlicht uit zet gaat de lamp weer gedimd branden (zal er wel een filmpje van maken )
..........
Bedoel je de Kisan?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
jerci

Re: dagrijverlichting en continu branden van knipperlichten

Ongelezen bericht door jerci »

[youtube]1J0NErJ0lIY&feature=youtu.be[/youtube]
hier een filmpje van de knipperlicht
Laatst gewijzigd door jerci op 16 apr 2015, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
jerci

Re: dagrijverlichting en continu branden van knipperlichten

Ongelezen bericht door jerci »

Baird schreef:
jerci schreef:...............

De knipperlichten daar zit een module achter die de lampen gedimd laat branden en wanneer deze moet knipperen gaat de lamp aan uit aan enz, nadat ik de knipperlicht uit zet gaat de lamp weer gedimd branden (zal er wel een filmpje van maken )
..........
Bedoel je de Kisan?
het is " elenik US Blinker indicator modules for EU Cars / Germany Other Auto Electrical Systems"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”