BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

Oscar Motorservice Nunspeet
 

Wat is er te doen?

 

Het BMW RT Forum steunt al 11 jaar de CliniClowns

r1100rt ''in orde'' zetten

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

Goedemiddag!
Inmiddels voorgesteld in een ander topic, en dan kunnen we hier ermee door gaan ;)
ben 29jaar en al even motorrijder
Wat ik in huis heb gehaald is een bordeaux R1100RT van 07/07/1997.
Waarom? doe nu 50km enkel naar het werk met heel wat snelwegkm's en die naked bikes zijn dan toch niet zo handig :lol:
de RT is voorzien van handvatverwarming en grote koffers.

wat gaan we doen?
-Strobo lampjes verwijderen (ooit gedient in een wielerwedstrijd) (done)
-Koffers terug zwart maken (done)
-Eens goed onder handen pakken (uit elkaar en poetsen)
-Verlichting aanpakken (voorlicht naar led/xenon, witte pinkerglaasjes zetten, verstralers zetten en ooit een led achterlicht (verschrokken van de prijs!!!))
-Usb lader voorzien voor mijn telefoon in het bakje
-Optisch wat verfijnen (carbon tankklepje, carbon kroonstuk bescherming, carbon bougiekapjes?)
-Ander kleurtje geven, waarschijnlijk zwart
-Cruise control hendeltje toevoegen
-Vering veranderen (jezus zo hard! ik heb al regelmatig gekeken of ik niet gewoon op een platte band aan het rijden was! mijn CB1000R reed op dat vlak zelfs comfortabeler)
-Hoger scherm (ik kijk net op de bovenrand, en ik vind dat de originele het beeld nogal hard vervormd) (iemand een idee? nedplex vs hornig)
-Korte rem en koppelingshendel, als ik hier niet aan kan wennen.
-Stalen remleidingen

Afbeelding
strobos onder de oliekoeler nog aanwezig

Afbeelding
configuratie waar hij het meest in gaat buitenkomen, zonder zijkoffers
Laatst gewijzigd door sandro op 24 okt 2017, 08:43, 3 keer totaal gewijzigd.
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

Afbeelding
koffers terug mooi zwart gemaakt

Afbeelding
bengel is er ook al gek van! lampjes ondertussen verwijderd onder oliekoeler, net als de regelunit.

besteld:
-verstralers+stuurschakelaar
-led h4 lamp
-witte pinkerglaasjes
-cruise controlflapje
-carbon tankklep afdekking
-usb contact voor in bakje
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

stand van zaken:
Afbeelding

heel vuil en vettig! zelfs een verzameling steentjes mee
Afbeelding

bouwpakket!
Afbeelding

uitlaat ervan onder halen is voor deze avond. gisteren aan begonnen, maar wat een ramp!
net als die 2 kleine plaatjes met vinnen aan de cilinders..grrr!
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door Rebel »

Leuk project ga ik zeker volgen 8)_

Ben heel benieuwd hoe hij gaat worden
Zet 'm op _004
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

Rebel schreef: 25 okt 2017, 01:45 Leuk project ga ik zeker volgen 8)_

Ben heel benieuwd hoe hij gaat worden
Zet 'm op _004
qua motorisch ga ik er wel vanaf blijven, want ik heb jou thread gelezen :roll: it is chinese to me! raar, want ben zelf een technieker.. maar ben helemaal niet thuis in de boxer/ RT wereld.

ondertussen is de RT in grote lijnen gepoetst onderin, alle overdraad is eraf. uitlaat is er onder uit. deze gaat nog een klein beurtje krijgen
denk eraan om alleen de voorste bochten te doen, en een directe lijn te maken (dus zonder pot) :twisted:
iemand dit al ooit gedaan? ook vind ik de velgen van een 1150 zeer mooi -kwijling- passen deze?
als ik zo ergens een cheapo setje op de kop kan tikken, kan t wel eens zijn dat ik t doe

Afbeelding
Afbeelding
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4474
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door EileRT »

Je wilt het gedeelte wat het geluid van de motor mede dempt er tussenuit halen waardoor je in de problemen komt met de wetshandhavers (politie) en er een WOK melding op wordt gezet bij de Belgische RDW. Je verandert namelijk een wezenlijk onderdeel van het uitlaatsysteem.

Ik zou dus per definitie afzien van onderstaande actie . . .
sandro schreef: 25 okt 2017, 08:02 . . . uitlaat is er onder uit. deze gaat nog een klein beurtje krijgen
denk eraan om alleen de voorste bochten te doen, en een directe lijn te maken (dus zonder pot) :twisted:
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik ken de wettelijke regels voor aanpassing van motorvoertuigen en inrichtingseisen voor België niet, maar je gaat een ongelooflijke bak herrie creëren. Als je in Diest je motor start, hebben ze er in Kortrijk waarschijnlijk weet van... Een ding is duidelijk: de motor voldoet na modificatie van de uitlaat, zoals geschetst, in elk geval niet meer aan de CE-typegoedkeuring op basis van geluidsproductie en dat kon je wel eens wat vervelende administratieve problemen met justitie en verzekeringsmaatschappij gaan geven. En ik vermoed dat je buren ook niet echt enthousiast zullen zijn... :shock:
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

Inlaat, uitlaat, en box gepoetst, plastic gevoed en terug gemonteerd
-top-
Afbeelding
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

EileRT schreef: 25 okt 2017, 09:29 Je wilt het gedeelte wat het geluid van de motor mede dempt er tussenuit halen waardoor je in de problemen komt met de wetshandhavers (politie) en er een WOK melding op wordt gezet bij de Belgische RDW. Je verandert namelijk een wezenlijk onderdeel van het uitlaatsysteem.

Ik zou dus per definitie afzien van onderstaande actie . . .
sandro schreef: 25 okt 2017, 08:02 . . . uitlaat is er onder uit. deze gaat nog een klein beurtje krijgen
denk eraan om alleen de voorste bochten te doen, en een directe lijn te maken (dus zonder pot) :twisted:
Hm wij hebben in belgie toch geen keuringsysteem?
Rdw bestaat niet en (nog) geen keuring voor motorfietsen.
Origineel systeem blijft wel bij de motor.. Dacht meer aan een systeem zoals beschikbaar voor de gs1100 van leovinci en dergelijke..die gaan ook rechtstreeks van cil naar einddemper.
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

Bert M schreef: 25 okt 2017, 09:45 Ik ken de wettelijke regels voor aanpassing van motorvoertuigen en inrichtingseisen voor België niet, maar je gaat een ongelooflijke bak herrie creëren. Als je in Diest je motor start, hebben ze er in Kortrijk waarschijnlijk weet van... Een ding is duidelijk: de motor voldoet na modificatie van de uitlaat, zoals geschetst, in elk geval niet meer aan de CE-typegoedkeuring op basis van geluidsproductie en dat kon je wel eens wat vervelende administratieve problemen met justitie en verzekeringsmaatschappij gaan geven. En ik vermoed dat je buren ook niet echt enthousiast zullen zijn... :shock:
Hm..de cb900 heeft ook alleen 2 einddempers, en hier in de kelder staat menig porsche en een amg..weet je, ik ga het testen! Ik laat het weten, en dan weten we allemaal meer Big RT Smile
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4474
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik doel op de volgende site: https://wegcode.be/wetteksten/wetgroepen/inschrijving

Je wilt een modificatie (aanpassing) doen op het ooit goedgekeurde uitlaatsysteem van de motor met de daarbij geldende geluidseisen. De bijkomende geluidsoverlast als gevolg van deze aanpassing zorgt er voor dat je aandacht vraagt en krijgt. Deze (negatieve) aandacht ga je niet alleen krijgen van je medeburger, maar ook van de politie. Deze laatste gaat daar ook in België ongetwijfeld een actie op zetten . . .
sandro schreef: 25 okt 2017, 10:57Hm wij hebben in belgie toch geen keuringsysteem?
Rdw bestaat niet en (nog) geen keuring voor motorfietsen.
Origineel systeem blijft wel bij de motor.. Dacht meer aan een systeem zoals beschikbaar voor de gs1100 van leovinci en dergelijke..die gaan ook rechtstreeks van cil naar einddemper.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Zit in die "doos" niet de katalysator (of was die nog niet aanwezig in de 1997 modelserie?). Als je die weghaalt, krijg je wellicht problemen met het motormanagement...

Kortom, eerst even nadenken voordat je de slijptol erin zet!

Overigens, wat betreft geluidproductie: ik denk dat de einddemper daar het grootste aandeel in heeft. En: alles wat je rond ziet (hoort!) rijden hoeft daarmee nog niet legaal te zijn....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

PaPinkelman schreef: 25 okt 2017, 13:31 Zit in die "doos" niet de katalysator (of was die nog niet aanwezig in de 1997 modelserie?). Als je die weghaalt, krijg je wellicht problemen met het motormanagement...

Kortom, eerst even nadenken voordat je de slijptol erin zet!

Overigens, wat betreft geluidproductie: ik denk dat de einddemper daar het grootste aandeel in heeft. En: alles wat je rond ziet (hoort!) rijden hoeft daarmee nog niet legaal te zijn....
Geen sensor aanwezig dus gok op de '97 nog geen management aanwezig..zou zowieso niet beginnen slijpen aan deze..maar wel een aftermarket demper zoeken..
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4474
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door EileRT »

Bij dit type zit geen katalysator.
PaPinkelman schreef: 25 okt 2017, 13:31 Zit in die "doos" niet de katalysator (of was die nog niet aanwezig in de 1997 modelserie?). Als je die weghaalt, krijg je wellicht problemen met het motormanagement...
De "box" als onderdeel van het uitlaatsysteem heeft wel degelijk een dempende werking. Net als de einddemper overigens. Haal je de box weg, dan zal het geluid beduidend toenemen.
PaPinkelman schreef: 25 okt 2017, 13:31Overigens, wat betreft geluidproductie: ik denk dat de einddemper daar het grootste aandeel in heeft.
Lijkt mij een wijs besluit. Zo behoud je bovendien het originele uitlaatsysteem.
sandro schreef: 25 okt 2017, 14:09 ..zou zowieso niet beginnen slijpen aan deze
Wil je toch een andere, dan zijn er idd aftermarket dempers te verkrijgen (en als je het mij vraagt met de nadruk op "dempers" ;) ).
sandro schreef: 25 okt 2017, 14:09maar wel een aftermarket demper zoeken..
Succes met het vervolg van je project! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door Rebel »

Je gaat er flink tegenaan, hou ik wel van _004

V.w.b. de uitlaat discussie . . . ik zou het persoonlijk niet doen.
Ongeacht of je nu wel of niet een motormanagement hebt ect. een uitlaat beïnvloed
altijd de loop/afstelling van je motor.
In beginsel zo af fabriek bedacht dus eigenlijk het beste.
Als je persé stoerder geluid wil kun je een verbouwing van je uitlaat overwegen, hebben meer mensen gedaan.
Maar ik heb zo mijn bedenkingen bij een RT met het geluid van een Duc of Harley :roll:
Op mijn eerste GS heb ik mij ook wel eens laten verleiden en daar een Laser slip-on op gezet, waarbij
de box/kat gewoon bleef zitten overigens. Maar moet eerlijk zeggen dat het geluid mijzelf op den duur
ging irriteren, vooral als je lange toerritten maakt.
Zo voor ff een rondje om de kerk is prima maar op de lange termijn beviel het mij niet en had ik er eigenlijk spijt van.
Ik denk ook niet dat je bij de RT veel wint qua uitstraling.
Maar alles is persoonlijk natuurlijk en is iedereen vrij om te doen wat hij/zij het beste vindt (gelukkig maar :D )

Lekker je eigen ding doen en gaan _004
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

Rebel schreef: 26 okt 2017, 01:27 Je gaat er flink tegenaan, hou ik wel van _004

V.w.b. de uitlaat discussie . . . ik zou het persoonlijk niet doen.
Ongeacht of je nu wel of niet een motormanagement hebt ect. een uitlaat beïnvloed
altijd de loop/afstelling van je motor.
In beginsel zo af fabriek bedacht dus eigenlijk het beste.
Als je persé stoerder geluid wil kun je een verbouwing van je uitlaat overwegen, hebben meer mensen gedaan.
Maar ik heb zo mijn bedenkingen bij een RT met het geluid van een Duc of Harley :roll:
Op mijn eerste GS heb ik mij ook wel eens laten verleiden en daar een Laser slip-on op gezet, waarbij
de box/kat gewoon bleef zitten overigens. Maar moet eerlijk zeggen dat het geluid mijzelf op den duur
ging irriteren, vooral als je lange toerritten maakt.
Zo voor ff een rondje om de kerk is prima maar op de lange termijn beviel het mij niet en had ik er eigenlijk spijt van.
Ik denk ook niet dat je bij de RT veel wint qua uitstraling.
Maar alles is persoonlijk natuurlijk en is iedereen vrij om te doen wat hij/zij het beste vindt (gelukkig maar :D )

Lekker je eigen ding doen en gaan _004
ben zelf ook al aan het terugkomen van de beslissing. aangezien het ook een RT is, en deze dient om rustig mee te rijden. niet om "stoer" mee te doen haha :p
waarom ik het wel zou doen? die box weegt een ton! en heeft zijn beste tijd toch wel gehad vind ik. straks eens goed onderhanden nemen!
aan het motormanagement gaat dit inderdaad komen, ook al zit er geen sensor op, mede doordat de tegendruk verandert/vermindert. de flow wordt beter, en de ecu kan hier waarschijnlijk niet dadelijk zelf mee overweg. waardoor je "armer" gaat draaien dan gewenst. mijn redenering dan. als ik hem goed krijg, laat ik hem zitten. staat hij me niet aan, gaat hij eronderuit, of voor een beter exemplar, of voor een andere demper.
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Georgio
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 nov 2015, 20:14
Type: R1100RT
Bijz: 1999
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door Georgio »

Je hebt motors genoeg n de schuur staan om stoer mee te doen _004 :mrgreen:
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

Georgio schreef: 26 okt 2017, 09:57 Je hebt motors genoeg n de schuur staan om stoer mee te doen _004 :mrgreen:
:lol: true!

bij deze:
voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding
Afbeelding

kan ik mee leven 8)_
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door Dingeman »

En waar ga je hem nu mee behandelen, dat hij zo blijft?
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

Heb er turco over gedaan.. Weet niet of hij zo gaat blijven, maar slechter als ervoor zal hij nooit meer worden! Want dan doe ik het opnieuw ;)
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door Nico4sen »

sandro schreef:
Georgio schreef: 26 okt 2017, 09:57 Je hebt motors genoeg n de schuur staan om stoer mee te doen _004 :mrgreen:
[emoji38] true!

bij deze:
voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding
Afbeelding

kan ik mee leven 8)_
Hoe heb je hem weer zo roestvrij gekregen?

Hartelijke groet,

Nico

Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

Begonnen met een borstel met "scotchbrite" op
Al snel merkte ik dat dat niet echt deed wat ik wou, ding is waarschijnlijk in 20 jaar ook nooit gepoetst.
Dan over geschakeld naar borstels met stalen draden.
Borstels voor op een boormachine welteverstaan.

Erna ingesmeerd met turco polish..iets van bij ons op het werk -top-
Beter als niets denk ik dan!
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

Ik zou eigenlijk vandaag terug kunnen rijden, als mijn remlicht niet aan bleef!
Achterrem schakelaar doorgemeten, voorrem moet ik eens zoeken waar die connector zit..vlak erlangs?
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

Na "onderzoek" blijkt dat de voorste switch kapot is..kon ook niet anders, Achterste was wel ok en dit is het enige wat tussen de + en het remlicht zit.
Iemand iets liggen?
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Is de switch stuk of komt hij niet terug? In het laatste geval eerst even met de WD40 in de slag.

Hartelijke groet,

Nico

Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

Klikt wel, doet niets..Dus andere zoeken..eerste meters gereden, eerste km met abs fout, na 2e start was deze weg :roll:
En een geurtje van verbrand poliermiddel van de uitlaat :geek:
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

verstralers en led koplamp gemonteerd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

ohja de remswitch.. had een reparatieswitch besteld, bij demontage wou ik zeker zijn wat er stuk was.. alles werkte apart! terug gemonteerd en gesoldeerd, en de oude werkte weer.
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 750
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door siebke »

Hoe is nu het lichtbeeld met de led koplamp?
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

Eigenlijk vind ik het zeer goed! Zeker bij volledige duisternis en geen straatverlichting merk ik het verschil goed.
EDIT: in de cb dezelfde lamp gestoken en merk bij het aanzetten dat deze zakt in toeren..slurpt dus wel best wat vermogen!
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

iemand een idee wat deze stekkers zijn? zitten achter het linkse zwarte afdekkapje onder het zadel.

Afbeelding

usb contact in het bakje.
Afbeelding
had het eerst aangesloten op de sigarettenplug. deze blijkt constant gevoed te zijn! dan gedacht van de zerkering te trekken, en hem alleen in te steken als het nodig was. bleek dat de pinkers, klok en ruit hier ook op zitten!
dan maar verplaatst naar de voeding achter het contact.

wel raar. dwz als iemand een stukje zilverpapier erin frommelt, de zekering springt, en er geen pinkers, klok en ruitmotor meer is :$
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 750
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door siebke »

Dank voor je reactie over de led-koplamp. Begrijp ik het goed dat het geen verstrooid lichtbeeld oplevert én ook niet tegenliggers verblindt?

Wat de stekker bij het zwarte afdekkapje links betreft: daar hoort nog een 'sigarettenaanstekercontact' te zitten ? Zo niet, dan zal die stekker daar hoogstwaarschijnlijk voor bestemd zijn.

Zit in de radiobak geen radioaansluiting? Als dat wel het geval is, moet er ook een constante voeding en een geschakelde voeding (via het contact)aanwezig zijn. De USB aansluiting kun je dan gewoon aansluiten op de geschakelde voeding. Ik had er de navi-voeding op aangesloten.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door Bert M »

siebke schreef: 16 nov 2017, 11:53
...én ook niet tegenliggers verblindt?...
Lijkt me lastig te beoordelen door de berijder zelf...
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 750
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door siebke »

Bert M schreef: 16 nov 2017, 14:46
siebke schreef: 16 nov 2017, 11:53
...én ook niet tegenliggers verblindt?...
Lijkt me lastig te beoordelen door de berijder zelf...
Lijkt me niet... als nu (meer) tegenliggers opeens reageren met bijv. grootlichtseinen.... :O
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door Bert M »

Sinds dat Xenon gemeengoed is geworden, zijn er een hoop mensen die maar gestopt zijn met seinen...

Voorbeeldje "uit den praktijck": ik rijd regelmatig met naar linksrijdend verkeer afgestelde verlichting in Nederland en terwijl ik weet dat dit onprettig moet zijn voor mijn tegenliggers, is er toch bijna geen medeweggebruiker die mij er, door middel van lichtsignalen, op attendeert...
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

niemand seint toch.. er is wel een soort ''halo'' links en rechts, maar valt goed mee.. nevertheless ik zie veel meer, en ze zien mij veel meer. daar was het me om te doen.
ivm de stekkers achteraan, ok dankjewel voor de info! heb ik niet echt nodig dus geen probleem

er zat geen radio in deze, nu maar zo geschakeld en werkt perfect! _004
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gebruikersavatar
sandro
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2017, 19:55
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: diest

Re: r1100rt ''in orde'' zetten

Ongelezen bericht door sandro »

het lichtbeeld nu
Afbeelding

waarom het nu wat stiller is:
k1200rs ombouw naar cafe racer/ scrambler

Afbeelding
BMW RT1100 (1997)
te onderhouden:
Yamaha Fazer 600 (2000)
Yamaha DT50 (1978)
build;
BMW k1200rs cafe racer
Gesloten

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”