R1200R verbetering ?
Geplaatst: 04 jan 2018, 23:27
ik heb een R850R waar ik steeds problemen mee heb, de zaak waar ik hem gekocht heb doet er echt alles aan om het te fixen maar de reparaties helpen steeds maar even, hij loopt nu eindelijk goed maar met een co van 10 % en een verbruik van 1 op 15 heb ik er genoeg van.
en weet eigenlijk niet zo goed of ze het voor elkaar gaan krijgen of ze nog wat gaan doen, heb de 850 maar in de winterstalling gezet en kijk in maart wel.
heb een beetje het vertrouwen in de 850 verloren, nu kan ik wel naar MSE , maar als ik daar 600 moet betalen leg ik dat liever bij een nieuwere motor.
nu heb ik een R1200R DOHC gezien, voordelen die lopen het mooist van alle lucht/olie blokken heb ik me laten vertellen.
en ze zijn zuiniger en minder zeikerig qua benzine dan een 1150 R . en ik ben ook wel gecharmeerd van het complete dashboard met tankmeter en temp en een verbruik meter en weer betere veren en remmen en door ontwikkeling.
nou geef ik niet echt om het vermogen van wel 110 pk ,, maar als ze ongeveer even zwaar wegen, en qua verbruik niet echt ontlopen , volgens http://spritmonitor.de/ ga ik er niet op achteruit.
geef ik liever wat meer uit , flink wat meer maar als ik er echt jaren mee vooruit kan wil ik het overwegen.
die R1200R heeft ongeveer 125 K km gelopen, bij de oudere R11x0 zit je dan vaak met de koppeling , maar wat doen de remschijven? 8 gemiddeld 70 a 80 K km ??, het ABS3/4 zou beter dan de oudere systemen, ESA ?? je moet de kleppen stellen , maar omdat er vulplaatjes in zitten , hoeven die net zo weinig aangepast te worden als bij de K75/k100/k1100 ?? weet niet of ie dealer onderhoud heeft gehad, moet hem nog gaan bekijken,, maar dan wil ik eerst het plaatje rond hebben
en een redelijke prijs terug krijgen voor de 850 heb er 3,3 K mee gereden sinds deze zomer en veel nieuwe onderdelen erop ( laten ) zetten.
zijn er nog andere dingen waar ik in het bijzonder naar moet kijken ?
en weet eigenlijk niet zo goed of ze het voor elkaar gaan krijgen of ze nog wat gaan doen, heb de 850 maar in de winterstalling gezet en kijk in maart wel.
heb een beetje het vertrouwen in de 850 verloren, nu kan ik wel naar MSE , maar als ik daar 600 moet betalen leg ik dat liever bij een nieuwere motor.
nu heb ik een R1200R DOHC gezien, voordelen die lopen het mooist van alle lucht/olie blokken heb ik me laten vertellen.
en ze zijn zuiniger en minder zeikerig qua benzine dan een 1150 R . en ik ben ook wel gecharmeerd van het complete dashboard met tankmeter en temp en een verbruik meter en weer betere veren en remmen en door ontwikkeling.
nou geef ik niet echt om het vermogen van wel 110 pk ,, maar als ze ongeveer even zwaar wegen, en qua verbruik niet echt ontlopen , volgens http://spritmonitor.de/ ga ik er niet op achteruit.
geef ik liever wat meer uit , flink wat meer maar als ik er echt jaren mee vooruit kan wil ik het overwegen.
die R1200R heeft ongeveer 125 K km gelopen, bij de oudere R11x0 zit je dan vaak met de koppeling , maar wat doen de remschijven? 8 gemiddeld 70 a 80 K km ??, het ABS3/4 zou beter dan de oudere systemen, ESA ?? je moet de kleppen stellen , maar omdat er vulplaatjes in zitten , hoeven die net zo weinig aangepast te worden als bij de K75/k100/k1100 ?? weet niet of ie dealer onderhoud heeft gehad, moet hem nog gaan bekijken,, maar dan wil ik eerst het plaatje rond hebben
en een redelijke prijs terug krijgen voor de 850 heb er 3,3 K mee gereden sinds deze zomer en veel nieuwe onderdelen erop ( laten ) zetten.
zijn er nog andere dingen waar ik in het bijzonder naar moet kijken ?