opspattend vuil

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
walterr

opspattend vuil

Ongelezen bericht door walterr »

Heeft iemand enige ervaring met dit Wunderlich onderdeel.

Met het huidige slechte weer constateer ik dat veel vuil en nat op het zadel van de bijrijder komt. Het spat op tussen de opening van het kader langs de voorkant van de zijkoffers. Een smerig boeltje wordt het en bij mijn vroeger -1100- was dit niet.
Wel veel euro voor wat plastiek :$
BRS07
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 okt 2009, 12:04
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad
Locatie: Randstad

Re: opspattend vuil

Ongelezen bericht door BRS07 »

Ik heb het van de week binnen gekregen en als de griep uitgewerkt is ga ik het monteren. Op de andere forums was men wel tevreden. Ik vind wel dat het een wat mooier geheel gaat worden.

Groetjes Hans. -1200-
walterr

Re: opspattend vuil

Ongelezen bericht door walterr »

Laat je me aub weten of het eenvoudig te monteren is (zonder extra gaten boren of zo) ?
... en ... snelle beterschap ;)
Dave

Re: opspattend vuil

Ongelezen bericht door Dave »

Wunderlich kennende is het onderdeel passend op de bestaande schroefmogelijkheden. Het komt heel zelden voor dat je moet schroeven/boren in bestaand plastic voor hun oplossingen.

M.b.t. de prijs: je moet je realiseren dat er voor zo'n specifiek onderdeel relatief weinig belangstelling is. Wel moet er een mal gefreesd worden en kunststof gespoten (of gevormd). Dit is relatief duur... Even afgezien van de ontwikkelkosten die er zijn, en de overige kosten (catalogus, reclame materiaal) van dit bedrijf. Dus 79 euro vind ik persoonlijk heel erg meevallen als je dit alles meeneemt.
**AC**

Re: opspattend vuil

Ongelezen bericht door **AC** »

Heb dit onderdeel al een tijd op het oog maar nog steeds niet de stap genomen. Het was al een hele tijd te koop bij Nippy Normans en nu ook bij onze oosterburen :) Ook nog eens de zwarte kleur gelukkig, zal er waarschijnlijk wel aan zitten te komen. Maar ben uiteraard benieuwd naar ervaringen!

Gr. Milan
Inspector Gadget

Re: opspattend vuil

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Und der Service to you, de montage-handleiding is te downloaden;
http://www.wunderlich.de/images/Anleitu ... ng_ita.pdf

Ik mag wellicht geen reclame maken maar ik wil hier heel aardig eens zeggen dat onze oosterburen echt perfecte service leveren!

Antwoorden op mijn (in ietwat matig Deutsch) gestelde vragen, altijd prompt!
Niet tevreden of een fout? Wordt altijd bijzonder netjes opgelost.

En bij elke bestelling (van Wunderlich) krijg ik altijd wel een kado, een leuke attentie, route-kaart, hun catalogi, en gisteren zelfs een Wunderlich rugzak met bedank-briefje!

Ook met andere leveranciers aus Deutschland heb ik alleen maar zeer positieve ervaringen (hoewel die meestal drop of catalogi sturen)

Het is wel jammer dat de R1100RT qua opsmuk een uitlopend model is, er is minder en minder voor te krijgen :roll:

Terug naar het topic dan maar :oops:
Zoals je kunt lezen is de montage redelijk non-intrusive, oftewel geen hak- of breekwerk.
Overzetten van een clipje, plaatsen van soft-foam, etc.

Toevallig zag ik vandaag een full-options R1200RT bij een lokale stealer te koop staan, het blijft een aparte fiets, mooi op een aparte manier.
BRS07
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 okt 2009, 12:04
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad
Locatie: Randstad

Re: opspattend vuil

Ongelezen bericht door BRS07 »

Heb gisteren het spul gemonteerd. Ik weet dat ik een verschrikkelijke zei..rd ben maar toch een paar opmerkingen. Zeker voor de prijs mag het best af zijn. Ik heb de zilvere versie en deze kleur wijkt af van de onderdelen waar hij op aansluit. Het is niet veel maar het is toch een tint donker dan de rest. Er worden twee bouten en busjes bij geleverd. De bouten lijken uiterlijk het zelfde maar inplaats dat het een torx bout is net zo als de orginele bouten, moet je hem met een inbus vastzetten. Dus twee verschillende schroevendraaiers. Het afstandbusje moet je plaatsen tussen het Wunderlich kapje en de orginele achterscherm maar voordat je de bout erin kan draaien moet eerst het kuipdeel ervoor geplaatst worden. Begrijp je dat het "gynaecologenwerk" is, omdat het busje op zijn plaats te krijgen. Dan wordt er nog een afdichtingstrip erbij geleverd die te breed is en kan zelfs "Stevie Wonder" ontdekken dat het geen gezicht is. Dus heb ik zelf wat modeficatie's toegepast en zit het nu naar me zin. Dus andere boutjes (torx) een busje die vastzit in het orginele achterscherm en een 4mm zwarte afdichting.

Ook heb ik met Wunderlich een discussie gehad omtrent de Tornado achterwielafdekking van een 1200RT. Deze afdekking heeft een megeleverd asje welke bij mij een 12mm te kort is. In een forum heb ik gelezen dat het bij meerdere mensen geconstateerd is. Ik heb de foto's naar Wunderlich gemaild en als antwoord gekregen dat alles klopt en dat ik het asje anders moet monteren. Maar een asje met aan beide einden schroefdraad kan ik niet langer "wrijven" Dus zelf maar even een nieuwe draaien.

Al met al ben ik niet echt onder de indruk van de kwaliteit van Wunderlich en hun onderdelen. Maar nogmaals ik kijk kritisch naar geleverde - zelf geleverde werkzaamheden.

Groetjes Hans.
Inspector Gadget

Re: opspattend vuil

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hans,

Ik spreek graag over kritisch, niet zei..rd.
Je hebt gelijk kritisch te zijn, het gaat hier om een paar stukjes plastic voor eigenlijk wel veel geld!

Ook ik heb wel eens vergelijkbare problemen ondervonden, maar dat werd altijd netjes opgelost.
Maar, ik hou altijd in het achterhoofd dat het een aftermarket-oplossing is, geen OEM, dus een compromis.

Wellicht heeft het ook te maken met het feit dat de R11xxRT onderdelen wat beter uitgekristalliseerd zijn omdat die al heel wat langer op de markt is en zijn? _001
En dus dergelijke "kinderziektes" van Wünderlich's oplossingen minder vaak voorkomen versus de R1200RT oplossing? _001

En geloof mij, bij andere aftermarket-leverancier, zoals MV, Louis, heb je ook compromis, soms klein, soms wat groter.

En ik ga niet de l.llige opmerking maken dat je ook de zwarte versie had kunnen aanschaffen ;)
http://www.wunderlich.de/frame.php?prod ... 3=2&lay4=3
BRS07
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 okt 2009, 12:04
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad
Locatie: Randstad

Re: opspattend vuil

Ongelezen bericht door BRS07 »

Natuurlijk weet ik dat het een after-markt is maar daarom hoeft de kwaliteit niet minder te zijn. Volgens mij moet de inkoper van Wunderlich de opmerkingen juist serieus nemen en zorgen dat je kwaliteit net zo goed, of nog beter is dan orgineel. Zeker als je de prijzen ziet! En ja de zwarte afscherming heb ik ook overwogen maar deze staat minder bij het zilver wat al bij de kuip zit. Kleur verschil hoeft tegenwordig echt geen probleem meer te zijn. Nogmaals ook het asje van de achternaaf is te kort bevestig het dan en kom met een oplossing maar praat niet "iets langer, wat te kort is" of recht wat krom is. Maar ok ik ben kritisch en wil graag kwaliteit en betaal daar een redelijke prijs voor.

Groetjes Hans.
Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”