BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

Boek uw reis via het forum

 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 6 jaar de CliniClowns

Nog geen R1200RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: JOS WRSM, EileRT

Gebruikersavatar
Viridis
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2018, 18:55
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Bijz: Rijd momenteel Honda Deauville (NT650V)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Contacteer:

Nog geen R1200RT

Ongelezen bericht door Viridis » 16 mei 2018, 20:19

Hoi,

ik rijd nu drie jaar motor en wel een Honda Deauville (NT650V). Een prima toermotor, maar ik mis het extra vermogen om ook op hogere snelheid mijzelf in veiligheid te kunnen accelereren, ik mis de ABS en ik wil ook gewoon weer eens iets anders. En BMW-boxer staat al een hele tijd op mijn verlanglijstje. Laatst op een R1200ST gereden, maar die heeft te weinig bescherming tegen de rijdwind.
Dus op zoek naar een zo goed als perfecte toermotor, en nu op zoek naar een mooie 2de-hands 1200RT.
Ik 'vrees' dat het nog wel even kan duren voor ik de motor gevonden heb en de knoop door kan hakken (ik ben niet zo impulsief). Want ze zijn al rond €5000 te krijgen, maar hebben dan vaak 100.000 tot 150.000 km gereden. Dat blijkt ook weer geen probleem te zijn, lees ik in dit forum. Maar ze hebben dan vaak geen onderhoudshistorie.

Dus hopenlijk binnenkort op een R1200RT door NL (en Europa) toeren.

Iedereen: dank voor het onderhouden van dit informatieve forum. En tot ziens een keertje in de echte wereld. Big RT Smile

Gebruikersavatar
JOS WRSM
Oprichter BMW RT Forum
Oprichter BMW RT Forum
Berichten: 3947
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K75RT-p / 1995
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nog geen R1200RT

Ongelezen bericht door JOS WRSM » 16 mei 2018, 20:54

Hallo en welkom op het RT-forum
De Deauville is een leuke motor, maar net wat je zegt, te weinig vermogen. Met de overstap naar een -1200- zul je dan ook versteld staan.
Bij de aankoop is de onderhoudsgeschiedenis erg belangrijk.
Succes met je zoektocht.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding

Gebruikersavatar
EileRT
Moderator
Moderator
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nog geen R1200RT

Ongelezen bericht door EileRT » 16 mei 2018, 22:02

Hallo Viridis,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en de meest belangrijke TIP voor de aankoop van een tweedehands RT heb je al gekregen van onze forumbeheerder.

Lees (als je het nog niet gedaan hebt) dit draadje (ook door JOS WRSM gepost) even door:

https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtop ... =63&t=5366.

Ook ik wens je veel succes met het vinden van een goede occasion (en die zijn er zeker . . .) en laat vooral weten welke het geworden is! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding

Gebruikersavatar
Viridis
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2018, 18:55
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Bijz: Rijd momenteel Honda Deauville (NT650V)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Contacteer:

Re: Nog geen R1200RT

Ongelezen bericht door Viridis » 17 mei 2018, 20:51

Dank voor het welkom heten.

Weten jullie: is het eigenlijk moeilijk om ~10 jaar oude RT's te vinden met volledige onderhoudshistorie?
Maar zelden wordt via Marktplaats of Motoroccasion.nl melding gemaakt van aanwezige onderhoudshistorie.
Ik ben iemand die graag zelf knutselt. Olie en -filter vervangen, remblokken en -vloeistof, koelwater, kleppen stellen en dergelijke doe ik altijd graag zelf. Dan heb ik al geen officiële historie (ik houd het wel bij via een digitaal documentje, wát ik wannéér heb gedaan, maar hoe betrouwbaar ben ik dan in de ogen van een potentiële koper?).

Groetjes,
Viridis


(zodra ik mijn RT heb, zal ik hier zeker over posten)

Gebruikersavatar
reneRT
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2018, 21:01
Type: R1100RT
Bijz: Groen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: Nog geen R1200RT

Ongelezen bericht door reneRT » 17 mei 2018, 21:29

Ik heb mijn R1100RT uit 1999 een paar maanden geleden gekocht met onderhoudsboekje met alle stempels en de facturen van de laatste beurten.
Dus het kan wel.
Gr,
René

Gebruikersavatar
RendeRT
2019
2019
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1200RT
Bijz: 2011,
Thunder-Grey
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: Nog geen R1200RT

Ongelezen bericht door RendeRT » 17 mei 2018, 22:37

Viridis schreef:
17 mei 2018, 20:51
Dank voor het welkom heten.

Weten jullie: is het eigenlijk moeilijk om ~10 jaar oude RT's te vinden met volledige onderhoudshistorie?
Maar zelden wordt via Marktplaats of Motoroccasion.nl melding gemaakt van aanwezige onderhoudshistorie.
Ik ben iemand die graag zelf knutselt. Olie en -filter vervangen, remblokken en -vloeistof, koelwater, kleppen stellen en dergelijke doe ik altijd graag zelf. Dan heb ik al geen officiële historie (ik houd het wel bij via een digitaal documentje, wát ik wannéér heb gedaan, maar hoe betrouwbaar ben ik dan in de ogen van een potentiële koper?).

Groetjes,
Viridis


(zodra ik mijn RT heb, zal ik hier zeker over posten)
Hallo Viridis, Welkom op dit prachtige forum.

Als je graag zelf aan de motor knutselt, een motor zoekt waarvan de onderhoudshistorie bekend is en ook nog niet al te oud.... én die rond de € 5.000,00 kost, zou je kunnen kiezen voor een BMW R 1200 RT-P(olitie). Uit eigen ervaring weet ik dat deze fietsen uitstekend worden onderhouden. Het zijn vaak prima motoren, die meestal zo rond 100.000 km hebben gereden, soms zelfs veel minder. Optisch moet er vaak wel e.e.a. worden opgeknapt. Veel onderdelen zijn ook tweedehands te vinden.

Menig Forumlid rijdt op een ex-overheidsmotor.

Een dingetje is bij deze motoren wel belangrijk: "Verwijder alle extra bedrading". Voordat deze motoren de dienst verlaten worden alle toeters en bellen gedemonteerd, waarbij de bedrading gewoon doorgeknipt wordt. Bij een van de forumleden heeft dit geleid tot een totaal afgebrande
R 1200 RT- P.

In het verleden heb ik zelf een K75RT-P en een K1100LT-P gekocht en omgebouwd tot een "burgerfiets". Prima motoren. Ik kan je zeggen dat het hele leuke projecten zijn geweest.

Succes met je zoektocht.
Nu: R1200RT (2011), Daarvoor R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); TomTom 400; Scala Rider Q3; Rukka; Dolomieten.

Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 490
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Thundergrey, Bj 2012, Zumo 590, Sena SMH10
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Nog geen R1200RT

Ongelezen bericht door Dingeman » 18 mei 2018, 09:02

Viridis schreef:
17 mei 2018, 20:51
Dank voor het welkom heten.

Weten jullie: is het eigenlijk moeilijk om ~10 jaar oude RT's te vinden met volledige onderhoudshistorie?
Maar zelden wordt via Marktplaats of Motoroccasion.nl melding gemaakt van aanwezige onderhoudshistorie.
Ik ben iemand die graag zelf knutselt. Olie en -filter vervangen, remblokken en -vloeistof, koelwater, kleppen stellen en dergelijke doe ik altijd graag zelf. Dan heb ik al geen officiële historie (ik houd het wel bij via een digitaal documentje, wát ik wannéér heb gedaan, maar hoe betrouwbaar ben ik dan in de ogen van een potentiële koper?).

Groetjes,
Viridis


(zodra ik mijn RT heb, zal ik hier zeker over posten)

Voor "betrouwbaarheid" komt bij mij meer kijken dan alleen een digitaal "onderhoudsdocumentje". Betrouwbaarheid gaat niet alleen op bij een particulier maar ook bij een dealer. Zaken als hoe verloopt het contact en het gesprek met de verkoper, hoe is jou gevoel dat de verkoper jou vertrouwd, hoe is de "verkoopomgeving" en nog veel meer zaken spelen mee hoe betrouwbaar je overkomt bij een potentiële koper.

Maar als ik op zoek zou zijn naar een motor met een onderhoudshistory dan zou alleen het door jou gedocumenteerde digitaal "onderhoudsdocumentje" voor mij geen enkele waarde hebben. Indien je er duidelijke gedateerde naar de motor herleidbare rekeningen bij zou hebben van olie en onderdelen etc, dan zou dat wel een pluspunt zijn. Maar naast het feit dat je mogelijk wordt aangemerkt als een betrouwbare verkoper zou een aankoopkeuring op jou kosten voor mij in ieder geval onvermijdelijk zijn.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.

Gebruikersavatar
EileRT
Moderator
Moderator
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nog geen R1200RT

Ongelezen bericht door EileRT » 18 mei 2018, 13:26

Na alle goede TIPS stel ik voor om de discussie over de aankoop van een motor verder voort te zetten in een (indien gewenst) nieuw aan te maken topic:

https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewforum.php?f=63

Daarmee komt het accent in dit topic weer te liggen op het voorstellen van een nieuw forumlid. Ik begrijp dat wanneer er vragen worden gesteld, er ook antwoorden worden gegeven. Dat is nu gebeurd en Viridis kan er zijn voordeel mee doen.

Uiteraard zijn we benieuwd:
Viridis schreef:
17 mei 2018, 20:51
zodra ik mijn RT heb, zal ik hier zeker over posten
[groet]

Eilert
Moderator
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding

Gebruikersavatar
Viridis
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2018, 18:55
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Bijz: Rijd momenteel Honda Deauville (NT650V)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Contacteer:

Re: Nog geen R1200RT

Ongelezen bericht door Viridis » 21 mei 2018, 22:16

Dank jullie wel voor jullie reactie.
Ik stel voor om inderdaad elders verder hierover van gedachten te wisselen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”