BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

Oscar Motorservice Nunspeet
 

Wat is er te doen?

 

Het BMW RT Forum steunt al 11 jaar de CliniClowns

Tempostat R1100RT

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Jimmaet
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 sep 2018, 19:22
Type: R1100RT
Bijz: Origineel houden, over 10 jaar museum keuren!
Land: Finland
Woonplaats of omgeving: Laihia

Tempostat R1100RT

Ongelezen bericht door Jimmaet »

Met dank aan Giorgio viewtopic.php?f=61&t=13147&p=140829&hil ... ol#p140817 denk ik dat het tempostat project bijna opgelost is! (eerst denken, dan doen).
De aanpassing van de gaskabel verdeelbox is prachtig. Daar ga ik voor!

Mijn -1100- trekt stevig naar rechts (en nog steeds: is dat wel of niet normaal, daar komt men niet uit). Dus wil ik proberen de vrij zware servomotor ergens linksvoor te monteren. Misschien naast de koplamp, onder de radiobak o.i.d. Nog even uitzoeken.

Voor het aansturen de radioknoppen op het stuur.

Maar dan: De pulsgever? Dat is nog een uitdaging. Bij sommige mechanische tellers zit er een reed-contactje in, hebben wij dat? Zoniet, dan iets met magneetje op 't wiel.
Ik heb het meerkleuren elektrisch schema, prachtig en duideljk, maar niet compleet qua locatie van verdeelpunten enz. Is er nou nergens het BMW fabrieks schema -1100- beschikbaar?
Kees Visser, Laihia, Finland
R1100RT K75RT, ex-R26
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Tempostat R1100RT

Ongelezen bericht door Baird »

Jimmaet schreef: 14 sep 2018, 22:29 Knip knip

Mijn -1100- trekt stevig naar rechts (en nog steeds: is dat wel of niet normaal, daar komt men niet uit). Dus wil ik proberen de vrij zware servomotor ergens linksvoor te monteren. Misschien naast de koplamp, onder de radiobak o.i.d. Nog even uitzoeken.

Knip knip
Ja het is normaal dat de motor naar rechts trekt, zoek maar een hier op het forum, hoofdoorzaak is de vorm van de brandstoftank die rechts veel meer benzine (dus gewicht) heeft dan links. Bij de R1100RT kun je de losse schijf tussen de achternaaf en het wiel weg laten, omdat de schijfrem en klauw op de cardan zitten maakt het daarvoor niet uit (Bij de R1150RT is dat anders!). Het zorgt ervoor dat je achterwiel iets meer naar rechts komt te staan en de motor daardoor iets minder naar rechts trekt, heb zo zelf ongeveer 100k mee rondgereden _004. Had later zelfs ook nog een klein zandzakje in het bagagebakje linksvoor, scheelde ook weer een beetje.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”