spijtig genoeg nog geen rt maar wel zoekende naar

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

spijtig genoeg nog geen rt maar wel zoekende naar

Ongelezen bericht door stryker »

Ik heb altijd met 2 cilinders gereden, namelijk de tl1000r van suzuki.
Nu deze verkocht is om medische redenen ben ik op zoek naar een volwaardige vervanger waar ik rechtop kan op zitten en af en toe een weekendje mee weg kan gaan. Aangezien mijn voorkeur uitgaat naar een 2 cilinder ben ik zo uitgekomen op de rt.

Ik ben me een beetje aan het inlezen op de rt (voor mij gaat de keuze uit naar een 1150).
Er zijn bepaalde kwaaltjes waar ik me van bewust ben zoals de abs.
Er zijn er met 1 en 2 bougies per cilinders.
Nu heb ik er een paar op het oog. 2 ervan zijn twin sparks en de andere niet. kilometerstanden schommelen tussen de 65000 en de 90000km
Ik heb al gelezen dat mits goede afstelling je ook geen last meer hebt van kfr. Dus weet niet echt waar mijn voorkeur moet naar uitgaan en wat beter is.

Verder had ik ook graag een radio in de motor gewild. als deze er bij aanschaf niet bij zit, wat zouden de kosten zijn om alle accesoires voor de radio aan te kopen rekening houdend dat ik hier nog een sony radio heb liggen waar een adaptor voor de stuurbediening zou voor moeten bestaan?

Nog een vraagje waar ik niet zo direct een antwoord op vind is hoe je kan zien of de abs afgekoppeld is.
Wat ik wel weet is dat het abs eerst een self check doet en daarbij eerst 4x snel knippert en daarna langzaam tot er een paar meter mee gereden is.
Als de abs is afgekoppeld knippert dan ook bij het aanzetten van het contact het abs lichtje of werkt deze helemaal niet meer?
want ik zie het niet zo zitten om de abs te testen op een fiets die ik helemaal niet ken. (misschien dat ik dat best wel effe doe bij eventuele aankoop maar als ik het voor het rijden al weet of de abs het eventueel niet zou doen is wel meegenomen.

Welk abs systeem is het betrouwbaarste voor een 1150rt het abs II systeem of het iabs? en hoe zie ik welk systeem er op de motor staat want ik heb gelezen dat er ook twinsparks zijn met het absII systeem.

alvast bedankt voor de hulp.

mvg Koen
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: spijtig genoeg nog geen rt maar wel zoekende naar

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hoi Koen,

icon_welcome en bedankt voor je intro.
Stel gerust je vragen in de daarvoor bestemde onderwerpen van het forum.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: spijtig genoeg nog geen rt maar wel zoekende naar

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Koen,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum . Uiteraard staat vragen stellen in de daarvoor bestemde topics altijd vrij. Je kunt echter ook de zoekfunctie rechts bovenin de forumindex gebruiken. Er is in de afgelopen 10 jaar al veel geschreven en hier op het forum ook goed te vinden. _004

Succes met het zoeken naar een mooie BMW en veel plezier op ons forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”