Is er iemand met een LC zonder de optie ESA? Ben erg benieuwd naar zijn/haar ervaringen aangezien ik net een van 2014 heb aangeschaft zonder ESA. Ik zou wisselend alleen of met passagier rijden.
Alvast bedankt!
Ervaring met RT LC zonder ESA?
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02 sep 2018, 10:53
- Type: R1200RT/LC
- Land: Belgie
- Woonplaats of omgeving: Schoten
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Ervaring met RT LC zonder ESA?
Zal dan niet veel schelen met een andere fiets zonder ESA, ik zou er dan wel een paar goede Hyperpro dempers en veren onder zetten, is in ieder geval beter dan de standaard veren en dempers van BMW ( ik rij zelf R1150RT met Hyperpro's en GS LC met Dynamic ESA).
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02 sep 2018, 10:53
- Type: R1200RT/LC
- Land: Belgie
- Woonplaats of omgeving: Schoten
Re: Ervaring met RT LC zonder ESA?
Beste Bert,
Dank je wel voor je reactie. Het heeft even geduurd voor ik reageerde. Inmiddels heb ik er een paar weken mee gereden, met en zonder passagier. Ik vind het echt een geweldige motor maar de vering is niet echt super. Te hard zonder belading en 1 persoon en geeft toch soms wel erg hard de kwaliteit van het wegdek door. Hoe ik de instellingen ook aanpas aan de omstandigheden; zowel demping als voorspanning van de achterveer.
Ik begin echt te twijfelen om inderdaad naar Hyperpro's te gaan kijken of zelfs in te ruilen naar een ESA model. Heb jij een indicatie van de kosten voor de Hyperpro's?
Alvast bedankt!
Evert
Dank je wel voor je reactie. Het heeft even geduurd voor ik reageerde. Inmiddels heb ik er een paar weken mee gereden, met en zonder passagier. Ik vind het echt een geweldige motor maar de vering is niet echt super. Te hard zonder belading en 1 persoon en geeft toch soms wel erg hard de kwaliteit van het wegdek door. Hoe ik de instellingen ook aanpas aan de omstandigheden; zowel demping als voorspanning van de achterveer.
Ik begin echt te twijfelen om inderdaad naar Hyperpro's te gaan kijken of zelfs in te ruilen naar een ESA model. Heb jij een indicatie van de kosten voor de Hyperpro's?
Alvast bedankt!
Evert