BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

Oscar Motorservice Nunspeet
 

Wat is er te doen?

 

Het BMW RT Forum steunt al 11 jaar de CliniClowns

R1150RT Cylinderkop rechts vervangen

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
edpoen
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2018, 13:06
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HEEMSKERK

R1150RT Cylinderkop rechts vervangen

Ongelezen bericht door edpoen »

Hallo,

Wie kan mij helpen. Mijn uitlaat tapeinden zijn afgebroken en uitboren is ook mislukt. Ik ga nu de cylinderkop vervangen. Nu zag ik een knappe cylinderkop van een R1100RT op internet staan bij Boonstra met hetzelfde typenummer 1342008 alleen staat er R5 achter in plaats van R7A. Kan ik deze monteren ? Wat betekenen de R5 / R7A nummeringen eigenlijk ?

Alvast bedankt,

Ed
1342008-R5.PNG
1342008-R7A.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: R1150RT Cylinderkop rechts vervangen

Ongelezen bericht door Baird »

Ik zou er echt in moeten duiken maar ik zou geen cilinderkop van een R1100 op een R1150 zetten. De 'R' betekent waarschijnlijk OF een Release waarbij er iedere keer weer iets anders (kleins) is veranderd (=modificatiestandaard) OF de gietmal waar specifiek deze kop in gegoten is.

De R1100 heeft een ander slagvolume dan de R1150: is dat alleen slag of ook boring, de compressieverhouding voor beide modellen kan anders zijn en deze wordt bepaald door het volume van de verbrandingsruimte in de cilinderkop. Klep diameters/boringen kunnen verschillen zo ook hoe ver de kleppen geopend worden, karakteristiek van de nokkenas kan anders zijn waardoor beide koppen zich anders gedragen tijdens de verbranding en dit een onregelmatig loop kan veroorzaken.

Mijn advies: breng je eigen cilinderkop naar een motorrevisiebedrijf en laat hun de afgebroken draadeinden er uit halen, zo bespaar je je zelf een heleboel mogelijke ellende achteraf.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
edpoen
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2018, 13:06
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HEEMSKERK

Re: R1150RT Cylinderkop rechts vervangen

Ongelezen bericht door edpoen »

Hi Bert,
Hartelijk dank voor je reactie en advies. Ik ga op zoek naar een revisie bedrijf.
Gr, Ed
Gesloten

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”