Pagina 1 van 1

Opgelicht? (Toch niet!!!)

Geplaatst: 14 apr 2019, 12:05
door RendeRT
Afgelopen week bij een webwinkel een Cardo Scala Freecom 4 Duo besteld. Ik kreeg 2 doosjes geleverd. In een van de doosjes ontbrak het belangrijkste, de module/unit. Een hoop gedoe, als gevolg.

Ik houd er rekening mee dat ik de solo heb ontvangen in plaats van een duo.

Hoe herken ik een duoset?

Zijn 2 "solo's" ook een duoset, of zit daar ook nog verschil in?

Een foto van het omhulsel is hierbij gevoegd.

Alvast bedankt voor jullie reacties?

Mvg. RendertAfbeelding

Hartelijke groeten van SM-A530F aan alle forumleden

Re: Opgelicht?

Geplaatst: 14 apr 2019, 12:49
door Isaac
Ik heb wel hetzelfde merk maar een ander type. De duo die ik kocht zat in 1 doos met 2 setjes. Het heet niet voor niets duo. Nu kan het zijn dat de webwinkel geen duo meer op de plank had en heeft hij 2 maal een single geleverd. Dan zou je 2 complete set moeten hebben die tezamen een duo vormt. Bij de duo is standaard het set al op elkaar afgestemd (aangeleerd) bij een single zou je dat zelf moeten doen. Voor de rest (op de prijs na) mag er geen verschil in zitten. Een duo set is meestal zo'n 10% goedkoper dan 2 losse setjes. Zeker op reageren want duo is meer dan één.

Re: Opgelicht?

Geplaatst: 15 apr 2019, 09:33
door JOS WRSM
Dit zou de inhoud van je pakket moeten zijn . . . . volgens:
https://www.fc-moto.de/nl/Cardo-Rider-F ... DFEALw_wcB

2 x Cardo hoofdunit
2 paar sprekers
2 x microfoon kabel
2 x zwanenhals microfoon
2 x bracket klemmen
2 x lijm houder
1 x USB lader
1 x gebruikershandleiding
inclusief bevestigingsmateriaal

Er zou ook DUO op de verpakking moeten staan, waarmee ik afleid dat alles in één verpakking zou moeten zitten
cardo-scala-rider-freecom-4-duo-set-communicatie-MotoPort.jpg

Re: Opgelicht?

Geplaatst: 16 apr 2019, 23:10
door RendeRT
Dank voor jullie reacties.

Ik had de communicatieset via paypal betaald. Ik heb geen vertrouwen meer in het bedrijf dat geleverd heeft. Omdat simpelweg terugsturen in het kader van het recht kopen op afstand, blijkens diverse reviews, niet leidt tot terugbetaling, heb ik de zaak in handen van Paypal gelegd. Nu maar hopen dat alles wordt opgelost.

Re: Opgelicht?

Geplaatst: 17 apr 2019, 07:55
door BertL
Rendert,
Verkeerde apparaat geleverd, lijkt me. Hoop voor je dat Paypal iets betekent voor je!
Succes gewenst!

Re: Opgelicht?

Geplaatst: 17 apr 2019, 12:34
door Isaac
Verkeerd kan ik het niet noemen. Als de leverancier de duo niet op de plank heeft en wel 2 single dan is het zijn keuze om de iets wat duurdere versies te versturen. Een voordeel had kunnen zijn dat je dan 2 laders zou hebben en voor de rest een zelfde inhoud.
Alleen ontbreekt 1 unit in het doosje. Of de leverancier dat heeft geweten is natuurlijk de ham vraag.
Als de leverancier een andere dos met inhoud toe stuurt of alleen de unit dan is het probleem opgelost.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de leverancier als reactie heeft gegeven op deze incomplete levering.

Re: Opgelicht?

Geplaatst: 17 apr 2019, 13:12
door RendeRT
Isaac schreef: 17 apr 2019, 12:34 Verkeerd kan ik het niet noemen. Als de leverancier de duo niet op de plank heeft en wel 2 single dan is het zijn keuze om de iets wat duurdere versies te versturen. Een voordeel had kunnen zijn dat je dan 2 laders zou hebben en voor de rest een zelfde inhoud.
Alleen ontbreekt 1 unit in het doosje. Of de leverancier dat heeft geweten is natuurlijk de ham vraag.
Als de leverancier een andere dos met inhoud toe stuurt of alleen de unit dan is het probleem opgelost.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de leverancier als reactie heeft gegeven op deze incomplete levering.
Reactie samengevat: "Wij zijn niet de leverancier. Wij zetten de bestelling door naar onze leverancier. Feitelijk verstuurt onze leverancier bestelde goederen. Dit is nog nooit gebeurd. Het kan in principe niet. Het is zeer onwaarschijnlijk dat de module ontbrak. Alle doosjes worden gewogen voordat ze de deur uitgaan. Als het gewicht niet klopt gaat het pakket de deur niet uit."

Re: Opgelicht?

Geplaatst: 17 apr 2019, 13:36
door Henk7777
RendeRT schreef: 17 apr 2019, 13:12
Isaac schreef: 17 apr 2019, 12:34 Verkeerd kan ik het niet noemen. Als de leverancier de duo niet op de plank heeft en wel 2 single dan is het zijn keuze om de iets wat duurdere versies te versturen. Een voordeel had kunnen zijn dat je dan 2 laders zou hebben en voor de rest een zelfde inhoud.
Alleen ontbreekt 1 unit in het doosje. Of de leverancier dat heeft geweten is natuurlijk de ham vraag.
Als de leverancier een andere dos met inhoud toe stuurt of alleen de unit dan is het probleem opgelost.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de leverancier als reactie heeft gegeven op deze incomplete levering.
Reactie samengevat: "Wij zijn niet de leverancier. Wij zetten de bestelling door naar onze leverancier. Feitelijk verstuurt onze leverancier bestelde goederen. Dit is nog nooit gebeurd. Het kan in principe niet. Het is zeer onwaarschijnlijk dat de module ontbrak. Alle doosjes worden gewogen voordat ze de deur uitgaan. Als het gewicht niet klopt gaat het pakket de deur niet uit."
RendeRT,

Dat deze firma niet de leverancier is, is niet jouw probleem..
Je hebt een koopovereenkomst met de firma waar jij de waren koopt en niet met de leverancier..
Dus deze firma is verantwoordelijk voor de koop en de waren van de koop die jouw worden toegestuurd..
En die moet gewoon zorgen dat je een module krijgt..

Voorbeeld:
Als jij een BMW koopt bij Motoport en er is een probleem, dan ga je terug naar Motoport en die mag het oplossen..
Zo is het ook als je bij een webwinkel koopt.

Succes..

Henk7777

Re: Opgelicht?

Geplaatst: 17 apr 2019, 15:03
door RendeRT
Henk7777 schreef: 17 apr 2019, 13:36
RendeRT schreef: 17 apr 2019, 13:12
Isaac schreef: 17 apr 2019, 12:34 Verkeerd kan ik het niet noemen. Als de leverancier de duo niet op de plank heeft en wel 2 single dan is het zijn keuze om de iets wat duurdere versies te versturen. Een voordeel had kunnen zijn dat je dan 2 laders zou hebben en voor de rest een zelfde inhoud.
Alleen ontbreekt 1 unit in het doosje. Of de leverancier dat heeft geweten is natuurlijk de ham vraag.
Als de leverancier een andere dos met inhoud toe stuurt of alleen de unit dan is het probleem opgelost.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de leverancier als reactie heeft gegeven op deze incomplete levering.
Reactie samengevat: "Wij zijn niet de leverancier. Wij zetten de bestelling door naar onze leverancier. Feitelijk verstuurt onze leverancier bestelde goederen. Dit is nog nooit gebeurd. Het kan in principe niet. Het is zeer onwaarschijnlijk dat de module ontbrak. Alle doosjes worden gewogen voordat ze de deur uitgaan. Als het gewicht niet klopt gaat het pakket de deur niet uit."
RendeRT,

Dat deze firma niet de leverancier is, is niet jouw probleem..
Je hebt een koopovereenkomst met de firma waar jij de waren koopt en niet met de leverancier..
Dus deze firma is verantwoordelijk voor de koop en de waren van de koop die jouw worden toegestuurd..
En die moet gewoon zorgen dat je een module krijgt..

Voorbeeld:
Als jij een BMW koopt bij Motoport en er is een probleem, dan ga je terug naar Motoport en die mag het oplossen..
Zo is het ook als je bij een webwinkel koopt.

Succes..

Henk7777
Klopt helemaal wat je zegt. Maar ik wíl helemaal niet meer rijden met een headset van dit bedrijf. Ik vraag mij af hoe de service is, als er zich onverhoopt voordoet, waarvoor de set terug moet..... Ik betaal liever wat meer, dan deze ellende.

Re: Opgelicht?

Geplaatst: 18 apr 2019, 07:44
door mkoskamp
Bijzondere reactiie. Die cardio weegt bijna niets. Volgens mij worden pakjes door TPG gewogen.
Wat beweren ze nu? Wat was volgens de T en T code het gewicht van de zending?

Maar goed. Balen. Ik heb mijn setje bij waypoint besteld. Goede ervaring mee.

Re: Opgelicht ......of toch niet?!

Geplaatst: 23 apr 2019, 21:18
door RendeRT
Wonderen zijn de wereld nog niet uit

Groot was mijn verbazing toen ik gisteren een mail ontving van de verkoper. Hij had contact gehad met de importeur en die had hem het nieuwste type,
de Cardo Scala Freecom 4 + duo, toegezonden. Of ik die wilde ophalen. Vanwege mijn werk was ik vandaag redelijk in de buurt en heb ik, na een goed gesprek, de nieuwe headsets in ontvangst genomen, voor de prijs van het overjarige model.

Eind goed, al goed.

Re: Opgelicht? (Toch niet!!!)

Geplaatst: 23 apr 2019, 21:52
door Nico4sen
Ze voelden, denk ik, een ietwat nare ervaring aankomen.
Keurig opgelost zo [emoji106]

Hartelijke groet,

Nico