Ongelezen bericht
door nomko » 02 mei 2019, 20:26
Motor ziet er goed uit, mooie rode kleur staat de motor niet mis! Behalve een zilverkleurige topkoffer op rode motor????? Vraag me af wie dat verzonnen heeft....... 200K op de teller, denk dat iedereen mee eens is dat dat voor die motor een nette stand is gezien de mooie staat van die motor. Welke bouwjaar is ie trouwens? Ik miste op het stuur wat knopjes die ik er wel op heb zitten trouwens (cruise control, ESA, zadelverwarming, knop voor bedienen radio/cd speler). Ik rij zelf een 2007 R1200RT, zeer compleet dingetje. Zag ik filmpje trouwens dat je de achterste remschijf voelde, was ie warm/heet? Links in de kuip hoop knopjes of loze dopjes (daar zit bij mij de knoppen voor radio/cd speler)?
Daarnaast hoorde ik het bekende " klonk" geluid tijdens het schakelen, niet druk maken, is bekend bij BMW. Ik heb het ook. Motor trekt vlot en netjes door. Rap op snelheid, teken dat motor ook fit is. Zou de motor mankementen vertonen of slecht lopen, dan zal je dat merken tijdens het optrekken en rijden: luie motor, rare geluiden, gas vol open draaien en met slakkengang vooruit komen dat soort dingen. Dat getikker wat je hoort van de motor tijdens rijden hoor ik ook, geen idee of dat slecht is of niet maar mijn " brommertje" rijdt vlot, trekt snel op, is niet lui en loopt goed, reageert goed op gas.
Ander punt, 200K op de teller..... BMW boxermotoren zijn laagtoerige motoren. Motoren zijn gebouwd om te toeren, niet om te racen. Zelf doe ik 120 in de 6e op +/- 4000 rpm. Zou je dat vergelijken met zo'n racemotor, opgefokte naaimachinemotor, plastic badkuip rondom, dan zal je zien dat die dingen al tussen de 70k en 90k compleet op zijn vanwege de hoge toeren. R1200RT's zijn robuuste, sterke motoren. Ik gebruik die van mij puur voor woon/werk verkeer en daarnaast lekker door NL tuffen. Tot nu ben ik zeer blij en tevreden met mijn brommertje!
Ohja, als je jaarlijks de olie+oliefilter vernieuwd als je veel rijdt komt het allemaal goed!