Dolomieten, Südtirol en Tirol

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
HanTeRT
2023
2023
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 okt 2009, 21:18
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Overijssel
Locatie: Zwolle

Dolomieten, Südtirol en Tirol

Ongelezen bericht door HanTeRT »

In de afgelopen periode hebben wij een rondreis gemaakt door de Dolomieten, Südtirol en Tirol. Deze rondreis heeft 12 dagen geduurd.
De heen- en terugreis hebben we gedaan met de Autozug Dusseldorf/ Innsbruck. Volgens de site van de Deutsche Bahn (DB) is dit met zekerheid de meest comfortabele manier van reizen en kom je uitgerust aan, op je reisdoel. Hier hebben wij toch een andere mening over. Het was in de trein erg warm, geen mogelijkheid om iets te kopen en weinig comfortabel. Voordeel is dat je de volgende morgen in Innsbruck staat.
Even tanken en de reis kan beginnen. Na een prachtige tour, van 204 km kwamen we rond 17:00 uur aan bij ons appartement aan de Dolomietenstrasse.
Wat is dit een geweldig gebied. Hier heb ik een video-impressie van gemaakt, want dit kun je niet omschrijven.
Na een aantal dagen zijn we naar het westen van Italië (Südtirol) gereden om in de omgeving van de Stelvio neer te strijken in een pension in het plaatsje Burgeis. Helaas was de Stelvio afgesloten vanaf de Italiaanse kant. Hij was wel te bereiden vanaf de Zwitserse zijde. Dit is zo ongelofelijk mooi, dat doet iets met je. Het gevoel dat je op de top hebt is niet te omschrijven. Ook hier heb ik een video-impressie van gemaakt. Beelden zeggen meer dan woorden.
We hebben de belangrijkste passen van de Dolomieten, Südtirol en Tirol gereden. Het hoogste punt was de Stelvio met zijn 2758 meter.
Het was een geweldige ervaring. Ik durf wel te zeggen dat dit een aanrader is. _004

Groet,

Han

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 270
Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Dolomieten, Südtirol en Tirol

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

Hallo Han,

Prachtige beelden, ik ben er in sept/okt 2018 geweest. Een stuk minder sneeuw op de bergen maar ook prachtig. Stelvio is een beleving, daar boven staan geeft je een machtig gevoel van vrijheid.

Grt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Dolomieten, Südtirol en Tirol

Ongelezen bericht door EileRT »

Wát een mooie wereld daar . . . ik ben er nog nooit geweest. Deze ongereptheid kom ik ook tegen in Ierland. Scandinavië/Oostenrijk/Zwitserland/Italië staan zéker op mijn bucketlist.

Bedankt voor het delen Han! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Dolomieten, Südtirol en Tirol

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Leuke filmpjes, dank!

Tirol/Süd-Tirol/Dolomieten staan voor mij deze zomer op het programma. Ik weet nog niet of ik de Stelvio ga rijden. Het zou wel eens erg druk kunnen zijn en dan is het niet echt leuk, is mij verteld.
Heenreis gaat op de motor, met tussenstops in de Vogezen en het Zwarte Woud.
Terugreis met de trein Innsbruck - Düsseldorf, bij de ÖBB geboekt. Is dat dezelfde trein? Jammer om te horen dat deze je niet is bevallen. Ik heb andere geluiden gehoord. Het is al geboekt,dus we zien wel.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
HanTeRT
2023
2023
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 okt 2009, 21:18
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Overijssel
Locatie: Zwolle

Re: Dolomieten, Südtirol en Tirol

Ongelezen bericht door HanTeRT »

PaPinkelman schreef: 09 jul 2019, 13:14 Leuke filmpjes, dank!

Tirol/Süd-Tirol/Dolomieten staan voor mij deze zomer op het programma. Ik weet nog niet of ik de Stelvio ga rijden. Het zou wel eens erg druk kunnen zijn en dan is het niet echt leuk, is mij verteld.
Heenreis gaat op de motor, met tussenstops in de Vogezen en het Zwarte Woud.
Terugreis met de trein Innsbruck - Düsseldorf, bij de ÖBB geboekt. Is dat dezelfde trein? Jammer om te horen dat deze je niet is bevallen. Ik heb andere geluiden gehoord. Het is al geboekt,dus we zien wel.

Je krijgt geen spijt van de trip, die op het programma staat. Correct dat het druk kan zijn op de Stelvio, maar dat is vooral in de weekenden. Als je op een doordeweekse dag en vroeg gaat, valt de drukte wel mee. De Stelvio is toch echt een aanrader. Het gevoel dat je boven op de top hebt kan ik niet beschrijven. Dat is heel bijzonder.
Op de terugreis gaan jullie met dezelfde trein als wij hebben gehad. Hopelijk is de temperatuur dan beter.

Groet,

Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Dolomieten, Südtirol en Tirol

Ongelezen bericht door Baird »

Been there, got the T-shirt! :D

Prachtig gebied om te rijden zolang het niet te druk is anders is het net Volendam in het hoogseizoen, lekker eten, Top!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”