Forum leden,
Kan ik ongestraft de bouten van de remklauwen aan de vorkpoten en voetsteunplaten vervangen door RVS met A4 kwaliteit?
Hoor graag jullie advies?
Dick
RVS bouten ipv orgineel
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 29 okt 2012, 09:26
- Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
- Bijz: r1200rt
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: arnhem
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: RVS bouten ipv orgineel
RVS is minder sterk dan staal. Maar de bouten hebben een grote reserve dus ik verwacht niet dat de RVS bouten tegen de grens aan zullen komen.
RVS reageert wel heftiger met aluminium dus het zijn meer nadelen dan voordelen met RVS.
RVS reageert wel heftiger met aluminium dus het zijn meer nadelen dan voordelen met RVS.
- DickJe
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 02 jul 2018, 10:05
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Obdam
Re: RVS bouten ipv orgineel
Ik las op een ander motor forum, dat het gebruik van Interflon HT-1200 goede resultaten biedt om corrosie als gevolg van de twee metalen te verminderen/ voorkomen.
Ook grafietvet wordt genoemd als een middel tegen de corrosie.
Groet, Dick
En nee, ik heb geen aandelen
Ook grafietvet wordt genoemd als een middel tegen de corrosie.
Groet, Dick
Ooit: Suzuki T500, Honda CB750-four, Honda CB400-four, Honda CX-500, Kawasaki GPZ-900, Suzuki GSX-600F, BMW R1100RT, Honda CB500, Yamaha Fazer 600, BMW R1150R, BMW R1150RT
Nu: Honda NC750X DCT
Nu: Honda NC750X DCT
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: RVS bouten ipv orgineel
Ik zou het niet doen, als je naar de sterkte kijkt van de diverse materialen zie je behoorlijke verschillen, heb hier pas nog een en ander over gemeld. RVS gedraagt zich ook anders als het overbelast raakt.
Het gaat om je remmen, hierbij komen grote krachten op de diverse onderdelen bij hoge temperaturen, als je graag glimmende bouten wilt hebben kun je denken om je stalen bouten elektrolytisch te (laten) vernikkelen of nieuwe kopen, die glimmen ook een beetje....
Ik heb zelf ervaring met een rvs bout die brak en een ongeluk kreeg waardoor ik nog dagelijks hinder ondervindt in mijn doen en laten.
Het gaat om je remmen, hierbij komen grote krachten op de diverse onderdelen bij hoge temperaturen, als je graag glimmende bouten wilt hebben kun je denken om je stalen bouten elektrolytisch te (laten) vernikkelen of nieuwe kopen, die glimmen ook een beetje....
Ik heb zelf ervaring met een rvs bout die brak en een ongeluk kreeg waardoor ik nog dagelijks hinder ondervindt in mijn doen en laten.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km