Gisteravond wilde ik nog even een rondje eiland van Dordt doen
ik rij weg, wil opschakelen naar 2 dat deed hij/zij dus niet
gestopt, met de hand de versnellingspook omhoog gehaald zonder de koppeling te gebruiken, en ja hoor klik in zijn 2
verder gereden, laat me zomaar niet tegenhouden
op naar de 3e ging wel goed naar de 4e dat vond de bak ook niet helemaal geweldig naar 5 geen probleem
ikke eve nie bgrijp
iemand een idee ?
vrg maRTin
weigerende versnellingsbak r1100rt
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: weigerende versnellingsbak r1100rt
Drie dingen te controleeren als begin-
Versnellingsbakolie verversen.
Schakelpook linkage kogelgewichten (2x) nieuw invetten. Er moet ook twee rubber afdichtringen erop zitten. Deze verouderen en breken af met de jaren.
Schakelpook scharnier/lager demonteeren en invetten. Kan ook corrosie tussende kunststof lagers/inserts ontstaan. Grote inbusbout van de scharnierpunt wel met loctite 542 of draadafdicten weer monteren.
Voor de schakelpook onderdelen moet je de voetplaat links verwijderen.
Ik gebruik lithium vet op de linkages.
Versnellingsbakolie verversen.
Schakelpook linkage kogelgewichten (2x) nieuw invetten. Er moet ook twee rubber afdichtringen erop zitten. Deze verouderen en breken af met de jaren.
Schakelpook scharnier/lager demonteeren en invetten. Kan ook corrosie tussende kunststof lagers/inserts ontstaan. Grote inbusbout van de scharnierpunt wel met loctite 542 of draadafdicten weer monteren.
Voor de schakelpook onderdelen moet je de voetplaat links verwijderen.
Ik gebruik lithium vet op de linkages.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Re: weigerende versnellingsbak r1100rt
kijk daar heb ik wat aan !japachap schreef: ↑14 jun 2020, 10:57 Drie dingen te controleeren als begin-
Versnellingsbakolie verversen.
Schakelpook linkage kogelgewichten (2x) nieuw invetten. Er moet ook twee rubber afdichtringen erop zitten. Deze verouderen en breken af met de jaren.
Schakelpook scharnier/lager demonteeren en invetten. Kan ook corrosie tussende kunststof lagers/inserts ontstaan. Grote inbusbout van de scharnierpunt wel met loctite 542 of draadafdicten weer monteren.
Voor de schakelpook onderdelen moet je de voetplaat links verwijderen.
Ik gebruik lithium vet op de linkages.
vermoed idd dat het probleem in de schakelpook zit.
olie is een half jaar terug ververst
we gaan morgen de boel maar eens op de heftafel zetten.
bedankt tot zover
maRTin