acculader
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 19 nov 2015, 21:13
- Type: R1100RT
- Bijz: zwart
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: zh
acculader
dames en heren.
mijn IC twin accu/druppellader is permanent aangesloten op mijn 1100rt,doet zn werk goed,mijn vraag is kan ik deze lader in het stopkontakt laten zitten en alleen de sigarenplug loskoppel als ik ga rijden,bij terugkomst de sigarenplug er weer in,,en hij staat weer onder lading.
ik weet niet of dat kwaad kan voor de lader,of is uit het stopkontakt halen beter,
mvg.wim
mijn IC twin accu/druppellader is permanent aangesloten op mijn 1100rt,doet zn werk goed,mijn vraag is kan ik deze lader in het stopkontakt laten zitten en alleen de sigarenplug loskoppel als ik ga rijden,bij terugkomst de sigarenplug er weer in,,en hij staat weer onder lading.
ik weet niet of dat kwaad kan voor de lader,of is uit het stopkontakt halen beter,
mvg.wim
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4483
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: acculader
Ik haal de stekker van de lader altijd uit het stopcontact . . . of het kwaad kan om deze er wel in te laten zitten als deze niet verbonden is met de accu van de motor weet ik niet. Ik doe dit dus niet. Dat geldt overigens ook voor andere laders welke niet zijn aangesloten op een apparaten zoals iPad, MacBook, etc . . .
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 19 nov 2015, 21:13
- Type: R1100RT
- Bijz: zwart
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: zh
Re: acculader
bedankt voor de reactie,het lijkt mij ook beter de lader uit het stopkontact te halen,ik dacht mischien kan het geen kwaad hem te laten zitten,motor staat buiten de schuur en draadje loopt via ventilatieopening in de muur de schuur in,plug uit motor halen en wegrijden,nu plug uit motor halen en in de schuur de lader uit stopkontact halen ik denk achteraf dat dit wel beter is,dank voor de reactie,mvg.wim
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25 sep 2020, 16:41
- Type: R1200RT
- Bijz: groot windscherm
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: gelderland
Re: acculader
mijn is door de bmw dealer geadviseerd om de acculader een week erin en dan weer een week eruit te halen , was beter voor de accu zei hij .
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4483
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: acculader
Topicstarter vraagt zich af of het er toe doet of de lader, wanneer deze is losgekoppeld van de accu, aangesloten moet blijven op het elektriciteitsnet.
De status van de accu doet er hierbij dus niet toe.
Wanneer de motor bij mij gestald staat heb ik deze permanent aan de (druppel)lader. En ik doe dit inmiddels al 8 jaar met dezelfde Odyssey accu. Maar dat terzijde.
De status van de accu doet er hierbij dus niet toe.
Wanneer de motor bij mij gestald staat heb ik deze permanent aan de (druppel)lader. En ik doe dit inmiddels al 8 jaar met dezelfde Odyssey accu. Maar dat terzijde.
Ghostrider schreef: ↑27 sep 2020, 11:31 mijn is door de bmw dealer geadviseerd om de acculader een week erin en dan weer een week eruit te halen , was beter voor de accu zei hij .
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- ErikS
- 2024
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
- Type: R1250RT
- Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
- Locatie: De parel van Gelderland
- Contacteer:
Re: acculader
Buiten het feit dat, als de motor niet aan de oplader aangesloten is maar de acculader wel aan het elektriciteitsnet aangesloten blijft, deze een klein beetje stroom verbruik, kan het verder geen kwaad.
Althans zo is het mij verteld toen ik deze vraag stelde bij mijn werkgever. Daar staan de motorfietsen als ze in ruste zijn altijd aan de oplader. Bij gebruik van de motorfiets blijven de opladers echter gewoon aan het elektriciteitsnet aangesloten. In een aantal gevallen was het ook niet anders mogelijk omdat de stekkers en stopcontacten slechts met een trap bereikbaar waren.
Althans zo is het mij verteld toen ik deze vraag stelde bij mijn werkgever. Daar staan de motorfietsen als ze in ruste zijn altijd aan de oplader. Bij gebruik van de motorfiets blijven de opladers echter gewoon aan het elektriciteitsnet aangesloten. In een aantal gevallen was het ook niet anders mogelijk omdat de stekkers en stopcontacten slechts met een trap bereikbaar waren.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
- DickJe
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 02 jul 2018, 10:05
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Obdam
Re: acculader
Of een acculader in het stopcontact kan blijven zitten, is ook afhankelijk van het type acculader. In de handleiding van de Optimate 4 die ik afgelopen week binnen kreeg staat, dat eerst de plug in de motor gestoken dient te worden, voordat de stekker in het stopcontact gaat. En andersom; eerst de stekker uit het stopcontact, dan pas de plug uit de motor.
En voor een week erin, dan een week eruit, geldt hetzelfde; dat is ook afhankelijk van de lader. Sommige laders zijn ‘intelligent’ en regelen dat zelf.
En voor een week erin, dan een week eruit, geldt hetzelfde; dat is ook afhankelijk van de lader. Sommige laders zijn ‘intelligent’ en regelen dat zelf.
Ooit: Suzuki T500, Honda CB750-four, Honda CB400-four, Honda CX-500, Kawasaki GPZ-900, Suzuki GSX-600F, BMW R1100RT, Honda CB500, Yamaha Fazer 600, BMW R1150R, BMW R1150RT
Nu: Honda NC750X DCT
Nu: Honda NC750X DCT