injectors van Tills.de
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg
injectors van Tills.de
Zit er over te denken om injectors van Tills.de aan te schaffen voor mijn R1150RT Twinspark. Maar ik lees iets over synchroniseren. Is het niet gewoon oude er uit en nieuwe erin?
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: injectors van Tills.de
Als deze nu al goed loopt en regelmatig zijn beurt heeft gehad dan zou alles synchroon moeten lopen. Dan is het een kwestie van oude er uit en nieuwe er in. Of je moet een duidelijke reden hebben om deze te gaan vervangen. Dan zou ik zeggen eerst alles nazien om de oorzaak te bepalen en dan pas gaan vervangen. Over hoe te testen en hoe te reinigen staat al het een en ander beschreven op het forum.
Als de vraag verkeerd geïnterpreteerd wordt kan het advies ook verkeerd zijn. Dus er niet uit gaan van hij loopt slecht en ik ga onderdelen vervangen.
Als de vraag verkeerd geïnterpreteerd wordt kan het advies ook verkeerd zijn. Dus er niet uit gaan van hij loopt slecht en ik ga onderdelen vervangen.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: injectors van Tills.de
Kleppen stellen, bypass'en goed schoonmaken, goed synchroniseren en dan 2 nieuwe injectors van Tills plaatsen. Als kers op de taart de Stage 7 chip er in van John.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg
Re: injectors van Tills.de
Over die stage 7 chip van John hoor ik wisselende verhalen. En ik vindt dat ook wel ontzettend veel werk. Dus dat doe ik liever niet
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: injectors van Tills.de
Dan hier uit eigen ervaring: je herkent je motor niet meer terug, soepel vanaf lage toeren, KFR staat in het museum en ja, je bent een paar uurtjes bezig maar het is zelf te doen voor iemand die een béétje handig is, zeker geen rocket science! De kosten voor een setje Tills en een chip zitten samen onder de € 200.= en je hebt een RT zoals hij bedoelt was ..................jbazelmans schreef: ↑29 jul 2020, 20:43 Over die stage 7 chip van John hoor ik wisselende verhalen. En ik vindt dat ook wel ontzettend veel werk. Dus dat doe ik liever niet
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg
Re: injectors van Tills.de
Misschien moet ik het gewoon met iemand samen doen die zin heeft in een middagje aan de RT sleutelen.
Vrijwilligers in Limburg (NL) misschien?
Vrijwilligers in Limburg (NL) misschien?
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: NL
Re: injectors van Tills.de
Vraagje van mijn kant over die Tills injectoren en synchroniseren:
Die injectoren worden per paar uitgezocht zodat ze dezelfde flow hebben, in theorie zou je dan niet hoeven synchroniseren. Als je nu synchroniseert met de oude injectoren, hef je de asynchronisatie van je injectoren op. Vervang je ze voor Tills injectoren is je instelling nog voor de oude en zou je weer moeten synchroniseren.
Wat klopt er in mijn theorie niet? Want volgens bovenstaande, zou een ‘matched pair’ injectoren ook niet per se vereist zijn als je de synchronisatie met de computer bij kan stellen.
Ben benieuwd....
Die injectoren worden per paar uitgezocht zodat ze dezelfde flow hebben, in theorie zou je dan niet hoeven synchroniseren. Als je nu synchroniseert met de oude injectoren, hef je de asynchronisatie van je injectoren op. Vervang je ze voor Tills injectoren is je instelling nog voor de oude en zou je weer moeten synchroniseren.
Wat klopt er in mijn theorie niet? Want volgens bovenstaande, zou een ‘matched pair’ injectoren ook niet per se vereist zijn als je de synchronisatie met de computer bij kan stellen.
Ben benieuwd....
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg
Re: injectors van Tills.de
Wat is de beste keus? gereviseerde R1150RT injectoren of de aangepaste R1200 injectoren?
https://www.tills.de/Twin-Set-12er-Vent ... R1150.html
https://www.tills.de/Twin-Set-12er-Vent ... R1150.html
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: injectors van Tills.de
Wat er bij synchroniseren gebeurd is de onderdruk van beide cilinders gelijk proberen te krijgen, zie het het als 2 luchtpompen die ieder door een eigen rietje ademen en door dat af te stellen probeer je die gelijk te krijgen, dit heeft NIETS te maken met wat er gebeurd tijden de verbranding maar wel een prettige voorwaarde om het goed te krijgen . Om de verbranding goed te krijgen zorg je voor 2 nagenoeg identieke injectors qua gedrag en vanzelfsprekend een goede vonk. Als je dan ook nog een andere chip plaatst die dit hele proces op de meest optimale manier aan stuurt krijg je een totaal andere motor.RaymonT schreef: ↑30 jul 2020, 08:54 Vraagje van mijn kant over die Tills injectoren en synchroniseren:
Die injectoren worden per paar uitgezocht zodat ze dezelfde flow hebben, in theorie zou je dan niet hoeven synchroniseren. Als je nu synchroniseert met de oude injectoren, hef je de asynchronisatie van je injectoren op. Vervang je ze voor Tills injectoren is je instelling nog voor de oude en zou je weer moeten synchroniseren.
Wat klopt er in mijn theorie niet? Want volgens bovenstaande, zou een ‘matched pair’ injectoren ook niet per se vereist zijn als je de synchronisatie met de computer bij kan stellen.
Ben benieuwd....
Jammer dat er nog steeds mensen zijn die dit in twijfel stellen, een paar jaar middelbare technische opleiding met als hoofdvak verbrandingsmotoren doet wonderen en anders zijn er hele goede boeken waarin dit uitgelegd wordt, daar heb je geen FB voor nodig
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: NL
Re: injectors van Tills.de
“Wat er bij synchroniseren gebeurd is de onderdruk van beide cilinders gelijk proberen te krijgen, zie het het als 2 luchtpompen die ieder door een eigen rietje ademen en door dat af te stellen probeer je die gelijk te krijgen,“
Duidelijk, thanks!
Duidelijk, thanks!
- Benji
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
- Locatie: Hoeselt
Re: injectors van Tills.de
Heb zelf 2 injectors van Tills geplaatst, had nadien de vacuüm meters aangesloten en het synchroniseren was bij mijn motor toen niet nodig.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: injectors van Tills.de
Klopt, staat ook helemaal los van elkaar ....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Benji
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
- Locatie: Hoeselt
Re: injectors van Tills.de
Dit is mijn antwoord op de vraag van de toppic starter, in zijn eerste bericht.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.