Ik ben dus zoekende naar een RT. Er staan er genoeg, dus de keuze is reuze.
Echter, is het verstandig om uit te kijken naar een RT met een DOHC blok?
to DOHC or not?
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 04 sep 2020, 07:20
- Type: Overig R-serie
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: 'Zeeuwse
-
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: twente
Re: to DOHC or not?
De DOHC is een hele fijne motor!
Kijk bij aanschaf even goed naar welk systeem voor de brandstofmeter er in de tank zit, een lint of een vlotter. Zoek alhier op "Tanklint" en je leest dat je zo'n lint niet wilt hebben. De eerste DOHC's hadden dat lint nog maar ik weet niet precies tot wanneer BMW dat heeft volgehouden.
Voor de rest is een DOHC redelijk bullit-proof!
gr v Ciske
Kijk bij aanschaf even goed naar welk systeem voor de brandstofmeter er in de tank zit, een lint of een vlotter. Zoek alhier op "Tanklint" en je leest dat je zo'n lint niet wilt hebben. De eerste DOHC's hadden dat lint nog maar ik weet niet precies tot wanneer BMW dat heeft volgehouden.
Voor de rest is een DOHC redelijk bullit-proof!
gr v Ciske
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 04 sep 2020, 07:20
- Type: Overig R-serie
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: 'Zeeuwse
Re: to DOHC or not?
En hoe kan ik zien of er een tanklint of een vlotter in de tank zit? Op het ga forum al idd het eea over gelezen
Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 04 sep 2020, 07:20
- Type: Overig R-serie
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: 'Zeeuwse
Re: to DOHC or not?
Vanmorgen lange rit(2uur+) op een RT(2011 met 81.000km op de teller bij DeKnalpot)
valt op dat hij rustiger rijdt dan een GS, je kunt wat langer doorrijden in een lage versnelling, cruise-control is wel erg fijn als je dagelijks 1a2 x 30km een 100km weg moet doen, nagenoeg alleen maar rechtdoor, het enorme raam voor je neus, waardoor ik nu ook met open helm kan rijden, hij is wat harder afgeveerd dan de gs, maar allemaal nog aangenaam, hij wilt sneller terug rechtop als je over een rotonde rijdt, het is wat harder werken om hem redelijk plat in een bocht te houden.
het past allemaal net door de brandgang en met wat steken door de poort.
Inmiddels is de GS verkocht.
Misschien nu op zoek naar een RT met wat minder km’s
valt op dat hij rustiger rijdt dan een GS, je kunt wat langer doorrijden in een lage versnelling, cruise-control is wel erg fijn als je dagelijks 1a2 x 30km een 100km weg moet doen, nagenoeg alleen maar rechtdoor, het enorme raam voor je neus, waardoor ik nu ook met open helm kan rijden, hij is wat harder afgeveerd dan de gs, maar allemaal nog aangenaam, hij wilt sneller terug rechtop als je over een rotonde rijdt, het is wat harder werken om hem redelijk plat in een bocht te houden.
het past allemaal net door de brandgang en met wat steken door de poort.
Inmiddels is de GS verkocht.
Misschien nu op zoek naar een RT met wat minder km’s
Re: to DOHC or not?
Hallo Franske,
de bak van een GS is iets korter gegeard als van een RT, gevolg, het toerental van de RT blijft inderdaad wat lager, en het brandstofverbruik van de RT valt wat gunstiger uit.
Wat betreft de oprichtneiging, ik vermoed dat dat aan de bandenset ligt, na montering van vers rubber zou dat echt weg moeten zijn.
Als je er een vind met ESA, is de stuggere vering simpel te verhelpen door een andere instelling te kiezen, zonder ESA is dat gewoon ordinair handwerk.
Mijn ervaring is eigenlijk andersom, een GS in de instelling Dynamic Pro is betonhard geveerd, doet je echt verlangen naar een niergordel.
Wat betreft het tanklint, dat is bouwjaar gebonden, nog even verder zoeken op het forum, dan zul je de juiste bouwjaren ook wel vinden.
Veel succes met uitzoeken.
Aad
de bak van een GS is iets korter gegeard als van een RT, gevolg, het toerental van de RT blijft inderdaad wat lager, en het brandstofverbruik van de RT valt wat gunstiger uit.
Wat betreft de oprichtneiging, ik vermoed dat dat aan de bandenset ligt, na montering van vers rubber zou dat echt weg moeten zijn.
Als je er een vind met ESA, is de stuggere vering simpel te verhelpen door een andere instelling te kiezen, zonder ESA is dat gewoon ordinair handwerk.
Mijn ervaring is eigenlijk andersom, een GS in de instelling Dynamic Pro is betonhard geveerd, doet je echt verlangen naar een niergordel.
Wat betreft het tanklint, dat is bouwjaar gebonden, nog even verder zoeken op het forum, dan zul je de juiste bouwjaren ook wel vinden.
Veel succes met uitzoeken.
Aad
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 04 sep 2020, 07:20
- Type: Overig R-serie
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: 'Zeeuwse
Re: to DOHC or not?
Wat te denken van deze:
https://link.marktplaats.nl/m1598595078
Prijs is wel fors vind ik.
Buitenom de normale slijtdelen, nog ergens specifiek op letten?
https://link.marktplaats.nl/m1598595078
Prijs is wel fors vind ik.
Buitenom de normale slijtdelen, nog ergens specifiek op letten?